Beantwoorden
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

Digicorder die ik al een jaar of 4 heb. Werkte in vorig huis perfect met UTP-kabel.

Op de nieuwe locatie lukt dit maar niet. Digicorder is ingestoken met UTP-kabel die naar de wandcontactdoos loopt. Gebruik ik diezelfde UTP kabel op mijn PS5 of laptop, werkt die perfect. Maar de digicorder krijgt maar geen verbinding met het internet..

 

Al sinds vrijdag aan het rondbellen naar de klantendienst, word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. De ene moment moet hij nog weggehaald worden op het vorige adres, de volgende moment is het in orde en zou alles binnen de drie uur moeten werken, blabla.

Laatst werd mij gezegd dat het aan het ip-adres zou liggen die de digicorder krijgt van de modem, dat dit iets met 10.xxx moet zijn ipv de 192.xxx die ik nu heb.. Men zegt dat er iets in de kabel in de wandcontactdoos is, kan dit? Men raad mij dan ook powerlines aan, maar ik heb het gevoel dat dit toch niets zal uithalen?

 

Wat klopt er nu wel nog en wat niet? Heb al 10 verschilllende mensen aan de lijn gehad en niemand weet nog van iets. Zelfs in de telenet winkel zelf weten ze niet wat er kan schelen.

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

Als je naar "Mijn Telenet" gaat dan moet ge uw digicorder zien in "Je Telenet Decoders".

Als je deze niet ziet dan is deze niet geactiveerd op je nieuw adres.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

@Janneke_DustIk kan mij inderdaad inbeelden dat deze decoder nog niet op het juiste adres gezet is. Probleem is dat Telenet de overname ook nog niet geregeld heeft. Op 6 juli 2021 werd het overnamedocument doorgestuurd. Tot op de dag van vandaag staan de mobiele nummers en persoonlijke logins die overgezet dienen te worden nog op het vorig adres. Dus inloggen op mijn eigen telenet account lukt niet (aangezien als je eerst inlogt met je telenet login, je daarna met een persoonlijke login moet inloggen voor ik naar mijn diensten kan kijken..)

 

De eigen gekochte digicorder heb ik vandaag dus voor de 3e keer in drie dagen proberen laten overzetten naar mijn nieuw adres. De vorige 2x werd het zogezegd gedaan, maar in de praktijk was het njet..

 

Maar soit. Dat de digicorder niet interactief is ligt NIET aan het feit dat hij niet op mijn adres ingeschreven staat, want de gehuurde digicorder die bij m'n abonnement zit en aan dezelfde UTP kabel aangesloten wordt, krijgt ook geen toegang tot de tv-gids en tv-theek etc. Ook deze digicorder krijgt een ip-adres in de 192.xxx toebedeeld.

Dus er moet toch ook echt iets fout zijn met één of ander adres die de router fout doorstuurt naar deze digicorder? Aangezien de UTP-kabel wel werkt aan de PS5 of laptop.. Of zie ik spoken?

 

Sorry voor de lange uitleg, ben na 4 dagen continu rondbellen en nieuwe 'oplossingen' beetje moedeloos aan het worden.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder


@Denbirre  schreef:

Maar soit. Dat de digicorder niet interactief is ligt NIET aan het feit dat hij niet op mijn adres ingeschreven staat, want de gehuurde digicorder die bij m'n abonnement zit en aan dezelfde UTP kabel aangesloten wordt, krijgt ook geen toegang tot de tv-gids en tv-theek etc. Ook deze digicorder krijgt een ip-adres in de 192.xxx toebedeeld.

Dus er moet toch ook echt iets fout zijn met één of ander adres die de router fout doorstuurt naar deze digicorder? Aangezien de UTP-kabel wel werkt aan de PS5 of laptop.. Of zie ik spoken?


Je ziet geen spoken, maar ... dat de digicorder niet interactief is ligt WEL aan het feit dat hij niet op jouw (nieuw) adres ingeschreven staat.

Zolang je verhuis niet officiëel geregeld is, zullen je digicorders niet interactief zijn op het nieuwe adres.

De Telenet modem op jouw nieuw adres zal de MAC adressen van de digicorders niet herkennen, zoals je zegt zit het probleem inderdaad in de router (HGW), maar dat wordt pas opgelost als jouw digicorders correct geprovisioneerd kunnen worden op het nieuwe adres.

 

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

Als ge een digicorder overneemt of 2dehands koopt dan moet de vorige eigenaar eerst de deactivatie vragen van de digigicorder. Pas als die gedeactiveerd is bij de vorige eigenaar kan deze voor jou geactiveerd worden. De interactive diensten en de TV gids voor meer dan 2 dagen zullen pas na de activatie werken. Je kan wel live TV kijken en je opnames bekijken. Ik vermoed wel dat je voorlopig niet kan kijken naar de opnames op de andere digicorder.

Ik heb ook een 2dehands digicorder en die activatie is ook niet van een leien dak gegaan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

@flip1953Oké. Dat is handige informatie om te weten. Dus pas op het moment dat deze digicorder op mijn adres ingeschreven raakt zal de modem hem erkennen en een passen ip-adres toesturen? Of niet?

 

Waarom werkt de gehuurde digicorder die bij mijn abonnement zit en van dag 1 al ingeschreven werd op dit adres dan niet via diezelfde UTP-kabel? Die krijgt dan ook een verkeerde ip van de modem? Deze staat wel 100% zeker ingeschreven op dit adres (is gebeurd in de winkel).

0 Likes
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder

@Janneke_DustDe digicorder is gekocht bij telenet een aantal jaren gelezen en is dus mijn eigendom. Gewoon van vorige huis naar dit huis. Maar de overname raakt maar niet geregeld dus. En de klantendienst heeft het zogezegd al 3/4 keer gedaan, maar vandaag dan te horen gekregen dat het toevoegen niet op dezelfde dag kan als het wegnemen in het ene huis. Dus morgen nog eens terugbellen......

0 Likes