Beantwoorden
FlinStone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

Deze week kregen we - na lang wachten - onze LG UHDTV 4K 49UN71006LB-tv geleverd (Telenet-actie). Kan het zijn dat ik de digibox niet via HDMI kan aansluiten om digitale TV te kijken? Ik heb keuze uit antenne, kabel en satelliet, maar bij selectie van kabel vindt de tv geen enkele zender!? Wie kan me helpen?

0 Likes
12 reacties
Appo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
It's your ninth party! Smile! π-DAY! Dag van de Chocolade

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

je moet de hdmi poort op je tv kiezen waar de digibox mee verbonden is.

Ex-Netweter
 

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

@FlinStone 

Zenders zoeken op je TV via antenne, kabel of satelliet moet je niet doen als je een digibox hebt.

De zenders zitten op je digibox.

Normaal gezien steek je de HDMI die van de digibox komt in HDMI 1.

Nu op de TV via "Source" HDMI 1 kiezen. (afstandbediening van TV).

De zender veranderen met de afstandsbediening van de digibox.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

@FlinStone 

Je kan je tv gebruiken om rechtstreeks te kijken (dus zonder Digibox). Je hebt twee mogelijkheden:

  1. afstemmen op het compact signaal (een twintigtal TV zenders waarvan enkel één en Canvas in HD zijn, de andere in SD en ongeveer 40 radiozenders. Je stemt af door op je tv digtaal, kabel te kiezen en je moet dan de volgende zaken ingeven: Netwerk-id 32, Freqentie 290000kHz (of 290 MHz), Symbool frequentie 6875 en QAM 256.
  2. afstemmen op digitale tv van Telenet. Je stemt af door op je tv digtaal, kabel te kiezen en je moet dan de volgende zaken ingeven: Netwerk-id 22, Freqentie 322000kHz (of 322 MHz), Symbool frequentie 6875 en QAM 256. Enkel de VRT zenders zijn vrij te ontvangen. Wens je het volledige basisaanbod, schaf dan 'tv met een kaartje' aan bij Telenet (éénmalig 69 euro).
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

een collega op werk had dringend een nieuwe tv nodig hij heeft de zelfde zeer blij mee bij bol besteld ik wist niet dat telenet deze in de aanbieding had ik heb mij ook een nieuwe besteld zal nog even moeten wachten was niet op stock een model van 2021 ook voor een prijsje maar zal nog even moeten wachten op de levering volgens winkel kan nog een maand extra worden probleem levering tv's te veel vraag en te weinig aanbod  ik hoor het regelmatig zal nog wat worden met de voetbal binnenkort bijna geen stock

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox


@janne_man  schreef:

@FlinStone 

Je kan je tv gebruiken om rechtstreeks te kijken (dus zonder Digibox). Je hebt twee mogelijkheden:

  1. afstemmen op het compact signaal (een twintigtal TV zenders waarvan enkel één en Canvas in HD zijn, de andere in SD en ongeveer 40 radiozenders. Je stemt af door op je tv digtaal, kabel te kiezen en je moet dan de volgende zaken ingeven: Netwerk-id 32, Freqentie 290000kHz (of 290 MHz), Symbool frequentie 6875 en QAM 256.
  2. afstemmen op digitale tv van Telenet. Je stemt af door op je tv digtaal, kabel te kiezen en je moet dan de volgende zaken ingeven: Netwerk-id 22, Freqentie 322000kHz (of 322 MHz), Symbool frequentie 6875 en QAM 256. Enkel de VRT zenders zijn vrij te ontvangen. Wens je het volledige basisaanbod, schaf dan 'tv met een kaartje' aan bij Telenet (éénmalig 69 euro).

@janne_man 

Waarom deze uitleg als de @FlinStone zegt dat hij een digibox gebruikt?

Dit zorgt enkel maar voor verwarring!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

@Ex-Netweter 

Ik laat het aan @FlinStone  over om te beslissen of mijn reactie al dan niet verwarrend is. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox


@janne_man  schreef:

@Ex-Netweter 

Ik laat het aan @FlinStone  over om te beslissen of mijn reactie al dan niet verwarrend is. 


Dus @FlinStone  als je een digibox gebruikt moet je de uitleg van @janne_man negeren.

0 Likes
FlinStone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

Mijn excuses, ik wist niet dat het zo eenvoudig was. Ik volgde gewoon de set-up van de LG TV, zonder alle opties al te kennen. Toch bedankt voor het wijzen in de juiste richting 😉

0 Likes
FlinStone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

Beste Netweters, hartelijk dank voor jullie support. Ik werd uitstekend geholpen door jullie.

FlinStone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

@janne_man bedankt, deze tv kon ik inderdaad gewoon aansluiten via de digibox - via source HDMI1, maar uw tips zal ik zeker kunnen gebruiken voor een digitale tv zonder digibox dat elders in het huis staat. Deze tips neem ik dus zeker mee.

simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

 
0 Likes
simonsmidt
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Complimentendag YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Handje vol!

Geen zenders op nieuwe LG UHDTV 4K TV via Digibox

Mocht iemand anders deze problemen tegen komen, die ik ook gehad heb.

Ga niet verder met de getoonde kanaalinstellingen, maar gebruik na installatie de afstandsbediening van Telenet en leg de LG ab weg. Alhoewel niet duidelijk te zien is de Telenet tv-box aangesloten zodra je HDMI 1 Telenet ziet. Ga dan verder met de Telenet ab.

0 Likes