Beantwoorden
Ruuddebruut
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen

Geachte Lezer,

ik heb hier een HD Digibox DB-AD220.

Als ik deze automatisch laat zoeken op postcode krijg ik maar een paar zenders te zien.

bij de rest geeft hij aan dat ik geen abonnement heb, 

zou ik op een of andere manier de frequentie van kunnen aanpassen , van 322000 naar 290000, want als ik op postcode 3950 zoek dan zit hij volgens mij verkeerd.

ik draai deze digibox naast mijn digicorder.

 

alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

 

0 Likes
21 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen

@Ruuddebruut 

Om tv te kijken volstaat een coax aansluiting. De Digibox heeft een ingebouwde CI+. Regelmatig verandert de sleutel. De sleutelverandering is een signaal dat verstuurt wordt door de kabel. Als die een jaar niet meer aangesloten is, dan heeft deze geen correcte sleutel meer. Als je het toestel in stand by of werkend een week of twee (maxiamaal, het kan ook veel vluggen gaan) aangesloten laat aan de kabel zal er wel een sleutelverversing komen. Je kan juist hetzelfde voorhebben met tv met een kaartje. Je zal dan het volledige basisaanbod kunnen bekijken. Let wel je zal enkel een programma gids hebben voor de dag zelf en de volgende dag. Voor alle andere functies van de Digibox heb je een internetaansluiting nodig. Enkel in dat geval moet het toestel bij jou geregistreerd staan.

0 Likes
Ex-Netweter
 

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen


@patrick37  schreef:

@Janneke_Dust  een digicorder of een digibox wordt gelinkt systematisch bij Telenet aan jou adres , jou account. Dat noemen we DTV lijnen en die DTV lijnen hebben een link. Die  staat ook gelijk aan jou TAP die je signaal door laat en op die manier komt alles samen en kan je tv kijken. Als jij je digibox of decoder meeneemt naar een ander adres en steekt die daar in kan je geen tv kijken.


Dat is onjuist.

Het is zoals @Janneke_Dust zegt:

Als je de digibox of decoder meeneemt naar een ander adres (waar een Telenet coax ligt) dan kan je blijven kijken naar alle zenders van het basisaanbod, maar niet interactief.

De zogenoemde "fraudecheck" is er alleen als je meerdere digicorders hebt, waarbij je maar één keer moet betalen voor de extra paketten. Die zullen na een tijdje (max 5 dagen) wegvallen als je de digicorder/digibox op een andere modem gebruikt wordt.

 

De TAP heeft hier niets mee te maken, deze kan onmogelijk selectief toestellen tegenhouden.

 

Het gebruik van een digicorder op een ander adres wordt trouwens op de Telenet site netjes beschreven: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digiboxdigicorder-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/

 

Het probleem van de vraagsteller is inderdaad:

  • ofwel te lang uitgestaan (dan komen de zenders na een tijdje vanzelf terug als je digicorder aanzet).
  • ofwel is de digicorder niet meer geregistreerd (dan kosteloos laten registreren op jouw abbo).
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen


@patrick37  schreef:

@Cru  dan is dat toch nieuw dat je een digibox niet meer moet registreren. In het systeem staan verschillende DTV lijnen en de digibox zal daar aan toegevoegd moeten worden om de zenders te zien te krijgen. Staat de digibox niet in die DTV lijn zal die digibox niet werken. Enkel zal je de vrije beschikbare kanalen hebben. 


had het verkeerd gelezen (dat dat hij maar enkele zenders vond onder scanresultaat)

 

zal idd niet geactiveerd staan

free to air: een, canvas, ketnet ; wel beschikbaar

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen


@patrick37  schreef:

@Janneke_Dust  een digicorder of een digibox wordt gelinkt systematisch bij Telenet aan jou adres , jou account. Dat noemen we DTV lijnen en die DTV lijnen hebben een link. Die  staat ook gelijk aan jou TAP die je signaal door laat en op die manier komt alles samen en kan je tv kijken. Als jij je digibox of decoder meeneemt naar een ander adres en steekt die daar in kan je geen tv kijken. Je digibox of decoder is namelijk verbonden met die ene link , jou account jou adres. Waarom ? gewoon om zwart kijken tegen te gaan en kan je geen misbruik maken van de situatie.


Ik vrees dat je hier in de fout gaat. Een geactiveerde digibox/digicorder zal op eender welk adres met actieve coaxaansluiting werken. Interactiviteit alleen op het adres van de klant.

Alles wijst erop uit het verhaal van de vraagsteller dat het vorige abonnement is stopgezet. Box niet meer actief. Oplossing: de codes doorgeven aan klantendienst of Center en box zal actief worden op het klantadres. Dat is net zo met CI+ modules. En inderdaad @janne_man je box meenamen naar je appartement aan zee waar een actieve kabelaansluiting is, dat lukt. Zelfs op een rijgnet. Maar geen interactiviteit!!!!!

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ruuddebruut
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen

We nemen alle antwoorden mee in onze zoektocht naar een evt, oplossing

ben nu via telenet te weten gekomen dat dit model voor huurders normaal gesproken omgeruilt kan worden naar een nieuwer product ( helaas wel weer met een bijbetaling. ) niets voor niets zullen we maar zeggen.

ik heb nu de digibox aangesloten liggen en actief aan staan.

daarmee ga ik testen wat iemand hier heeft vermeld over het binnen krijgen van de interactive sleutel voor de ci module.

dus met een beetje geluk heb ik binnen 2 weken hier een antwoord op.

 

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken aan mijn probleempje.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen

De AD220 is de recentste digibox. De  nieuwe TV-box kan niet samenwerken met uw digicorder.

Als die digibox geactiveerd is dan moet ge op een gecodeerde zender binnen de 30 min of maximaal 1h beeld krijgen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HD Digibox DB-AD220 frequentie veranderen/aanpassen


@Ruuddebruut  schreef:

We nemen alle antwoorden mee in onze zoektocht naar een evt, oplossing

ben nu via telenet te weten gekomen dat dit model voor huurders normaal gesproken omgeruilt kan worden naar een nieuwer product ( helaas wel weer met een bijbetaling. ) niets voor niets zullen we maar zeggen.

ik heb nu de digibox aangesloten liggen en actief aan staan.

daarmee ga ik testen wat iemand hier heeft vermeld over het binnen krijgen van de interactive sleutel voor de ci module.

dus met een beetje geluk heb ik binnen 2 weken hier een antwoord op.

 

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken aan mijn probleempje.


Ik weet niet wat je bedoelt met de interactieve sleutel van de ci module, en nog minder met binnen 2 weken heb ik hier antwoord op.

Gewoon bellen naar Telenet en laten activeren op je bestaande DTV lijn. Daarvoor heb je die barcodes nodig die onderaan de box staan. Als je dit doet heb je binnen het uur alle zenders en als je UTP verbonden is met je telenet modem is die ook interactief.  Anders ga jee kunnen wachten tot Sint Juttemis.

Heb je nu een DTV lijn waarop een TVbox staat ( = allerlaatste versie) vraag dan om de digibox te activeren op een aparte lijn. Dat is de enige oplossing. Ik heb dat tijdens mijn actieve carrière 100-den keren gedaan met boxen die opgezegd waren bij ouders enz. na overlijden e.d.

Dus gewoon bellen met de vraag: "Wil je aub op mijn klantennummer de digibox met deze barcode activeren". Simpel en efficient.  Niet moeilijker maken dan het is. En vanavond kan je al kijken. Tenzij dit een box is van de aller eerste generatie die niet meer ondersteund wordt. Of dat het een huurbox is die nog ergens anders actief staat. Dan moet die daar er eerst uit en moet de restwaarde betaald worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.