Beantwoorden
F1Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

Dag iedereen,

Sinds deze week ervaar ik plots problemen met de HDMI-CEC functionaliteit tussen mijn digicorder (AD2200) en mijn TV (LG OLED55C8PLA). Soms wil de TV niet meer aan als ik digicorder aanzet, en soms wil de digicorder niet af als ik de TV af zet. Het probleem is er echter niet altijd. Ik heb de afgelopen maanden niets aan de instellingen van digicorder of TV veranderd. Ik zie wel dat de laatste software-update van de digicorder dateert van 9 juni 2020, dus misschien heeft dat ermee te maken? Reboot van digicorder verhelpt het probleem niet. Sinds deze week zet ik mijn PS4 ook in standby in plaats van af, maar dat is volgens mij niet de oorzaak, aangezien ik hem nu terug steeds volledig uit zet. Nog iemand met CEC-problemen?

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

@F1Tim  je kan ook eens proberen je HDMI kabel op een andere poort te zetten en zien of het je probleem oplost. Eventueel een andere HDMI kabel proberen. Je PS4 gaat hier niks mee te maken hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

Dat de PS4 er niets mee te maken heeft zou ik niet durven zeggen. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken hoe oud toestellen zijn en dus ook de implementatie van CEC.

Mijn ondervinding is dat CEC meestal goed werkt tussen 2 toestellen maar met meer dan 2 toestellen loop het nogal eens mis (niet altijd) zeker als de toestellen na elkaar staan

TV--HDMI--home video of soundbar--HDMI--digicorder of tvbox

maar het loop soms ook mis als er meer dan 1 toestel via HDMI op een TV aangesloten wordt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

er zal weer een beveiliging of aanpassing op de HDMI poort gebeurt zijn en daardoor kunnen sommige tv's soms eens kuren krijgen.

 

probeer anders eens te kijken of je tv geen update heeft bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
F1Tim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

Intussen wat ge-experimenteer, en blijkt dat het probleem verdwijnt als ik de Smart Energy functie van de digicorder uitschakel.

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

HDMI-CEC werkt minder goed - LG OLED

@F1Tim , inderdaad klopt, als ik dit ook uitvoer dan blijven de settings onthouden. Jammer dat de firmware deze slimme energiestand 'teniet' doet inzake CEC.

0 Likes