Beantwoorden
revanicus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

Hallo, ik probeer de tv van een mvr verder in te stellen nadat de installateurs het aangesloten hebben op de digibox. Het gaat over de LG Oled55B9PLA met magic remote afstandsbediening.

Deze heeft een prominente Spraak knop en kan gekoppeld worden aan de Digibox.

De spraakfunctie werkt blijkbaar goed voor Youtube, en soms om een app als netflix te vinden in de store.

Wat ik zou willen bereiken is dat het na koppelen mogelijk is om bvb VTM te zeggen en deze te kunnen installeren.

Ik had de Magic remote volgens de handleiding gekoppeld aan de digibox, maar niet alleen werkte de spraakfunctie niet om bvb VTM als zijnde nu een van de dingen die hij nu kan vinden, maar toen ik het aan en uit zetten wou tonen, dan zei hij telkens dat er geen signaal was terwijl de digibox wel degelijk aanstond. (kanaal, niet uurwerk op display.) Soms wanneer we het probeerden lukte het dan weer wel , maar de enige oplossing bleek om de magic remote te ontkoppelen en de digibox aan en uit te zetten (hdmi eruit trekken en weer in lukte ook) , en dan pas was er signaal.

Het stond nochtans op het juiste HDMI kanaal waar de kabel op aangesloten was en een andere bron kiezen helpte niet, ook maakte het niet uit welke HDMI ingang er werd gebruikt.

 

Ik zou graag weten wat er aan de hand is met dit signaal, aangezien dat dit onhandig is voor mvr .

Ook zou ik willen weten hoe het komt dat deze kanalen , VTM etc niet gevonden worden door de zoekfunctie van die TV? Indien ik dit zou kunnen instellen bij haar dat dit dan wel gaat lijkt me dat wel een cool iets om dan zelf aan te schaffen.

 

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

@revanicus  voor het probleem met het geen signaal zou ik eens testen op een andere HDMI uitgang.

Betreft de spraakgestuurde functie , naar mijn weten ondersteund de digicorder deze functie niet. Dus een gekoppelde afstandsbediening zal wel het signaal doorgeven , de spraak opdracht , maar de digicorder zal geen commado's kennen. Maar dit is mijn kennis ervan als er andere netweters zijn die meer ervaring ermee hebben zeker laten weten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

Waarom een digibox ipv een CI+ kaartje?

Deze 2 hebben bijna dezelfde functie en met een CI+ kaartje werkt de spraakbediening waarschijnlijk wel.

Voor de spraakbediening is er wel een internet verbinding nodig op de TV.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
revanicus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

@patrick37 het maakte helaas niet uit welke HDMI ingang er werd geprobeerd.

De telenet klantendienst zei gisteren ook dat er eerst een zwak signaal werd gedetecteerd ,

dat zij konden zien en deden een restart van de digibox, maar het probleem bleef hetzelfde.

 

Over de spraak technologie, ik dacht dat dit fungeerde als een soort tekst invoer zonder eerst het toetsenbord op te roepen. Ik kan fout zitten natuurlijk. Maar als het gewoon tekst verstuurd naar de gekoppelde digibox kan het dan zijn dat de digibox totaal niks van tekst herkent dat de zoekfunctie van de TV doorstuurt, desondanks koppeling? Dus dat op die manier er niks kan gezocht worden van programmas etc? Of werkt dit soms wel?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

@revanicusals er een zwak signaal gemeten is zal Telenet dit zelf moeten oplossen. Waarschijnlijk buiten aan de muxen een stroing of ergens op de kabel zelf . Daar zal dan uiteindelijk een technieker voor moeten komen.

 

Betreft die spraak besturing, een decoder kent geen commado's. Enkel de commando van de afstandbediening zelf natuurlijk maar geen spraak. Hopelijk komt er een update waardoor het in de nieuwe tv box misschien wel mogelijk zou zijn. Maar de decoder gaat denk ik deze technologie niet meer mogelijk maken. De deocders zijn er eigenlijk ook niet opgemaakt om ze per spraak te bedienen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
redzebra
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

HDMI geen signaal/koppelen LG magic remote via spraak

https://press.telenet.be/telenet-introduceert-nieuwe-decoder-met-stembediening-netflix-en-youtube-in...

Ik ben pas nieuw bij telenet en had deze gekregen, spraakbediening van deze decoder lijkt me toch goed te werken.