24770
netweters
|
152556
antwoorden
|
20720
vragen
|
Wanneer wij een bepaald programma bekijken via terugkijk tv of via de tv-theek en vervolgens wensen door te spoelen, merken wij heel vaak een haperend beeld (duurt slechts één seconde en herstelt zich nadien).
Zijn er nog mensen die dit soms ervaren?
Reeds contact opgenomen met telenet hieromtrent alsook technieker langsgekomen, maar op vandaag geen oplossing.
Live televisie werkt vooralsnog prima.
Signaalsterkte, signaalkwaliteit zijn goed alsook geen foutieve pakketten.
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Haperend beeld bij doorspoelen
Het betreft een digicorder die verbonden is met het internet via kabel.
Kabel hebben we al eens vervangen, maar zonder succes.
Ook digicorder is reeds vervangen geweest.
Boven op de slaapkamer staat ook nog een digibox en hebben we gelijkaardig probleem.
Digicorder/digibox zijn aangesloten via UTP kabel met 'wandcontactdoos', en vervolgens deze aangesloten met modem/router. Als dat een antwoord is op je vraag 🙂 ben immers geen kenner 🙂
Zal ik eens testen als ik thuis ben, wat zou een normale snelheid moeten zijn via UTP kabel?
Ik weet dat ik dit eens gedaan heb via wifi en het dan 190 mbit/sec was.
Met al deze info zie ik enkel nog de TV's zelf als oorzaak, zijn dit oudere of recente TV's
Doe eens een test op een PC met site TV kijken - Telenet TV Yelo en kijk daar eens met terugkijk TV.
Net even getest via laptop (wifi) - werkt perfect!
Digicorder ook even rechtstreeks aangesloten aan modem/router - geen beterschap.
@Hannes123 wat je via de digicorder opvraagt van terug kijken wordt via de kabel doorgestuurd en niet via internet, dus je moet het zoeken in je coax kabel waar er kennelijk verlies moet zitten op de gebruikte freq waar de terug kijk opvragingen worden afgespeeld.
Eerst geloofde ik dit niet maar na een test moet ik toegeven , het komt inderdaad via de coax.
Dan heb ik vogende combinaatie eens getest : AD2100 en TV va iets meer dan 6jaar. Resultaat ook korte storing na sprong vooruit van 3 min.
Ik dacht ook een test gedaan te hebben met een AD2200 en een 4K TV van dit jaar en daar heb ik geen storing gemerkt. Maar ik zal deze test nog een herdoen.
Bedankt voor de toelichting.
De coaxkabels van digicorder naar wandcontactdoos zijn reeds vervangen geweest dus daar zal het probleem niet liggen neem ik aan. misschien probleem tussen wandcontactdoos en modem en/of NIU?
Kan het aan de kabel buiten liggen? Onze wifi is echter wel goed lijkt me + de waarden bij live tv zijn ook goed (signaalsterkte: 3,8; signaalkwaliteit: 100%; S/N ratio: 41,4; foutieve pakketten: 0).
Wij hebben op dit moment een AD2200 gecombineerd met tv van ongeveer 5j oud; alsook een AD220 gecombineerd met tv van ongeveer 9j oud.
Beide geven de storing (alsook de andere combinaties :-)).
Jouw test toont wel aan dat de fout vermoedelijk gelinkt zal zijn met de binnenbekabeling, veeleer dan de verbinding naar buiten? Gezien je in eerste geval wel hebt, en in tweede geval niet.
als je het hierover hebt kan het zijn dat dit voor verlies zorgt op bepaalde freq, als het mogelijk is eens testen met een kabel van NIU rechtstreeks naar de digicorder en testen of dit de oplossing is.
Top - doe ik morgen eens! 🙂