Beantwoorden
Corsalis
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Heb ik de juiste kabel? :-)

Beste community,


Ik ben geen Telenetklant, maar wil het graag worden. Grootste probleem: er zou niet de nodige bekabeling aanwezig zijn en ik zie het totaal niet zitten om die zelf te (laten) leggen.

Ik woon in een appartement op de eerste verdieping in Vorst (1190, Brussel). Ik kocht dit in 2014. Volgens de verkoper is er geen Telenetaansluiting voorzien. In mijn living ligt echter een kabel die van buiten komt, door de voorgevel heen, van een distributiepunt aan de gevel van het mede-eigendom, verbonden met een grijze elektrische doos aan de gevel twee huizen verderop.

Ik probeer bij dit bericht wat foto's te uploaden. Mijn vraag is: heb ik hiermee wat nodig is om Telenet te kunnen ontvangen (tv / internet), of is dit een nutteloze oude kabel?

Alvast bedankt aan wie mij uitsluitsel kan bieden!

 

Vanhoutte - kabel binnen.jpgVanhoutte - distributiepunt bovenaanzicht.jpgVanhoutte - distributiepunt onderaanzicht.jpgVanhoutte - verdeeldoos.jpg

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heb ik de juiste kabel? :-)

@Corsalis  

Aan de bekabeling te zien heb je daar gewoon een TAP zitten die aan meerdere klanten diensten kan geven. Ook de kabel die je daar hebt liggen lijkt op het eerste zicht een goede kabel. Dat er nooit Telenet diensten hebben gehangen kan zijn omdat de vorige bewoners dit niet wilden maar als ik het bekijk kan je het wel laten installeren. 

 

Ik zou eens binnenbellen naar de klantendienst en daar eens laten bekijken of je aansluitbaar bent. Ze kunnen dit perfect voor je nazien als ze je nieuwe diensten inboeken. Die krijgen melding of je aansluitbaar bent. Zo niet kunnen ze het ook verder bekijken of eventueel je adres aanmaken om je te laten aansluiten. 

 

Een nieuwe andere kabel is dus niet nodig als je aansluitbaar bent ze komen dan de NIU aansluiten en je modem / router en alles in orde maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxim_declercq
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Heb ik de juiste kabel? :-)

Volgens mij heb ge de juiste aansluitingbuiten bij het distributiepunt. maar de kabel binnen ziet er oud uit. Het beste is deze zelf te vernieuwen op de telenet website vindt je een handleiding terug. Hierop staat welke kabel je juist nodig hebt 

 

grtjs

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Heb ik de juiste kabel? :-)

zoals ik op foto 1 zie is er 1 kabel niet aangesloten kan jouw kabel zijn kan zijn van niet sluit de kabel in huis aan de tv en laat de de tv scannen om te zien dat er beeld komt kijk goed waar de kabel binnen komt

0 Likes