Beantwoorden
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik kocht net een CI+module met kaartje en kon dat probleemloos installeren op mijn  nieuwe Samsung UE46H7000 Smart-TV. Alles werkt naar behoren, ik kan zelfs hiervan opnemen op een USB-stick. Een probleem is er wél met de gecodeerde HD-zenders, Ik krijg enkel een zuiver beeld met EenHD en CanvasHD (die dus niet gecodeerd zijn) met de andere zoals VTM HD enz. krijg ik beeld met blokjesvorming.  Als ik dezelfde zenders via mijn digicorder bekijk, heb ik geen hinder. De antenne is via de digicorder naar de TV gelinkt. Wat kan het probleem zijn? Mijn type TV werd door de verkoper in de Telenet-shop gecheckt of hij geschikt was. Met SD-zenders is er ook geen probleem. Zoals hieruit blijkt  heb ik dus ook een digicorder, en nam ik de CI+module maar om de mogelijkheid te hebben ook een 3e samenvallend programma te kunnen opnemen (nu maar 2 met de digicorder). Het feit dat alles correct doorkomt via de digicorder en niet via de CI+module is toch ergens bewijs dat de antenne een correct signaal doorstuurt? Of ligt het aan de module?

0 Likes
41 reacties
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Sorry dat ik zo laat anwoord. Nogal wat problemen gehad de laatste maand.. Neen het is dus nog steeds niet opgelost? Ik heb vandaag nog de laatste firmware update 2606 gedownload op USB en op de TV geïstalleerd. Oook nog een complete herstart gedaan met terug inladen van de digitale kabelzenders. Toch blijft het probleerm van blokjesvorming bij de de gecodeerde zenders (niet dus bij EénHD en CanvasHD).

Omdat ik ook nog een digicorder heb en Proximus TV, kan ik nog wel verder, maar ik kan dus niet kijken of defitg opnemen op USB-stick behalve van dus EénHD en CanvasHD. Het betlaalde geld voor die CI+-module vind ik dus nog altjd weggesmeten geld....want voor EénHD en CanvasHD heb ik die niet nodig. Ik vind wél dat hoier een oplossing zou moeten voor komen!

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Uiteindelijk lijken de problemen bij samsung te liggen en niet bij de ci+ module als ik alles goed zie.

 

Heb je die ci+ module ook al eens kunnen testen bij iemand op een ander toestel want het lijkt erop dat het verkeerd gaat met het decoderen....

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik zou het kunnen proberen bij mijn kozijn.Maar ik denk dat dat zomaar niet gaat. De VI+ module is op mijn naam geregistreerd,

Het volgende is voorzien:

Mijn CI+ module tijdelijk verplaatsen (vb. naar mijn vakantiewoning)
Dat is mogelijk als er op die plaats een actieve kabelaansluiting is.

Belangrijk

  • Bij het verplaatsen van je CI+ module moet je de eerste keer wel opnieuw de installatiestappen doorlopen (die vind je in je handleiding van ‘TV met een kaartje’)

Maar vlgs. mij moet die andere aansluiting dan ook op jouw naam staan en beschouwt men dat als een overdracht. deactiveren en terug activeren op de naam van de andere aansluiting is dan allicht nodig.

 

0 Likes
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

De juiste software versie die je zou moeten hebben is 2602.2 of hoger

NIET via USB maar via UTP of wifi updaten.

Maar heb je al contact gehad met samsung via het nummer dat @Gianni je gegeven heeft?

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Neen, nog niet gebeld, ik zal het deze middag eens bij mijn kozijn proberen (al verwacht ik niet dat het lukt) en ga ook nog eens langs in de Telenet Shop in Wijnegem Shopping Center waar ik de CI+-module kocht. 5enslotte hebben zij het licht op groen gezet voor mijn Samsung TV toen ik de module kocht.

0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

 na 9 maanden is dit nog steeds niet opgelost. Verleden maand is er een technieker langsgeweest die alles uitgetest heeft. Alles was in orde, maar de CI+-module werkt nog steeds met blokjesvorming. Ook hij gaf mij nog eens een tel.nr. van Samsung.  Ik hen daarmee gebeld, en ze hebben mijn toestel "online" uitgelicht. Maar ook vlgs hen was alles in orde. Ik heb ondertussen al firmware nr. 2790, want die wordt regelmatig geüpdatet. Ik blijf dus met het probleem zitten. Telenet stelt mij ook niet voor de module in te ruilen voor een nieuwe (wat vlgs mij de enige nog zinnige weg is). Ik voel me dus voor 79€ opgelicht door Telenet. 

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Normaalgezien had Samsung een parameter in jouw TV moeten wijzigen. Althans dat is de info dat ik van Samsung kreeg.

Als dat niet gebeurd is, kan het zijn dat de persoon die je aan de lijn had niet volledig op de hoogte is van dit probleem.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik vraag vandaag aan onze technieker welke parameter er in de TV moet aangepast worden. Is blijkbaar iets met de grafische (beeld) kaart die ze gebruiken in die TV's. Dat staat blijkbaar te hoog waardoor het digitaal signaal blijkbaar te snel verwerkt wordt en dus achterkomt. Is blijkbaar al voorzien voor de signaalnormen (digitaal) voor de toekomst.

Terloops: Je kan een CI+ module eender waar gebruiken en testen voor zover je kabelsignaal van Telenet hebt en je TV geschikt is, uiteraard.  Dus je kan er mee reizen van je TV thuis naar je TV aan de kust en naar je TV in de VLAAMSE Ardennen. Niet Wallonië.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik verdenk eerder de CI module dan de TV.

Een CI module werkt overal en op alle telenet aansluitingen. Dat opnieuw afstemmen is ook niet nodig want dat heeft enkel invloed op de lokale zenders.

Kan je ergens een werkende CI module lenen om te testen?

Je kan uw CI module ook testen in een andere TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd


@calluywalt schreef:

 na 9 maanden is dit nog steeds niet opgelost. Verleden maand is er een technieker langsgeweest die alles uitgetest heeft. Alles was in orde, maar de CI+-module werkt nog steeds met blokjesvorming. Ook hij gaf mij nog eens een tel.nr. van Samsung.  Ik hen daarmee gebeld, en ze hebben mijn toestel "online" uitgelicht. Maar ook vlgs hen was alles in orde. Ik heb ondertussen al firmware nr. 2790, want die wordt regelmatig geüpdatet. Ik blijf dus met het probleem zitten. Telenet stelt mij ook niet voor de module in te ruilen voor een nieuwe (wat vlgs mij de enige nog zinnige weg is). Ik voel me dus voor 79€ opgelicht door Telenet. 


Ik stuur je een persoonlijk bericht.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
calluywalt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

OK, bedankt. ik wacht het dus nog even af. Om de CI module uit te  testen op een andere TV moet die ook wel op een lijn of abonnement van mijn klantnummer staan toch? want die module is op mijn klantnummer geregistreerd. Ik heb dat al eens bij familie met Telenet dig. TV uitgetest, en dat werkte dus niet. Mijn TV heeft idd. een refreshrate van 800Hz, wat zeer snel is. Met de digicorder heb ik echter nooit problemen gehad. De CI+-module kocht ik maar als extra mogelijkheid, om eventueel op USB of op externe HDD te kunnen opnemen. Maar dat gaat nu enkel van de niet versleutelde, zoals de VRT- zenders. en nog een paar andere. Omdat ik ook een digicorder heb, kan ik wél nog TV kijken en zelfs nog 2 samenvallende programma's opnemen (3 streams) maar het mij om het principe. Als ik iets koop wil ik dat het ook werkt! Ik hoor nog wel iets. groeten, Walter

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Het privebericht zou je ondertussen moeten ontvangen hebben. Ik gooi het niet openbaar omdat bij verkeerd gebruik er veel mis kan gaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

die CI module kan je eender waar op een telenet kabel adres testen,

ze moeten die module enkel linken aan je account voor garantie en in geval van als er iets aan is enzo.

heeft niks te maken met waar dit gebruikt word want kaart en module zijn gepaird aan elkaar en niet aan een adres of tv bv.

je zou bv dus die module ook bij mij kunnen testen.

0 Likes
Gurumeditation
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Ik heb hetzelfde probleem, met name blokvorming op de gecodeerde kanalen en van zender wisselen duurt wel 3 seconden (een halve seconde op niet gecodeerde kanalen).
Ik heb de Samsung H6670.
Met de digicorder had ik geen probleem.
In afwachting kijk ik dus maar wat naar Blokken 😕

Help!
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Heb net een CI+module gekocht en geïnstalleerd

Bel eens naar de Samsung klantendienst en vraag eens of deze TV ook hetzelfde probleem heeft van een te hoog afgestelde videokaart net zoals bij andere reeksen.

Zij kunnen u dan de oplossing geven die je dan op eigen risico moet uitvoeren want als je iets verkeerd doet help je gans de TV naar de knoppen en moet die terug binnen om te resetten. Want je gaat in het servicemenu van de TV waar normaal gezien alleen techniekers toegang hebben.

Maar zoals eerder gezegd je kan naar een Center gaan en daar in een andere TV steken om te kijken of het aan de CI+ module ligt maar ik betwijfel het. Want die haalt er enkel de codering af.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.