42189
netweters
|
18609
gesprekken
|
20102
vragen
|
Wanneer gaan ze bij Telenet beseffen dat een groot aantal van hun helpdeskmedewerkers echt niet deftig met hun job bezig zijn.
Vorige week dinsdag valt mijn internet weg.
De coaxkabel in de grond werd beschadigd de firma die op dat ogenblik recht voor mijn huis elektriciteitswerken aan het doen was.
Omdat de kabel niet helemaal in 2 gebroken was hebben die pipo's hun put gewoon weer dichtgegooid.
Ik heb dan maar Telenet gecontacteerd die hebben 2 dagen later een technieker langs gestuurd.
Deze kon alleen maar vaststellen dat de kabel buiten beschadigd was, exact op de plaats waar de elektriciteitswerken geweest zijn.
Hij heeft toen een droptechnieker geboekt die dit binnen de 48u zou komen herstellen.
Iets later liet hij mij weten dat de droptechnieker al de volgende ochtend ingepland stond.
De volgende dag 's middags nog steeds geen droptechnieker gezien en dan maar teruggebeld naar Telenet.
De eerste die ik daar aan de lijn kreeg beweerde mijn volledige dossier te kunnen inzien zonder mijn klantennr. te vragen.....
Dan maar ingehaakt en opnieuw gebeld en nu iemand aan de lijn gehad die mij met iemand doorverbonden heeft die beweerde een schadedossier te hebben aangemaakt en deze wist mij te vertellen dat er een droptechnieker zou langs komen op zaterdag, vrijdag of maandag.
Hij kon het niet exact zeggen.
Aangezien er maandagmiddag nog altijd niemand langs was geweest nog maar eens naar de klantendienst gebeld en daar werd mij deze keer verteld dat er nog helemaal geen schadedossier was aangemaakt.
Hij heeft dit dan wel gedaan en hij heeft ook het dossiernr. gegeven.
Nu is het weer wachten want men gaat mij binnen de 24u contacteren om een afspraak te maken voor de herstelling......
Intussen zitten wij dus al een week zonder internet en tv maar dat boeit Telenet duidelijk niet.
Ik hoop dat het deze keer wel in orde komt maar ik heb er nog 0% vertrouwen in.
Het is triest om vast te stellen dat als trouwe klant gewoon wordt uitgelachen door Telenet als ze je uit de nood moeten helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
zoals bij alle grote bedrijven weet de linker hand niet van de rechter hand wat ze doen.
Een week tijd is wel heel erg lang, ik zou bellen en vragen of ze geen 4G modem willen geven tot alles weer gemaakt is.
Ik begrijp dat het niet gaat zoals het hoort, maar je beseft toch dat ze je aan de hand van je telefoonnummer waarschijnlijk (mss niet met GDPR) ook kunnen identificeren? Zonder klantnummer.
Raar bij een vriend ook gebeurt ze tijdelijk een kabel op grond gelegd tot er weer wordt open gedaan wordt
Vanaf de tv bakje op straat tot in huis is tijdelijk
Neem ook contact met fluvius zij hebben het kapot gedaan
Neem nog eens contact met telenet
https://www.wyre.be/sites/default/files/2024-04/Folder%20schade_3.pdf
Een kabel over de grond leggen wordt nogal moeilijk want het aansluitpunt is aan de overkant van de straat.
Intussen is er hier gisteren uiteindelijk dan toch iemand aan het werk geweest want de put is weer open en dicht gemaakt en nadien is met groene verf de kabel gemarkeerd van aan mijn garage tot aan het aansluitpunt aan de overkant van de straat.
Ik was zelf niet thuis tijdens die werken maar ik zou durven veronderstellen dat ze geprobeerd hebben om de kabel te herstellen maar dat er meer aan de hand is en dat ze terug moeten komen want waarom anders die markeringen met groene verf ?
Luc bedankt voor de tip over de brochure!
Ik heb het nummer voor schademeldingen gebeld en daar hebben ze mij eindelijk een heldere uitleg kunnen geven.
Ze moeten blijkbaar terug langs komen om een stuk beschadigde dropkabel te vervangen.
Vandaar ook de markeringen met groene verf.
Wanneer exact ze terug zullen komen kon men mij niet zeggen maar het zou in elk geval niet lang meer mogen duren.
Het hangt er een beetje vanaf of ze de straat moeten open leggen want dan hebben ze eerst toelating nodig van de gemeente.
Als weer aangesloten is moet je aan telenet je compensatie vragen dit is geen overmacht (vanaf tot en met )
De aannemer heeft de kabel kapot gedaan gedacht zal niet in gebruik zijn en weer toe gegooid soms gaat dat af en toe wel
Hij had Telenet moeten contacteren om de kabel te laten herstellen door de technieker
Nu zal de aannemer er niets aan verdienen aan de werken die hij heeft uitgevoerd hij zal nog moeten bijleggen uit eigen zak
had hij zijn meettoestel gebruikt wist hij dat er kabels lagen
Komt er geen akkoord dan geef je door aan ombudsdienst telecom
Ik zal zeker niet nalaten om een compensatie aan te vragen.
Van wat ik gisteren begrepen heb, heeft Telenet al vaker problemen gehad met dezelfde aannemer ivm het beschadigen van kabels.