Beantwoorden
Itchyvibes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Hirschmann Inca 1G + NIU-WO/T1 aansluiten?

Aangezien ik boven op mijn hobbykamer graag bekabeld internet wil hebben, heb ik een Hirschmann Inca 1G gekocht. Dit ook omdat in deze kamer reeds een coax kabel ligt en ook omdat ik wou voorkomen dat ik gaten in de muren moet boren en een UTP-kabel naar boven moet trekken, leek dit de beste oplossing om het internet via een coax kabel te laten lopen.

Nu zou ik willen weten hoe ik dit precies moet aansluiten, aangezien het aansluitschema dat erbij zit, niet helemaal overeenkomt met de setup thuis. En ik er toch zeker van wil zijn geen fouten te maken in het aansluiten ervan. 

Even uitleggen hoe het momenteel is :

Momenteel hangt er een NIU-WO/T1 (afgebeeld op onderstaande foto) aan de muur,

  • de coax-kabel vooraan ("TV") gaat naar de digicorder (1)
  • de linkse (witte) kabel met F-connector onderaan gaat naar de modem (2)
  • de rechtse (grijze) kabel met F-connector onderaan gaat naar de hobbykamer bovenaan (3)

DSC_3122-edit.jpg

Hier zou ik dus op een of andere manier de Hirschmann Inca 1G op moeten aansluiten.

DSC_3124.JPG

Ik bezit niet over een zo'n zwarte versterker wat schema laten zien, tenzij de NIU-WO/T1 vergelijkbaar is met zo'n versterker afgebeeld op het schema (?)

Schermafbeelding 2023-05-09 211943.jpg

 

Hoe ik DENK (als niet-kenner) hoe het aangesloten moet worden:

De grijze F-connector stekker onderaan (3) (welke naar de hobbykamer boven loopt), haal ik uit de NIU-WO/T1, en steek ik (mits een adapter om van F-connector naar IEC te gaan) in de Hirschmann Inca 1G, en uit de Hirschmann Inca 1G ga ik dan terug naar de NIU-WO/T1. En uiteraard ook de UTP- kabel naar de modem.

En boven ga ik dan van de wandcontactdoos naar de 2de Hischmann, out naar tv, UTP kabel naar PC

 

Ben ik correct om het op deze manier aan te sluiten of sla ik toch een paar stappen over?

 

Hopelijk kan iemand me toch een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Hirschmann Inca 1G + NIU-WO/T1

 

 

0 Likes
2 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe Hirschmann Inca 1G + NIU-WO/T1 aansluiten?

Ik kan jouw afbeeldingen (nog) niet zien, maar jouw stappen lijken mij OK.

  • de kabel die naar je hobbykamer loopt sluit je aan op de Inca 1G op de aansluiting "CATV"
  • je verbindt de aansluiting "CATV + MoCA" van de Inca 1G met de TV uitgang van de NIU
  • in de hobbykamer verbind je TV uitgang van de wandcontactdoos met de aansluiting "CATV + MoCA"
  • eventueel TV toestel kan je aansluiten op de Inca 1G "CATV" 
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Hirschmann Inca 1G + NIU-WO/T1 aansluiten?

Volg het schema. Uw NIU-WO/T1 is hetzelfde als wat je omschrijft als een zwarte versterker. Deze zwarte versterker is dus eveneens een NIU maar heeft 4 tv uitgangen waar jij er maar twee hebt. Hou dus geen rekening met de drie blauwe lijntjes die naar beneden gaan en geen verbinding hebben.

 

0 Likes