Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Deze getuigenis om aan te tonen dat het niet fout maar heel grondig en totaal fout loopt bij TN; op 'userbase' ook al tal van fratsen gelezen:

- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.

Hopelijk is 3x scheepsrecht ...

Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.

Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.

Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daarentegen loopt vlekkeloos 🙂

 

@Suzy : gaat TN zo verder doen of wordt er nog iets ondernomen om dit tij te keren. Gelukkig dat Px fiber nog niet overal uitgerold is en dat dit ook niet snel zal gebeuren. Ook meerdere buren hier ontevreden over TN maar het zijn allemaal oudere mensen die het niet zien zitten om uren te wachten aan de tel voor je iemand aan de lijn krijgt en die stellen dat je tegen een mastodont als TN toch niets kunt ondernemen.

Als het morgen fout loopt, overweeg ik toch eens contact met enkele kranten om aan de hand van FEITEN, de huidige gang van zaken te illustreren. 

Tags (2)
60 reacties
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Kan je geen Orange, Scarlet, Proximus of TV Vlaanderen in het woonzorgcentrum nemen? Allen bieden televisie aan.
Vaste telefonie kan ook via Wifi, met een ATA-adapter kan je een klassieke telefoonlijn (met nummerbehoud) via een Voice over IP-aanbieder hebben, met een Wifi-router in client-mode kan je het ATA-adapter met de hotspot connecteren van het woonzorgcentrum.

Je doet jezelf en je ouders wat aan door te kiezen voor Telenet Al maanden draait het vierkant bij Telenet en je was blijkbaar op de hoogte. Dan is één week voor een verhuis een afspraak maken aan de late kant. (Telenet vraagt steeds minimum 3 weken op voorhand de verhuis door te geven met een exacte verhuisdatum.)

(Met een beetje geluk zit er wel signaal op de coaxkabel en kan je toch tv-kijken: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/)

Gaat het verbeteren? Misschien als de overname van Telenet achter de rug is.

Kan jij het verbeteren? Ja, door onmiddellijk een operator te kiezen die niet vierkant draait.

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@Ex-Netweter Het is momenteel overal iets hoor, niet alleen bij Telenet. @klive  Voor tv moet je eens vragen of ze geen tv systeem hebben voor het rusthuis, waar je gewoon een bedrag moet betalen om tv te kijken. In veel rusthuizen gebruiken ze dergelijk systeem.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@klive Vergeten te vermelden in mijn vorige post, indien je nog een oud vast toestel hebt en je hebt nog een simkaart over kan je volgende oplossing plaatsen: 

https://www.amazon.com.be/-/nl/draadloze-GSM-Gateway-terminal-draadloos-telefoongesprek-LCD-display/...

Dit zorgt ervoor dat je uw vast toestel kan gebruiken maar dat het toestel kan bellen via gsm signaal. Koop gewoon een simkaartje, eventueel van een andere provider en je kan bellen. Voor alles is er een oplossing 😉 Indien er een goed signaal is kan je eventueel ook Tadaam gebruiken, die gewoon op je 4G signaal zit. Super gemakkelijk als je niet veel surft.

Zolang je uw gevraagde oplossing niet hebt van Telenet moet je trouwens niets betalen. Het factuur zijn ze altijd goed op tijd mee omdat het automatisch verstuurd is 😁


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'


@kristofDW  schreef:

@Ex-Netweter Het is momenteel overal iets hoor, niet alleen bij Telenet.


Op wat is dat nu weer gebaseerd?

Draait elke Belgische telecomoperator momenteel vierkant door de compleet mislukte upgrade van het IT-systeem van Telenet?
Orange, Scarlet, Mobile Vikings, Proximus, Hey Telecom, Youfone, EDPnet,...?

Of schud je zomaar iets uit je mouw, zonder enig argument om die bewering te staven?

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Hier en bij de meerderheid is het nieuw IT system perect verlopen.

Jij leeft precies om Telenet iedere dag in het slecht daglicht te plaatsen.

Beter hou je zich bij je eigen provider,dan heb je werk in overvloet,duizenden klachten,en ja hoor ik kan dit bewijzen zwart op wit,maar daar kun je niet op antwoorden.Of durf je niet uit schaamte.Dit is al langer geweten van jou,wegkruipen wanneer je klem wordt gezet.

 

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

wat jij hier schrijft is ook niet erg snugger he ....

  1. Mobile Vikings ==== > Proximus
  2. Scarlet ====> Proximus
  3. Youfone ====> Proximus
  4. Hey Telecom ====> Orange
  5. EDPnet ====> zit momenteel in erg slechte papieren i.v.m schulden aan Proximus

Daar gaat je theorie ........

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'


@Rik12  schreef:
EDPnet ====> zit momenteel in erg slechte papieren i.v.m schulden aan Proximus

Je zal toch vroeger moeten opstaan. De tijd van de slechte papieren bij EDPnet is al sinds eind maart voorbij.

"Normale toestand": https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/toonondernemingps.html?ondernemingsnummer=799091641

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Dat soort nieuws lees ik niet elke maar goed te lezen dat dit van de baan is.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

En hoeveel maanden heeft die slechte Edpnet tijd geduurd.Miljoenen schuld.

Telenet wou Edpnet niet,daarom dat proximus het verdronken schaapje maar overgenomen heeft.

Is dit de reden dat Proximus voor de 2de maal dit jaar hun prijzen verhoogd.

Waar jou provider aan de limit tot 100Mbps stopt,begint Telenet pas.

 

PS Proximus scarlet edpnet klanten in overvloed die amper 30Mbps download snelheid halen,afstand Rop.Niet eens de upload 40Mbps van Telenet klanten.Hallo 2023.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Problemen en klachten van klanten kan bij elke operator gebeuren. Wij zijn allemaal maar mensen en ik denk dat de klantendienst niets liever wil dan enkel tevreden klanten. Ze doen hun best en wij als klant zouden ook een beetje respect moeten tonen. Meer heb ik hier niet over te zeggen.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Begrijp wat je zegt,deze problemen zijn over (ons) telenet waar we harde verdiende centjes aan

spenderen,zij werken voor ons.

Respekt ja,ik ben geholpen door echt helpende mensen aan de lijn,schitterend,is een uitzondering aan het worden.

Off topic weet iemand hoeveel mensen echt klantendienst telefoon doen,en welk dep(fakturatie-abbo's-telefoon etc).

In de voorzomer om zwemreder te worden aan de kust zwaar exaam,wat moet men doen om bij telenet klanten te helpen.

Meer heb ik ook niets meer over te zeggen.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

We zullen maar zwijgen over de klantendienst van proximus.

Dikwijls minuten,uren in wachtstand.

Doorverbinden als ze je niet van antwoord kunnen dienen,en de volgende haakt gewoon in.

Klachten in overvloed,honderden,zwart op wit.(link in bezit)

En ja die worden zelfs door ons belastinggeld betaald(Belgacom nu proximus)

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Zal kort zijn,sorry dit is een TELENET FORUM.

ALDI EN LIDL HEB IK GEEN IK NOOD AAN.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Een bedrijf met miljoenen klanten,kun je niet uitsluiten van problemen.

De ene wil dit,de andere dat.

Terwijl de fout niet altijd bij de provider ligt.

De beste stuurlui staan meestal aan wal.

0 Likes