Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Deze getuigenis om aan te tonen dat het niet fout maar heel grondig en totaal fout loopt bij TN; op 'userbase' ook al tal van fratsen gelezen:

- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.

Hopelijk is 3x scheepsrecht ...

Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.

Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.

Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daarentegen loopt vlekkeloos 🙂

 

@Suzy : gaat TN zo verder doen of wordt er nog iets ondernomen om dit tij te keren. Gelukkig dat Px fiber nog niet overal uitgerold is en dat dit ook niet snel zal gebeuren. Ook meerdere buren hier ontevreden over TN maar het zijn allemaal oudere mensen die het niet zien zitten om uren te wachten aan de tel voor je iemand aan de lijn krijgt en die stellen dat je tegen een mastodont als TN toch niets kunt ondernemen.

Als het morgen fout loopt, overweeg ik toch eens contact met enkele kranten om aan de hand van FEITEN, de huidige gang van zaken te illustreren. 

Tags (2)
60 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 512
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@klive 

Gelieve dit in privé bericht te doen! Nu kan iedereen het klantnr. van je ouders zien!

Met het vinkje/pijltje naast de datum van je bericht kan je het bericht bewerken.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Bedankt Santa ! Is bij deze rechtgezet.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Netweters is geen klantendienst.

Als Telenet je probleem niet oplost, is er steeds https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 512
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'


@Ex-Netweter  schreef:

Netweters is geen klantendienst.

Als Telenet je probleem niet oplost, is er steeds https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/


Dit is gedeeltelijk waar. Wij zijn een Forum van Telenet klanten voor Telenet klanten (en ook andere).

Maar hier worden wel regelmatig persoonlijke problemen opgepikt en opgelost door de Telenet Moderatoren.

Maar ja, @Ex-Netweter moet het altijd in een negatief daglicht kunnen stellen.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Netweters(hoort wel bij Telenet) is zeker geen klantendienst,de moderators helpen toch dikwijls dat het probleem sneller wordt opgelost.

Zitten dicht bij de bron,niet.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@Rik12 

Jij hebt dit perfect begrepen ! 

Blijkbaar zijn er vele bij die dit niet kunnen en willen begrijpen wat ik bedoel maar jij hebt helemaal gelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@Moaner 

Jij begrijpt er niks van als iemand iets post maar goed aan jou heb ik niks te vermelden helaas. 

En nee ik heb geen enkel probleem alles werkt perfect zoals het moet werken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'


@Santa  schreef:

Maar hier worden wel regelmatig persoonlijke problemen opgepikt en opgelost door de Telenet Moderatoren.


"Opgepikt en opgelost" betekent gewoon dat ze je bericht doorgeven aan collega's die het moeten oplossen. Dan belandt je case weer op één of andere stapel onopgeloste cases.

De Ombudsdienst voor telecommunicatie is de enige manier om échte prioriteit te krijgen op andere klanten. De contactpersoon binnen Telenet waarmee de Ombudsdienst voor telecommunicatie communiceert zal het probleem kunnen escaleren met de allerhoogste prioriteit terwijl eender welke moderator dat niet kan.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Wat ist probleem scarlet klant😩

Uren dagen nachten aanwezig op het Telenet Netweters fora.

Heimwee naar Telenet.

Tip

Wil je klant worden bel 015.66.66.66 succes

Een Ferrari is nu eenmaal duurder dan een 2Pk'tje

 

Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@klive 

Eens even iets totaal anders. Het ivm met al die grote problenen die je vorig jaar had bij jullie in de straat dat ging over die storimgen,

Ik weet niet of dit al of niet opgelost is ? Mocht niet het geval zijn. Dan zou je eens je licht kunnen gaan opsteken bij de BIPT. Zij zijn bevoegd om storingen op te zoeken en te behandelen. Aangezien je schreef dat er problemen waren. Want dat ias ik nergens. 

De webdite van de BIPT is https://www.bipt.be/consumenten

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@loti 

Even een off topic mop.

Er is een man en die rijd in een 2 pk'tje en valt plots stil op de weg. Komt er niet iemand voorbij gereden in een dure Ferrari , en stopt. En vraagt aan de man van de 2 pk. Kan ik je soms helpen ? Waarop hij antwoord ja , zou je me niet kunnen slepen ? Ja das ok geen probleem. Als je motor terug aan slaat dan moet je toeteren ? ja das ok.

Zogezegd zo gedaan de man in de Ferrari neemt de 2 pk op sleep. Net voor ze aan een auto garage komen , slaat de motor aan van de 2 pk , dus hij begint te toeteren zoals afgesproken. Aan de auto garage staat de eigenaar na te praten met ene klant aan de deur buiten. En ze aanschouwen wat er gebeurt. Kijk zegt de Garagist " heb je dat nu al gezien ne 2 pk die ne Ferrari wil voor bij steken ? " 😄

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Proximus in de aanval tegen glasvezelalliantie Telenet Fluvius

Proximus heeft tien procedures aangespannen bij de Raad van State tegen de glasvezelalliantie tussen zijn rivaal Telenet en de netbeheerder Fluvius.

Nu blijkt dat Proximus stoorzender komt spelen. De Tijd vernam dat de telecomgroep een reeks procedures tegen de plannen aanhangig maakte bij de Raad van State. De persmagistraat van de rechtsinstantie bevestigt dat, net als de betrokken partijen. Het gaat om tien verzoeken tot nietigverklaring, waarbij Proximus beslissingen viseert van de tien netbeheerders die samen Fluvius vormen. Daarmee keurden ze de statutenwijzigingen goed die de weg vrijmaken voor de alliantie.

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-in-de-aanval-tegen-glasvezelalliantie-telenet-fluviu...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ja daar heb ik ook iets over gelezen. Gisteren (maandag 8:mei 2023) hoor ik in de media (radio nieuws) dat scholen nu glasvezel kunnen krijgen aan 75 % korting bij wie ... ? Telenet. 

Ik ben van mening dat Proximus vals aan het spelen is oa het is deels een staatsbedrijf en Telenet niet. Maar zij gaan ook niet heel erg vrij uit. Want ze zijn ooit op de vingers getikt door de EU ivm monopolie postie omdat niemand op het netwerk toelieten en nu gaat de andere roet in het eten gooien ? Hier lijkt een vies spelleke gespeeld te worden ?

Ps nu snap ik je uitdrukking dure slee tegen arm autotje haha. Tis wel zo , onze prijzen zijn te hoog tegen over de buren. Als er 2 of 3 spelers zijn dan delen ze lakens uit en vechten voor een bod , kan de 4 de er mee heen lopen ?

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Proximus voelt de hete adem van Telenet-Fluvius al even aankomen.

Fluvius met 10 firmas onder hun hoede perfect glasvezel netwerk en daar Telenet nog bij.

Samen zullen ze er geen 7 jaar voor nodig hebben aan amper 22% uitrol glasvezel.Daar zal die klacht van proximus niets aan kunnen veranderen.

Zoals het altijd is geweest,proximus komt steeds een lengte te kort.

Ps. 69 euro voor een 2 pack bij proximus scarlet edpnet aan amper 65Mbps gemiddeld.Pure afzetterij.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Koop eens de Humo vam deze week ?

0 Likes