Beantwoorden
JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Ik heb een TV van CHiQ gekocht als tweede toestel omdat ik makkelijk zelf apps wil kunnen toevoegen. De Telenet app kan ik hierop installeren maar wil niet authenticeren omdat de andere TV een oude Digicorder heeft. Ik las op dit forum dat ik daarvoor een nieuwe TV-box zou nodig hebben maar dat die nergens te krijgen is. Klopt dit nog?

 

De TV staat niet ook op de lijst van ondersteunde TV's voor CI+ kaart. Iemand dit reeds geprobeerd?

 

Welke opties resten me dan? Oudere digibox kopen? Ondertussen stream ik via Chromecast naar het toestel, maar dat is te gek voor woorden dat Telenet ons hiertoe dwingt.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: CHiQ Android TV

0 Likes
19 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?


@JoJohan  schreef:

het is een CHiQ L42G6F toestel.


Bij bol.com zag ik in één van de reviews: CI+ module met smartcard van Ziggo werkt zonder problemen.

Dan zal de Telenet CI ook wel werken denk ik.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?


@JoJohan  schreef:

 

Ik heb geen CI+ kaart om het te testen en vermoed dat je dat niet zomaar bij een Telenet winkel kan "lenen" voor een test.


Dat kan wel!

Wat als mijn tv-toestel niet geschikt is?

Kocht je je CI+ module (TV met een kaartje) online of telefonisch, maar wil je hem terugbrengen? Dan kan je dat tot 14 dagen na je aankoop.

  • Breng je CI+ module terug naar het Telenet-winkelpunt waar je hem ophaalde.
  • Je krijgt het aankoopbedrag volledig terug via je volgende Telenet-aanrekening.

Opgelet: kocht je je CI+ module rechtstreeks in een Telenet-winkelpunt, en is hij al geactiveerd? Dan kan je hem helaas niet meer terugbrengen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Maar daar ben je dan niet echt mee geholpen. Tenslotte zou @JoJohan graag willen weten of de CI+ module in zijn TV zal werken, met andere woorden; zal deze correct de gecodeerde kanalen kunnen decoderen? Dat kan enkel maar lukken nadat de module geactiveerd is, wat dus zou betekenen dat deze niet meer retour gebracht kan worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

je kan de zenders inladen zonder kaart

je zal op tv een en canvas en ketnet beeld hebben de rest niet

de radio zender zullen ook werken

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

klik handleiding

 

 

0 Likes
JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Ik heb uiteindelijk voor de makkelijke uitweg gekozen en er een Digibox aan gehangen en HDMI kabel. Zo werkt het altijd, maar al die apps getuigen van weinig visie bij Telenet.