Beantwoorden
JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Ik heb een TV van CHiQ gekocht als tweede toestel omdat ik makkelijk zelf apps wil kunnen toevoegen. De Telenet app kan ik hierop installeren maar wil niet authenticeren omdat de andere TV een oude Digicorder heeft. Ik las op dit forum dat ik daarvoor een nieuwe TV-box zou nodig hebben maar dat die nergens te krijgen is. Klopt dit nog?

 

De TV staat niet ook op de lijst van ondersteunde TV's voor CI+ kaart. Iemand dit reeds geprobeerd?

 

Welke opties resten me dan? Oudere digibox kopen? Ondertussen stream ik via Chromecast naar het toestel, maar dat is te gek voor woorden dat Telenet ons hiertoe dwingt.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: CHiQ Android TV

0 Likes
19 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan  

Als je gebruik wil maken van de tv app ( telenet tv ) dan dien je inderdaad over een tv box te beschikken. 

 

Deze zijn wel te krijgen maar inderdaad is er maar een beperkte voorraad dus niet iedereen gaat er eentje kunnen krijgen op dit moment. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-o...

 

Via bovenstaande link kan je dus je gegevens in geven en vragen voor een omruiling. Let wel op dat deze omruiling eenmalig € 50 kost. 

Moest je dit niet willen doen kan je ook nog altijd Yelo tv gebruiken , de app die aan de digicorder verbonden is. Natuurlijk moet je tv dit wel kunnen ondersteunen. 

 

Ook kan je altijd nog je digicorder omruilen naar een recenter model deze zijn er nog wel in voorraad. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan 

Als je TV een DVB-C tuner heeft kan je nog naar het compact signaal kijken.

In jouw geval zou ik voor een (2de hands?) digibox gaan.

JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Dag @patrick37 

Ik heb al een tijdje een zwarte digicorder (AD2200) en een nieuwer type is er niet naar mijn weten (buiten de TV Box). Wanneer ik de lijst van decoders opvraag in "Mijn Telenet" staat die echter niet vermeld, maar wel de vorige AD2100 die ik heb omgeruild. Ik weet niet of het iets uitmaakt dat die niet in de lijst voorkomt, maar die AD2200 zou dus wel moeten kunnen samenwerken met Yelo TV op de TV?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan  

Dat je de juiste decoder niet ziet staan in 'mijn telenet' kan je eens navragen bij de klantendienst. kan zijn dat er iets verkeerd gegaan met de activering. Maar je digicorder zal waarschijnlijk correct werken anders had je het er wel bij vermeld. Dus op jou profiel is er iets fout gegaan waardoor jij je decoder niet juist ziet. Je kan dat laten aanpassen door te bellen dan een case te laten maken en de achterliggende dienst zal dit in orde maken. 

 

Je hebt inderdaad geen recenter model digicorder , wel zoals je zegt de tv box. Nu weet ik niet of je de tv box wil gaan halen of niet maar die keus heb je dus. Je kan inderdaad Yelo tv gebruiken want dat is het platform voor de digicorders en digiboxen. Dus ja het zou moeten werken maar ik weet niet of het op je tv werkt natuurlijk. Niet elk tv toestel ondersteund elke app maar zeker wel proberen want dat kan geen kwaad. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan 

Uitsluitend de TV-Box werkt met de telenettv app.

Alle andere decoders werken met de Yelo Play app. Dus ook jouw Digicorder. De verkeerde registratie op mijn Telenet beïnvloed dat niet. Het is wel best om het te melden, er zijn zaken die met de AD2200 kunnen gedaan worden, maar niet met de AD2100.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?


@janne_man  schreef:

 

... knip ....

er zijn zaken die met de AD2200 kunnen gedaan worden, maar niet met de AD2100.


Voor zover ik weet is dat enkel Netflix kijken. Zijn er nog andere dingen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?


@StefaanH  schreef:


er zijn zaken die met de AD2200 kunnen gedaan worden, maar niet met de AD2100.


Voor zover ik weet is dat enkel Netflix kijken. Zijn er nog andere dingen?


Dat meervoud was voor de zekerheid, toen dacht ik ja er is Netflix en om het meervoud te rechtvaardigen denk ik dat de AD2200 de dubbele diskcapaciteit heeft van de AD2100 (ik was te lui om dat gaan op te zoeken op de site van Telenet). Dus kan je eens zoveel opnemen. Vermits Telenet daarop wel Netflix kan aanbieden en niet op de AD2100 veronderstel ik dat dit te maken heeft met de kenmerken van het toestel. Dus dat de AD2200 ook een groter potentieel heeft.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@janne_man 

 

Het enige verschil tussen de AD2100 en de AD2200 is een andere processor en 512 MB vs 1 GB RAM.

De HD van beide is 500 GB.

Alle andere Tech Specs zijn identiek. Buiten het feit dus dat de AD2200 Netflix ondersteunt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

Welk type CHiQ TV is het? Als dit een model is voor de BeNeLux markt is, en CI+ compatibel, dan is het goed mogelijk dat TV met een kaartje werkt.

Ik heb de CI+ module in linux gebasseerde DVB-C ontvanger en dat werkt ook goed. Misschien ken je iemand waarvan je een de CI+ module + kaartje kunt lenen, om het uit te proberen?

Het alternatief voor de gecodeerde kanalen is anders het lage resolutie "compact" signaal. Afhankelijk van je TV en de upscaling kwaliteit kan dit er nog redelijk deftig uitzien.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@Arnie er zijn zelf zenders dat HD zijn en bij te snelle beelden geen HD waardig zijn, een vb is VTM Kids, daar zie je heel goed de blokjes bij te snelle beelden, net of het een slecht SD beeld is dat naar HD word geupcaled en het gaat over een nieuwe serie, dus niet een oude serie.

die krijgt waarschijnlijk te weinig bandbreedte op de mux met VTM zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

De Yelo TV app is niet (meer) beschikbaar voor Android TV. Ik zie enkel de Telenet TV app, Flow en Streamz. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan  

Het zou perfect mogelijk zijn dat de app niet meer ondersteund wordt via die weg of dat het er nooit geweest is maar dat weet ik ook niet. Gebruik zelf al sinds de nieuwe tv box er is geen Yelo tv meer dus ik durf het niet te zeggen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoJohan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@Arnie  het is een CHiQ L42G6F toestel. Ik denk dat mijn smartwatch meer rekencapaciteit heeft dan die TV, dus waag me liever niet aan upscaling 😉

 

Ik heb geen CI+ kaart om het te testen en vermoed dat je dat niet zomaar bij een Telenet winkel kan "lenen" voor een test. Zal eens horen of ik er elders kan aan geraken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Telenet TV kijken op CHiQ Android TV?

@JoJohan  

Zou je er niet eentje kunnen kopen en meteen eens vragen of je het geld terug kan krijgen moest het niet werken ? 

 

Neem aan dat er toch wel iets van die mogelijkheden in zit en vragen kost niks daar ben je vrij in hé. Moesten ze zeggen nee dat gaat niet dan ben je gediend van een antwoord een nee heb je al een ja kan je krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes