24751
netweters
|
152323
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een smart TV (Google TV 11) die via Wifi verbonden is met een F@ST3896LG-TN modem/router.
Hoe kan ik weten of die verbinding 2.4GHz of 5GHz is ?
Hoe kan ik Google TV eventueel "forceren" op 2.4GHz of 5GHz ?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: 2.4GHz of 5GHz?
Uw TV gaat kiezen, op basis van de signaalsterkte die hij ziet vanop zijn plaats.
Dus er wordt niets "geforceerd" naar bepaalde band eigenlijk. Als de 5GHz "binnen bereik" is, dus signaalsterkte voldoende goed, zal die ook 5GHz kiezen.
Dank u BandR.
Maar hoe kan ik nu weten of de TV op 2.4GHz of op 5GHz zit ? Kan ik dit ergens zien in de modem gegevens via Mijn Telenet ?
Via de Telenet app kan je zien welke verbinding dat apparaat gebruikt.
Je kan dat niet forceren. De modem gebruikt automatisch de beste verbinding, dus waarom zou je dat willen veranderen?
Vor zover ik weet vind je die info niet op de Mijn Telenet pagina's.
Wil je het toch echt weten kan je natuurlijk wel even naar de klantendienst bellen, die gaan daar wel iets meer details van kunnen opzoeken.
Ga naar wifi netwerk -> details -> klik op jouw toestel dan zie je “verbinding: WLAN 5 GHz of 2,4 GHz”
ok, beter nog dan, ik zie dat bij mij niet, maar geen probleem als het kan, nog beter
Je kunt deze informatie vinden in de netwerkinstellingen van je tv.
Ga naar de wifi-instellingen en zoek naar de optie voor het netwerkband.
Als je daar "5GHz" ziet staan, betekent dit dat de tv verbonden is met die band.
Weet je welk merk en model je tv is? Het is mogelijk dat je tv alleen de mogelijkheid heeft om 2.4GHz te gebruiken.
Als je ons het merk en model van je tv doorgeeft, kunnen we de mogelijkheden van deze tv bekijken en je verder helpen.
Dat is onmogelijk. Dat staat gewoon op jouw Telenet app en website bij MyTelenet.
maakt niet uit, heb dat niet nodig, denk dat er mogelijks ook nog wat verschillende versies zijn, maar zoals ik zei: mijn issue hier is het niet, dus geen probleem voor mij