Beantwoorden
Loeki
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Netjes!

Hoeveel tv's en hoeveel digicorders op een aanslui

Hoeveel tv's kan ik aansluiten op mijn Telenet aansluiting?

 

Hoeveel digicorders kan ik aansluiten op mijn abo bij Telenet?

 

Dank alvast voor de oplossing

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel tv's en hoeveel digicorders op een aanslui

Je kan maximum 4 DTV lijnen hebben op je aansluiting. Per DTV lijn kan je 4 boxen/corders aansluiten.

Boxen en corders kunnen enkel op eenzelfde DTV lijn communiceren met elkaar. Met een digibox op DTVlijn A zal je niet kunnen communiceren met een digicorder op DTV lijn B.

Op een DTV lijn kan je maar 1 CI+ module aansluiten en je kan dit niet mixen met boxen of corders.

In theorie heb je maar plaats voor 4 TV's en daar betaal je ook voor. Anders wordt het een multi-aansluiting en daar betaal je meer kabelabonnement voor.

Dit is bijvoorbeeld mogelijk:

kabelabonnement

DTV lijn A met 4 boxen en corders

een extra versterker (kostprijs +- 150 euro)

DTV lijn B met CI+

DTV lijn C met CI+

DTV lijn D met CI+



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoeveel tv's en hoeveel digicorders op een aanslui


In theorie heb je maar plaats voor 4 TV's en daar betaal je ook voor. Anders wordt het een multi-aansluiting en daar betaal je meer kabelabonnement voor.

Dit is bijvoorbeeld mogelijk:

kabelabonnement

DTV lijn A met 4 boxen en corders

een extra versterker (kostprijs +- 150 euro)

DTV lijn B met CI+

DTV lijn C met CI+

DTV lijn D met CI+


Telenet gebruikt versterkers met 2 aansluitingen en met 4 aansluitingen dus telenet kan inderdaad maximaal 4 tv's "ondersteunen".

In jouw voorbeeld kan de klant 7 tv's (4 decoders + 3 CI+) hebben mits zelf bijplaatsen van een versterker.

Waar/hoe plaatst men die eigen versterker best?

 

Maar in theorie kan iemand dus eigenlijk 16 decoders hebben (4 decoders op elk van de maximaal 4 DTV-lijnen).  In de praktijk zal telenet volgens mij ook geen 16 decoders toelaten op een niet-multi-aansluiting maar ze zouden in praktijk wel verder durven gaan dan 4 decoders denk ik.

En als ze jouw voorbeeld zouden toelaten, dan zou men ook 7 decoders moeten toelaten.

Men kan bijvoorbeeld moeilijk een gezin met 6 kinderen verplichten tot een multi-aansluiting. Waar voor telenet de grens gaat liggen weet ik niet Smiley Vrolijk  (zal misschien ook van de goodwill van de klantendienst- of winkelmedewerker afhangen)

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel tv's en hoeveel digicorders op een aanslui

De maximum die ik al gezien heb was 4 + 3 digicorders/boxen. Dat was in een B&B. De versterker van Telenet waar 3 TV's (boxen) op aangesloten waren en op 1 uitgang een andere versterker (zelfde type met in en uitgaand signaal) waar terug 4 TV's konden op aangesloten worden.

Wat ik ook al gezien heb was 4 Digitale lijnen waarvan 1 met digiboxen/corders en de drie andere CI+

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel tv's en hoeveel digicorders op een aanslui

zit daar geen verlies op op meer dan 4 digicorders/tv's ??? en extra versterker(s) ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes