24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Hallo
Ik wil een tweede tv aansluiten kan dat op een digicorder ?
Of moet ik er een bij bestellen of hoe werkt dat?
Ik zie niet in waarom je een HDMI splitter zou kopen... om dan nog eens beperkt te zijn tot de zender die op de andere TV speelt?
Ik weet niet hoe het juist heet, maar het kastje waarlangs de TV-kabel (coax) binnenkomt is voorzien van 4 uitgangen. 1 uitgang is sowieso in gebruik, maar je hebt er dus nog 3 over waar je een TV-kabel op kunt aansluiten (wat je in principe zelf kan). Als je dan een Smart TV hebt, dan kan je voor 69 euro (eenmalige aankoop, zoals Niels al aangaf) tv-met-een-kaartje aanschaffen. Sluit daar een externe hdd aan en je kan een programma opnemen, wel met de beperking dat je tijdens de opname niet naar een andere zender kunt kijken.
Lijkt me een véél betere optie dan die (dure?) HDMI splitter.
Je bedoelt de kabel versterker.
Ik weet dat mijn optie vrij beperkt is. en dat is enkel maar interessant voor één (luie) persoon die wilt TV kijke op zijn/haar bed.
Merk wel op dat binnenkort er bijna geen analoge kanalen meer zullen overschieten.
Als je een partner hebt en die wil bv naar het voetbal kijken en jij naar totaal iets anders, dan kan je niet anders dan een TV-kaartje steken (met ook een beperkt aantal zenders en je TV moet een C of C+ slot hebben) ofwel ja, een tweede box kopen voor (95?? € dacht ik) of eentje huren. Ik denk niet dat je een tweede digicorder hoeft te huren. Je kan altijd opnemen op de eerste.
En die splitter kost bij allekabels.be nog geen 20€ hoor, zelfs HDMI kabels van 20m zijn zeker betaalbaar. (20m = signaalverlies tenzij je een versterktje ertussen steekt)
Maar die HDMI is toch een serieuze beperking: enkel naar dezelfde post kijken en een geen afstandsbediening? Dat vind ik persoonlijk geen optie.
En ik kan me vergissen, maar ik meen dat je met een tv-met-een-kaartje ook kan kiezen voor een pakket dat méér is dan enkel het basisaanbod. Daar betaal je dan wel voor.
Voorlopig kan ik hierover enkel dit vinden:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/play-of-play-more-wat-heb-ik-nodig/
Heb je TV met een kaartje? Dan kan je de zenders van Play en Play More bekijken of films & series opvragen via de Yelo Play-app of yeloplay.be als je ook internet van Telenet hebt.
Zou je eens moeten navragen, telefonisch of via Facebook of Twitter.
Wel nadeel als men op de digicorder bv play more heeft aan 25€ ongeveer dat je dan dit bedrag nog eens elke maand moet betalen als je dit op je CI+ kaartje ook wilt,mword dure bedoening,mdan ben je beter met een digibox huren met netwerkkabel er aan zodat je dat pakket ook kan bekijken op die digibox,betaal je dan enkel elke maand 25€ plus dacht 5€ voor de digibox en je kan op beide boxen kijken naar alle extra paketten en opnames delen in het hele huis.
@Niels schreef:
Dag Rianne,
Hier zijn een aantal mogelijkheden mogelijk. Ze vereisen wel allebei een COAX aansluiting tot aan de 2de tv.
Volgens mij vereisen oplossing 1 en 2 ook nog een UTP kabel ?
Heeft Telenet nergens een schema met de verschillende mogelijkheden van twee TVs ? incl. voor en nadelen ?
Is het niet mogelijk om aan de tweede tv een digibox/digicorder te plaatsen zonder coax?
Enkel met utp om de opnames op de 1e digicorder te bekijken?
Niet om tv te kijken.
Je kan wel opnames instellen op je tweede toestel,dit zal dan worden opgenomen op je digicorder en zijn op beide toestellen dan te bekijken als ze interaktief zijn
Weet ik wel hoor,maar is deels omdat er nog steeds op telenet dezelfde fout staat dat je niet kan opnemen met de tweede box,ttz je kan wel de opname met die box programmeren om te laten opnemen met je recorder