Beantwoorden
MVC
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur!

Interactiviteit valt altijd weg

Een paar maand geleden had ik deze voor :
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-theek-werkt-niet-meer/m-p/173647#M21336

 

Ik heb dat dankzij een post kunnen oplossen door alles te herstarten.

Vorige week begon dit terug. En ja, ik kan dit oplossen door alles te herstarten.

Maar het gebeurt nu elke dag, soms paar keer en laatste dagen al twee keer als ik een programma via de tv-theek aan het kijken was.

Het probleem is dus dat de interactiviteit wegvalt. Dus geen tv-theek meer, geen programmagids ouder dan 2 dagen ....

 

Ik ben dit grondig beu.

Ik neem aan dat een probleem zich kan voordoen, maar elke dag paar keer ???

En waarom lost dat zichzelf niet op als er een verbinding wegvalt ?

 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Interactiviteit valt altijd weg

@MVC 

Welke modem heb je van Telenet, heb je een digicorder of een tv box, 

werk je met een rechtstreeks kabel van de modem tot je toestel (dus zonder wifi punten ertussen).???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Interactiviteit valt altijd weg


@MVC  schreef:

Ik ben dit grondig beu.


Leg dan netwerkkabel tussen de Telenet-modem en de Telenet-decoder.
Powerline-technologie is niet betrouwbaar want dit signaal kan gestoord worden door elektrische apparaten, zelfs elektrische apparaten van je buren. Elektriciteitskabels zijn nooit ontworpen om te gebruiken als dataverbinding.

0 Likes
MVC
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur!

Interactiviteit valt altijd weg

De modem is een Motorola SB5101NE SURFboard Cable Modem.

Ik heb een digicorder.

Geen rechtstreeks kabel.

 

Dit heeft altijd gewerkt en nu constant problemen.
Ik ben me bewust dat een wifi verbinding niet perfect is maar ik werk constant van thuis of een wifiverbinding op (Proximus) internet en heb zelden of nooit problemen.

 

Ik kan aannemen dat er soms interferentie is, maar wat ik niet bezgrijp is dat Telenet een system installeert dat bij de minste interferentie zichzelf niet kan herstellen en dat ik 3 toestellen moet herstarten vooraleer ik terug (tijdelijk) kan kijken ....

 

0 Likes
MVC
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur!

Interactiviteit valt altijd weg

Dit is een installatie van Telenet en wordt verkocht als werkende.

Zoals gezegd kan ik interferentie begrijpen, maar niet in die frequentie en al zeker niet dat het dan nodig is om 3 toestellen te herstarten.

Kabels leggen vanuit de garage tot in de woonkamer is niet evident.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Interactiviteit valt altijd weg


@MVC  schreef:

Dit is een installatie van Telenet en wordt verkocht als werkende.


Zo simpel is het niet. De elektriciteitskabels zijn van jou. Het Wifi-spectrum is publieke eigendom. Iedereen in je buurt kan het Wifi-spectrum storen, elektrische apparaten van jou of je buren kunnen powerline-signalen storen. Vandaar dat ik zeg dat netwerkkabel de betrouwbaarste manier is om een Telenet-decoder aan te sluiten.

Telenet informeert de klant ook dat storingen met powerline-adapters mogelijk zijn: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/storingen/welke-factoren-beinvloeden-...

Andere mogelijkheid is dat het powerline-adapter defect is. Dan moet je nagaan of je het powerline-adaparter huurt of hebt aangekocht. Als je huurt kan je dit zonder extra kosten laten vervangen door Telenet. Als je het aangekocht hebt, ben je zelf verantwoordelijk voor herstelling of vervanging.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Interactiviteit valt altijd weg

@MVC 

Het is Telenet weer geweest!

Je kent het probleem en toch negeer je het.

Vorige week hebben wij even een storing gehad in het electriciteitsnet en ik vermoed dat dan op één of andere manier het probleem moet zijn ontstaan.

Ja het heeft gewerkt en nu niet meer en daar heeft Telenet helemaal niets mee te maken.

Powerline en Wifi zijn geen goede alternatieven om je TV-box op aan te sluiten. Dat is hier al meerdere keren aan bod gekomen.

Powerline kan defect zijn? Wifi gewoon niet gebruiken voor TV-box!

 

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Interactiviteit valt altijd weg


@Santa  schreef:

Powerline en Wifi zijn geen goede alternatieven om je TV-box op aan te sluiten. Dat is hier al meerdere keren aan bod gekomen. Powerline kan defect zijn? Wifi gewoon niet gebruiken voor TV-box!


De TS starter heeft geen TV-Box, maar een decoder. Trouwens hij kan geen TV-Box hebben op zijn modem-only!

En "WiFi niet gebruiken voor een TV-Box" vind ik een slecht advies. Ik heb kennissen die een TV-Box gebruiken met WiFi, zelfs op een plaatst zonder UTP kabel en zonder coax. Werkt perfect (maar dat is hier off-topc). Als je goede WiFi hebt, dan is een TV-Box op WiFi een goed alternatief 😊

Terug on-topic:

@MVC  schreef:

De modem is een Motorola SB5101NE SURFboard Cable Modem.

Ik heb een digicorder. Geen rechtstreeks kabel.


Dat meen je niet?

Deze oude Arris modem is van de vorige eeuw (Docsis 2.0 4X4 30 Mbps modem-only). 🤔 

Ik zou het probleem in eerste plaats zoeken bij deze modem (die eigenlijk op de schroothoop moet).

Bij dit soort toestellen, die al 10-15 jaar continu aanliggen, kan de power adapter wel eens kuren hebben. Mijn advies is dus:

  • kijk of je de power adapter kan vervangen met gelijkwaardig exemplaar (waarschijnlijk 12V, 1.5A).
  • indien dit het probleem niet oplost, wissel dan je modem uit in een Telenet center. Gezien je géén internet gebruikt, en dus ook geen WiFi, dring dan op de CV8660E (E-router), dit de meest recente Docsis 3.1 modem zonder WiFi

Wat betreft de Powerlines;:

Powerlines kunnen uitstekend werken gezien je deze alleen gebruikt voor interactivitiet. Mijn advies is hier:

  • gebruik de laaste nieuwe Powerlines (éérste stel is gratis bij Telenet).
  • gebruik géén Powerlines met WiFi, je hebt dus 2 "gewone" Powerlines nodig (PG-9083LG-TN)
  • Powerlines moeten altijd direct in het stopcontact, en niet op een verlengkabel of vedeeldoos (zowel aan de kant van de modem als aan de kant van de decoder). Steek dus de Powerline in het stopcontact in de muuur, en sluit dan je decoders, modem, vedellstekkers, etc op het doorlus stopcontact van de Powerline
  • Gebruik altijd stopcontacten met aarding.
  • Last nut not least, gebruik geen 2 verschillende Powerline netwerken in dezelfde woning (vb Telenet en Proximus).

Success

PS

Als ik je verhaal nog eens herlees, begrijp ik dat:

  1. je Telenet alleen gebruikt voor (interactieve TV) - via Powerlines.
  2. je Proximus gebruikt voor internet - via WiFi).
  3. en dat deze 2 set-ups niet door elkaar lopen 😊.

Mijn vorgaand advies is hierop gebaseerd 🤗

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Interactiviteit valt altijd weg

Je hebt niets verandert in de tijd of andere modem toevallig

Je zal eens moeten zien waar probleem ligt bij jouw

0 Likes
MVC
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur!

Interactiviteit valt altijd weg

Bedankt voor deze nuttige bijdrage.

Telenet heeft deze anders wel geinstalleerd.

0 Likes