41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
Een paar maand geleden had ik deze voor :
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/TV-theek-werkt-niet-meer/m-p/173647#M21336
Ik heb dat dankzij een post kunnen oplossen door alles te herstarten.
Vorige week begon dit terug. En ja, ik kan dit oplossen door alles te herstarten.
Maar het gebeurt nu elke dag, soms paar keer en laatste dagen al twee keer als ik een programma via de tv-theek aan het kijken was.
Het probleem is dus dat de interactiviteit wegvalt. Dus geen tv-theek meer, geen programmagids ouder dan 2 dagen ....
Ik ben dit grondig beu.
Ik neem aan dat een probleem zich kan voordoen, maar elke dag paar keer ???
En waarom lost dat zichzelf niet op als er een verbinding wegvalt ?
@MVC schreef:Ik ben dit grondig beu.
Leg dan netwerkkabel tussen de Telenet-modem en de Telenet-decoder.
Powerline-technologie is niet betrouwbaar want dit signaal kan gestoord worden door elektrische apparaten, zelfs elektrische apparaten van je buren. Elektriciteitskabels zijn nooit ontworpen om te gebruiken als dataverbinding.
De modem is een Motorola SB5101NE SURFboard Cable Modem.
Ik heb een digicorder.
Geen rechtstreeks kabel.
Dit heeft altijd gewerkt en nu constant problemen.
Ik ben me bewust dat een wifi verbinding niet perfect is maar ik werk constant van thuis of een wifiverbinding op (Proximus) internet en heb zelden of nooit problemen.
Ik kan aannemen dat er soms interferentie is, maar wat ik niet bezgrijp is dat Telenet een system installeert dat bij de minste interferentie zichzelf niet kan herstellen en dat ik 3 toestellen moet herstarten vooraleer ik terug (tijdelijk) kan kijken ....
Dit is een installatie van Telenet en wordt verkocht als werkende.
Zoals gezegd kan ik interferentie begrijpen, maar niet in die frequentie en al zeker niet dat het dan nodig is om 3 toestellen te herstarten.
Kabels leggen vanuit de garage tot in de woonkamer is niet evident.
@MVC schreef:Dit is een installatie van Telenet en wordt verkocht als werkende.
Zo simpel is het niet. De elektriciteitskabels zijn van jou. Het Wifi-spectrum is publieke eigendom. Iedereen in je buurt kan het Wifi-spectrum storen, elektrische apparaten van jou of je buren kunnen powerline-signalen storen. Vandaar dat ik zeg dat netwerkkabel de betrouwbaarste manier is om een Telenet-decoder aan te sluiten.
Telenet informeert de klant ook dat storingen met powerline-adapters mogelijk zijn: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/storingen/welke-factoren-beinvloeden-...
Andere mogelijkheid is dat het powerline-adapter defect is. Dan moet je nagaan of je het powerline-adaparter huurt of hebt aangekocht. Als je huurt kan je dit zonder extra kosten laten vervangen door Telenet. Als je het aangekocht hebt, ben je zelf verantwoordelijk voor herstelling of vervanging.
Het is Telenet weer geweest!
Je kent het probleem en toch negeer je het.
Vorige week hebben wij even een storing gehad in het electriciteitsnet en ik vermoed dat dan op één of andere manier het probleem moet zijn ontstaan.
Ja het heeft gewerkt en nu niet meer en daar heeft Telenet helemaal niets mee te maken.
Powerline en Wifi zijn geen goede alternatieven om je TV-box op aan te sluiten. Dat is hier al meerdere keren aan bod gekomen.
Powerline kan defect zijn? Wifi gewoon niet gebruiken voor TV-box!
@Santa schreef:Powerline en Wifi zijn geen goede alternatieven om je TV-box op aan te sluiten. Dat is hier al meerdere keren aan bod gekomen. Powerline kan defect zijn? Wifi gewoon niet gebruiken voor TV-box!
De TS starter heeft geen TV-Box, maar een decoder. Trouwens hij kan geen TV-Box hebben op zijn modem-only!
En "WiFi niet gebruiken voor een TV-Box" vind ik een slecht advies. Ik heb kennissen die een TV-Box gebruiken met WiFi, zelfs op een plaatst zonder UTP kabel en zonder coax. Werkt perfect (maar dat is hier off-topc). Als je goede WiFi hebt, dan is een TV-Box op WiFi een goed alternatief 😊
Terug on-topic:
@MVC schreef:De modem is een Motorola SB5101NE SURFboard Cable Modem.
Ik heb een digicorder. Geen rechtstreeks kabel.
Dat meen je niet?
Deze oude Arris modem is van de vorige eeuw (Docsis 2.0 4X4 30 Mbps modem-only). 🤔
Ik zou het probleem in eerste plaats zoeken bij deze modem (die eigenlijk op de schroothoop moet).
Bij dit soort toestellen, die al 10-15 jaar continu aanliggen, kan de power adapter wel eens kuren hebben. Mijn advies is dus:
Wat betreft de Powerlines;:
Powerlines kunnen uitstekend werken gezien je deze alleen gebruikt voor interactivitiet. Mijn advies is hier:
Success
PS
Als ik je verhaal nog eens herlees, begrijp ik dat:
Mijn vorgaand advies is hierop gebaseerd 🤗
Je hebt niets verandert in de tijd of andere modem toevallig
Je zal eens moeten zien waar probleem ligt bij jouw
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.
Telenet heeft deze anders wel geinstalleerd.