Beantwoorden
karin3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

Beste,

bij de signaalswitch van analoog naar digitaal geef ik alle gegevens correct in, echter ik kan nergens de QAM ingeven. Is een nieuw toestelletje dat in de keuken staat, Nikkei Nh1414

Bij de scan krijg ik 30 zenders, echter geen vtm of één. Enkel franstalige zenders, rtl etc terwijl ik wel 32 voor Vlaanderen heb ingegeven. Ligt dit aan het feit dat ik nergens kan kiezen om die QAM in te geven? Ik ken er niks van, maar is ferm vervelend. 

Kan iemand mij zeggen wat ik best instel? 

Bedankt alvast!

Karin

0 Likes
8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@karin3 je hebt kennelijk enkel een scan gedaan op 290Mhz 

de VTM zenders zitten op 298, moest je nog eens een scan kunnen doen op 298 kan je ze erbij krijgen maar de vraag is of de vorige zenders dan niet worden verwijderd, je zal het eens moeten testen.

en anders opteren voor een manuele scan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karin3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

Hallo 

hartelijk dank, maar heb het anders opgelost. gewoon een advanced scan laten uitvoeren zonder frequentie in te voeren zodanig dat hij alles scant. ik heb nu veel overbodige zenders maar via automatische nummering zet ik alles wel goed. Wat moeten zoeken ook omdat het een nieuw toestelletje is, maar het lukt wel. De techneut in mij denk ik! 

Groetjes

Karin

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@karin3Dat is natuurlijk een oplossing met een risico dat je zenders mist of zenders te veel overhoudt.

 

Als je enkel defrequenties: 298000 en 290000 scant voor tv en 314000, 306000 en 120000 voor radio zal je veel minder 'overbodige' zenders hebben. Door eerst op 298 MHz te zoeken zullen de VRT en VTM zenders de laagste nummers krijgen. Voor radio heb je de VRT zenders met 314MHz. Dit beperkt scannen gaat vlug en het achteraf ordenen is gemakkelijker omdat je een veel korter lijst hebt met een volledige scan.

De volledige scan als algemene methode is niet aan te raden. Sommige tv toestellen gaan enkel de zenders met een bepaald netwerk-id instellen en die met een ander id niet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@janne_man waarom 120????, daar zit niks open van zenders, is enkel op 290 en 298.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@Master-Magic 

Met het compact signaal heb je tv en radio.

 

Voor radio.

De radio zenders:

Op 120 NPO 1, 2, 3 en 4, France culture, inter en musique, BBC 1, 2, 3 en world service, WDR 1, 2, 3, 4, 5 en 1live, Contact, Mint, BRF1

Op 314 alle vrt  radio's, Belgische Franstalige radio's, Nostalgie

Op 306 Q-musiq en Joe fm.

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@janne_man ok net eens gecheckt, klopt maar hier stond 120 bij de tv kanalen ook daarom het misverstand. (al goed dat ik ook een eigen site heb met de frequenties en zenders 😉 )

best eens de radio's ook bijzetten dan ter info wie er iets opzoekt.......


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@Master-MagicOei, ik word oud of ben niet goed wakker meer; Ik zal dat verbeteren. Dank u.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Invoeren QAM niet mogelijk bij signaalswitch

@janne_man geen probleem, daar zijn we voor om elkaar bij te staan bij de info dat iedereen goed geholpen wordt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.