Beantwoorden
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Hallo kom met zo probleem dan bij me gebeurd kortsluiting en ik denk dat schuld ligt aan coaxkabel, eerste hebben we gedaan alle toestelen uit stopcontacten uitgehaald en één per één testen en kwam tijd op netwerkverdeler en bom alles uit licht alles dus gebeurd op algemene, dus ja oké probleem aan die netwerkverdeler maar keb nog die andere kabels uitgetrokken en zonder die kabels voor tv en nog andere en die coax heb ik die netwerkverdeler in stopcontact gestoken en gebeurd nisk ik neem die dike zwarte kabel coax en bom alles uit.
En nu meer over die kabel das zo kabel dat ondergrond loop in zo buizen naar buiten en keb ook gezien dat water in die buiz ondergrond zit, zou dat normaal zijn?

Mijn vraag is kun ik in Hubo zo kabel kopen en zelf die aansluiten zou dat gebeurden als tijdelijke oplossing dus bijvoorbeeld van die Grijze kastje via mijn bovenste raam naar binnen en dan in die netwerkverdeler in stikken want ee hebben dringen internet nodig voor die thuis lessen enz. 

Als die in verkeerd bord zit kunnen jullie met dan naar die juiste sturen danku voor u begrijp.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Kortsluiting dropkabel

0 Likes
20 reacties
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Ik denk dat probleem ligt aan stopcontacten benden boven is in orde vroeger hebben we nog probleem gegaat met stopcontact achter microgolf dan plots springt alles uit en nog met licht in keuken dat defect is en nog wat andere dingen, maar kwas nog niet van hoogte gebracht door mijn ouders. Dus misschien is dat die problemen vroeger gebeurde zijn nu verergerd. @luc55  U zegd iets dat all gebeurd is. 

0 Likes
Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

@Janneke_Dust  A ja dat is ook heel raar dat we zo regen pomp aansluiten dat zelfde situatie gebeurt, en als we iets anders bijvoorbeeld Airfryer uit ons stopcontact halen dan kunnen we die pomp weer aan doen en die Airfryer ook. Dus is heel raare situatie huisbaas is op hoogte gebracht want denk ik op elk moment kan iets erger gebeurden😰

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Als alles uitvalt kijk dan toch maar eens of de algemene diff geen is van 30 mA ipv 300 mA. In oude installatie was dit gebruikelijk om in orde te zijn voor de nieuwe wetgeving.

Deze voor 30 mA is normaal enkel voor vochtige lokalen (meestal bad of douche) en toestellen die in aanraking komen met water (wasmachine, vaatwasser, (droogkast),...).

Normaal moet er ook een algemene diff zijn van 300 mA voor de velledige installatie.

Normaal moet een elektrische installatie om de 25 jaar herkeurd worden na 25 jaar opnieuw gekeurd worden.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Een stroomverliesschakelaar (diff) van 30 mA beschermt de mensen, één van 300 mA beschermt de apparatuur. Geef je meer belang aan de veiligheid van de mens, dan gebruik je enkel die van 30 mA. In Nederland is de 30mA verplicht, in nieuwe installaties mag er geen 300mA nog gebruikt worden.. 

 

Kamilski0
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

De oplossing was het dat de kookplaat is defect en maakt bij ons een kortsluiting, want coax kabel kan dat niet doen want die laat geen elektriciteit door dus wat heel raar was. 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan kortsluiting veroorzaakt worden door de dropkabel?

Laat uw aarding van huis huis toch maar eens controleren. Want als die slecht is dan kunnen dergelijke dingen gebeuren en het is gevaarlijk als de aarding van uw huis slecht is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes