Beantwoorden
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

Hallo,

 

We hebben momenteel 5 Coax aansluitingen.  De NIU geplaatst door Telenet echter voorziet maar 4 ingangen.  Ik heb in archief hier al een dergelijke vraag zien voorbij komen, maar toch had ik hierover nog een paar vraagjes:

  • Het installeren van een 2e NIU zodat de 5e COAX kabel kan aangesloten worden, is dat iets wat Telenet doet ? (ik veronderstel dat hier de prijs van de 2e NIU en de werkuren in rekening zullen gebracht worden).
  • Bij het tariefplan voor de Digitale TV (http://static.prd.telenet.be/productfiches/TV_484_NL_DigitalTV.pdf)  lees ik dat er 4 toestellen ondersteund worden. maar hoe dien ik dat te lezen ?  Maximaal 4 aansluitingen ?  of maximaal met 4 toestellen tegelijk kunnen kijken ? (gezien we een gezin met 4 zijn zullen er nooit meer dan 4 TV's op staan :-), echter er zijn meer dan 4 aansluitingen om keuzevrijheid te hebben in de plaatsing van de TV).  Bij verder lezen van hun tariefplan : "Aantal tv-toestellen: het maximaal aantal analoge en digitale tv-toestellen moet overeenkomen met het
    maximumaantal toestellen die tegelijk kunnen werken", M.a.w. Als ik 20 aansluitingen wens maar steeds met niet meer dan 4 toestellen kijk, is er geen nood om mijn tariefplan aan te passen veronderstel ik

Mvg

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

@kve2002  Telenet zal maar 1 NIU aansluiten om tv te kunnen kijken dus je kan dan ook tot 4 decoders aansluiten en met vier decoders tegelijkertijd kunnen kijken. Moest er een tweede NIU komen dan zit je al op een multi aansluiting , maar ik zou de klantendienst eens bellen en vragen of dit wel mogelijk is. Zoals ik het weet zal het voor een residentiele klant niet zo voorzien worden enkel voor Business klanten die wel zoiets nodig hebben. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

@kve2002Je kan inderdaad een 2e NIU (van 4 aansluitingen) zelf plaatsen. Dan heb je 6 aansluitingen. Je verliest nu eenmaal op elke NIU een aansluiting voor de onderlinge connectie.

En inderdaad een particuliere aansluiting is maar voorzien voor 4 TV's zoals @patrick37 zegt. In de praktijk wil dat zeggen dat je maar met 4 boxen interactiviteit kunt hebben met 1 abonnement ingeval van play, playsport enz. en in het geval van de vorige versie digicorder je maar met 4 toestellen onderling naar de opnames kan kijken.

Je mag natuurlijk zoveel coaxaansluitingen hebben in je huis als je wil maar deze die niet gebruikt worden moeten niet persé geconnecteerd worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

Je kan ook een splitter aansluiten op een +4db uitgang. De kans is groot dat dit werkt zonder probleem als de afstand tot de TV's niet heel groot is.

Als dit niet werkt kan je nog altijd overstappen naar een echte 2de NUI.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

Antwoord Telenet Helpdesk: Koop een kwalitatieve Coaxsplitter.

Vind ik persoonlijk een policy die ze wel zouden mogen aanpassen, als je in een woning met 4 slaapkamers 2 aansluitingen voorziet per slaapkamer en nog 2 in de woonkamer en eentje in de keuken, dan heb je er 11.  Behoorlijk wat splitters nodig.  Impact op beeldkwaliteit ?

 

Maar in mijn geval maar eentje extra nodig 🙂

- Kunnen jullie een bepaalde splitter aanraden ? 

- Praktisch: de NIU bij ons heeft een zwarte plastieke omkasting die ik er op het eerste zicht niet af krijg, geen vijzen, ....  en ik wil er precies niet te hard aan sleuren :-).  Iemand tips hoe dat eraf te krijgen ?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

Zwarte omkadering is er gewoon op geklikt, even trekken en die komt los.

Op deze pagina staat een schema voor 7 aansluitingen als je er nog meer nodig hebt dan sluit telkens een bijkomende NUI aan op de eerste.

695021020 GHV 51M Vijfvoudige inhuisversterker | Hirschmann Multimedia (hirschmann-multimedia.com)


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

@kve2002  Normaal kan je die omkasting er gewoon af trekken. En het is niet omdat je 11 aansluitingen hebt dat die allemaal moeten aangesloten zijn. Of verplaats jij of je vrouw elke deg of elke week de TV? Ik heb hier ook meer dan 10 aansluitingen maar ik kijk er maar op 3 naar TV dus...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

@igvfer ok, maar als ik meer dan 4 toestellen in huis heb kan je toch niet aan de klant vragen om telkens kabels te beginnen switchen.  Stel u voor dat dezelfde policy zou gelden voor stopcontacten ... 🙂 Wil maar zeggen, vanuit klant perspectief zou dat toch te herbekijken moeten zijn.  Gezinnen groeien ook en extra toestellen kunnen in de loop der tijden bijgeplaatst worden.  Zelf zie ik hier binnen een paar jaar wel een 5 tal toestellen verschijnen.  En uitleggen aan mijn vrouw hoe ze in de NIU de aansluiting moet veranderen....  Best niet 😉

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

@kve2002 

Een stopcontact wordt door een zeer breed gamma van toestellen gebruikt. 

Een TV-contactdoos wordt enkel door een ontvangsttoestel gebruikt. (TV, of TV-tuner gekend als een decoder en bij Telenet Digicorder, Digibox of TV-Box). Elkeen heeft de vrijheid om zoveel tv-contactdozen te plaatsen als die wil. Met een zekerheid van 99,9 % wordt in één kamer maar gebruik gemaakt van één tv-contactdoos. Mag ik het dan redelijk vinden dat die 0,1 % een extra inspanning doen?

Voor de duidelijkheid: bij een loft beschouw ik elk functioneel deel als een andere kamer.

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

ok dus maar 4 kamers met coax ondersteund en de rest: ..... jammer .....

"Mag ik het dan redelijk vinden dat die 0,1 % een extra inspanning doen?"

wel:

Men zou vanuit telenet evenzeer kunnen zeggen voor die 0.1% (weet niet waar dat vandaan komt...): heb je er meer nodig dan instaleren we meer (uiteraard met meerkost).  Klantgerichtheid...

 

Maar swat, ik weet wat gedaan nu in iedergeval 🙂  Thx allen voor de info en tips. Case closed

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Meer dan 4 Coax aansluitingen nodig

je kan op de NIU (zwart bakje) de 3de aansluitingen van links een f splitter aansluiten zorg dat de kabel kort is max 10 cm dan heb je extra een 2 aansluitingen goedkoop maar niet altijd de beste oplossing kan zijn dat aantal zender blokjes tonen kan zijn dat beeld perfect is

beste oplossing is Hirschmann HMV41 is een duurdere oplossing maar wel de beste wordt niet te warm zoals die china rommel en veel mensen zijn daar heel blij van goede kwaliteit en gemakkelijk te installeren en zeer goed beeld en 4g klaar tegen storingen

  HMV41 Hirschmann

0 Likes