24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Telenet-klanten die beschikken over de voorlaatste generatie digicorders (model AD2200, zwart met witte power-toets) kunnen vanaf 23 juni Netflix kijken via hun decoder. Het gaat om zo’n 700.000 toestellen die hiervoor in aanmerking komen. De update wordt automatisch uitgerold.
https://press.telenet.be/telenet-installeert-netflix-op-voorlaatste-generatie-digicorders
Geen optie met modem only. 😒
Weet iemand of Netflix op deze box Full HD is, of gewoon 720p/1080i? Anders is het niet echt een ideaal medium om Netfix op te kijken.
De komst van Netflix veranderd niets aan de hardware van de AD2200. 4K moet je daar niet op verwachten.
@Torchwood Full HD is 1920x1080, 4K is 3840x2160. De digicorder produceert bij gewoon digitaal kijken slechts een signaal van hoogstens 1080i ≠ 1080p, dat is waarschijnlijk zo om de bandbreedte nodig voor het kijken, te halveren. Ik vroeg mij enkel af of de Netflix applicatie wel gebruik kon maken van de Full HD resolutie die het toestel (AD 2200), zeker ondersteund.
@Torchwood schreef
De komst van Netflix veranderd niets aan de hardware van de AD2200. 4K moet je daar niet op verwachten.
Je ziet evenveel,en op afstand (enkele meters) zoals hier zie je weinig verschil.
Tv, beeld, resolutie, apparaten, afstand tot enz…. het is een soms een semantische discussie.
Net zoals bij HIFI apparatuur, bv een installatie geeft aan dat ze tot 30.000 Herz weergeeft. Wel dat is dan heel leuk, of misschien juist niet, voor honden en vleermuizen want de mens hoort in het beste geval tot 20.000 Herz en na je twintigste verjaardag begint dat al af te nemen.
Ik heb een recente 4K TV en zie geen verschil, misschien door de upscaling technologie, tussen de 1080P van men Blu-Ray speler en de 1080i van men digicorder. Maar OK ik ben dan ook geen 20 jaar meer….