Beantwoorden
diwein24
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem gekregen - wat met wifi boosters?

Ik heb vandaag mijn nieuwe modem ontvangen. Het is de nieuwste versie (zo'n torentje).

Nu houdt dat in dat ik met een nieuwe SSID zit. 
Mijn oude access point en powerlines zouden daar dus moeten op afgestemd worden. 

Hoe ga ik te werk om dit in orde te brengen? 
Alles uit het stopcontact halen, modem installeren en dan alles terug inpluggen en resetten? 
Of alles gewoon in laten steken, modem installeren en dan alles resetten? Of ben ik hier naïef in en is dit te simpel? 

Alvast bedankt voor de hulp.

0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem gekregen - wat met wifi boosters?

Als Telenet zijn werk goed gedaan heeft, dan heeft uw nieuwe modem hetzelfde SSID als de vorige.

Indien dat niet het geval is kan je via mijn.telenet.be de nieuw modem het oude SSID geven.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem gekregen - wat met wifi boosters?

Inderdaad maar dan moet "Mijn.telenet.be" wel werken wat voor velen momenteel niet het geval is. Ik kan nog altijd niet aan mijn netwerkinstellingen. Aan niets daarvan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
diwein24
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe modem gekregen - wat met wifi boosters?

Bedankt voor het antwoord. 

En inderdaad. Ik heb de oude modem gewoon vervangen door de nieuwe en na een kwartiertje liep alles als een trein.

Soms kan het gewoon eens heel vlotjes en zonder problemen verlopen. 

0 Likes