Beantwoorden
DeM8X
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Beste,

Momenteel beschik ik over een NIU Antenne versterker

type NIU-65/88-GA-01A-BE05,

deze hangt al enkele jaren en 

persoonlijk vind ik dat deze versleten is (Niet mee met de tijd).

 

Nu is de vraag : Is er een Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

En is deze nog steeds van het Merk NIU of ander Merk ?

 

Want ik vind een beter type Antenne versterker van 

HIRSCHMANN - model HMV 41 Shop,

deze ondersteund de laatste nieuwigheden...

Energie zuinig , Ultra HD/4K, enz... 

 

https://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/75374/category...

 

Graag een reactie, want de telefonische helpdesk kon me ook niet helpen...

0 Likes
15 reacties
Snipes666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

De NIU bij jou thuis is eigendom van Telenet. 

Een hirshmann is idd van betere kwaliteit en iets duurder in aankoop. Maar is zeker geen vereiste. 

Moest je deze vervangen graag wel de NIU binnenbrengen. 

Een NIU wordt vervangen indien nodig door een technieker dus deze kan je ook niet verkrijgen in een telenetcenter

0 Likes
janseb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
TV-box / TV-app / telenttv.be Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Hou er wel rekening mee als ooit last van storung krijgt dat ze u de kost van de interventie kunnen aanrekenen omdat je de niu van telenet vervangen hebt . Als je dat ook doet hou de niu van telenet bij . Als je deze binnen brengt krijg je GEEN bevesteging dat je deze binnen gebracht hebt.  En kunnen ze u tijdens de interventie 85 euro voor aanrekenen omdat deze weg is . En er zijn geen andere niu bij telenet enkel 3 types zijn goedgekeurt door telenet . 

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

@DeM8X  mag ik vragen waarom je graag de antenne versterker wil veranderen?  Heb je last van technische problemen? 

 

Als je zeker wil zijn dat alles up2date is raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantendienst.  Vraag of je in aanmerking komt voor een helemaal mee tourné. Er komt dan een Telenet technieker bij je langs die de hele installatie voor je nakijkt en update.

 

Verder zou ik Persoonlijk de versterker niet aanpassen naar een niet Telenet model, want als je later storing hebt zal het moeilijker worden om aan te wijzen waar het probleem ligt en heb je hogere kansen tot discussies. Ook al is het toestel van Hirschmann beter. 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DeM8X
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Beste, inderdaad doe ik dit om een storing op de tv te verbeteren. Het is een zender die af en toe happert. Je legt dit uit maar neen geen gratis interventie... ook gevraagd om een verbeterde verstekker te gaan halen bij telenet. Maar dan krijg ik ook geen gehoor van. Dus daarom de vraag.

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

@DeM8X dat is jammer om te horen. Tot zover ik  weet is de interventie van een technieker gratis als er een probleem is op de apparatuur van Telenet. 

 

Kijk goed na dat alles goed insteekt  (vooral coax, beide uiteinden). Probeer eventueel  met een andere coax, als je  het probleem dan nog zou hebben zou ik mij niet te veel zorgen maken over kosten en de technieker laten komen. 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Dat een interventie geld kost is ten dele waar en wordt door de helpdesk medewerkers tot in den treure herhaald, maar niet altijd op de juiste manier. Ze moeten er bijvertellen dat een interventie gratis is als het aan de Telenetapparatuur ligt, maar ligt het bvb aan uw binnen bekabeling dan zal je een kost betalen.

Voor hetzelfde geld vervang je de NIU en blijft je probleem want het kan evengoed aan de aansluiting op straat liggen. Je zou bijna 100 euro uitgeven aan een versterker als die effectief niet meer goed is, gratis wordt vervangen maar het risico van 85€ wil je niet lopen mocht het effectief aan uw bekabeling, aansluiting of zo zijn. Volgens mij een foute redenering.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeM8X
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Beste, ik ben zeer technisch aangelegd.. uitgelegd dat de nieuwste kabels zijn voorzien en dat hetzelfde probleem bij men ma was.. alles vervangen ook de digibox en toen kwam technieker en zei zelf dat het probleem van buitenaf kwam.. m.a.w. de versterker gratis vervangen. Maar als ik dit uitleg.. direct 85€ en 25€ verplaatsing kost.. ze doen geen moeite om een dossier op te stellen.. geen echte telenet service... dus proberen we het maar zelf op te lossen.

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

@DeM8X  we twijfelen niet aan je technische kennis.  Als je de bekabeling hebt nagekeken  ( coax tussen digicorder en wandcontactdoos ) is er geen reden om  je zorgen te maken en laat je best een Telenet Technieker komen.

 

De reden waarom  de klantendienst de kosten vermeld is omdat veel mensen denken dat het daar niet aan kan liggen en daarom de kabel niet controleren.  Als de technieker dan merkt dat de kabel er niet goed in steekt is het niet meer dan normaal  dat er een verplaatsingskost word aangerekend en werkuren.  

 

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DeM8X
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Beste, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord gekregen over een verbeterde nui versterker. Ik lees dat er 3 types goedgekeurd zijn door telenet, maar technische gegevens kan men niet van vinden. Zelfs de helpdesk weet dit niet. Daarom graag duidelijke info.. zodat ik de eigenschappen kan vergelijken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Telenet bepaalt zelf aan welke eigenschappen een versterker moet voldoen en plaatst deze. En wees gerust het zal wel degene zijn welke voldoet aan de kwaliteit van hetgeen ze doorstuurt. Straks 4K TV e.d. met de nieuwere boxen wees maar zeker dat ze nu aan het testen zijn of de huidige versterkers die ze gebruiken wel voldoen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

en die voldoen, heb al 14 jaar dezelfde versterker hangen en kan perfect 4K beelden kijken via internet enz.

zou gewoon nog eens bellen en vragen om een dossier op te maken en iemand te laten komen voor een controle van het signaal verlies, 

wel raar dat het maar op 1 kanaal is, of is het analoog dat je het hebt ????

digitaal 1 kanaal problemen geven is niet echt een mogelijkheid daar er verschillende zenders op 1 freq zitten en er normaal dan meerdere zenders fouten zouden moeten geven.

maar bel telenet anders nog eens met de vraag voor een technieker te laten komen en een dossier te laten opmaken, heb ook paar maand geleden een technieker moeten laten komen omdat ze bij de buren aan het werken waren en de kabel hadden meegehad tijdens het boren en ze hebben dan die kabel gewoon losgedraaid omdat ze dachten dat het de aansluiting was van hun woonst met resultaat dat de hele kabel los was en kapot gemaakt was met een tang.

telenet technieker dag erna in de middag geweest en dit kosteloos hersteld omdat het de kabel buiten was en het duidelijk was dat dit niet door mezelf was gedaan (want waarom zou ik die kabel losmaken als ik gebruik maak van hun diensten.)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

@DeM8X geen idee.  Denk dat je die vraag best aan een  installateur/technieker stelt.  😄 Helpdesk medewerkers  weten veel maar zijn geen techniekers.  Veel succes ermee!

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

DeM8X
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?

Beste, het gaat hier zeker om een digitaal kanaal en een ultra scherp 4k led Tv.

Ze zijn aangeschoten met de nieuwste 4k hdmi kabels en coax kabel is ook in orde.

 

Heb al verschillende keren gebeld, maar ze maken er géén dossier van!

Daarom dat ik om een oplossing zoek....naar ga men verhaal nog één keer mailen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Nieuwere Antenne versterker beschikbaar ?


@DeM8X@  schreef:

Beste, het gaat hier zeker om een digitaal kanaal en een ultra scherp 4k led Tv.

Ze zijn aangeschoten met de nieuwste 4k hdmi kabels en coax kabel is ook in orde.

 

Heb al verschillende keren gebeld, maar ze maken er géén dossier van!

Daarom dat ik om een oplossing zoek....naar ga men verhaal nog één keer mailen.



Wanneer ze een technieker sturen moet jij als klant op de hoogte zijn van eventuele kosten.

De technieker is betalend wanneer de fout bij jou ligt en gratis wanneer het bij telenet ligt.

 

Jij bent er zeker van dat aan jouw kant alles in orde is. Als jij een technieker wil, dan sturen ze je een technieker zolang je maar akkoord gaat met eventuele kosten.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes