Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Ik bemerk dat iedere digicorder maar tot 1080i gaat, en niet tot 1080p (echte HD).

Waarom spreekt men overal over tientallen HD zenders terwijl er geen enkele zender FULL HD aanbied?

De markt noemt het High Def. Ongeacht het feit dat het om een inferieure vorm gaat...

Dit voorbeeld zie je ook bij 4k T'vs waar men van UHD beweert dat het identiek is aan 4k, echter is de resolutie van UHD minderwaardig aan 4k (3800 pixels vs 4000 pixels).

 

Is dit niet een vorm van klanten bedrog? Want 1080i en 1080p is heus niet identiek hetzelfde zoals je op onderstaande link kan lezen (kennis Engels vereist). En nu het erge nieuws is dat men aan de overgang begonnen is dus binnenkort kunnen we enkel nog 4K tvs kopen (weg HD tvs) en het probleem is dat deze tvs problemen hebben met het upscalen van 720p en 1080p resoluties... echter zitten we nog met 1080i resoluties.. wat dus inhoudt is dan ons beeld er lelijk uit zal zien...

 

Gaat Telenet binnenkort minstens overschakelen op Full HD, of meegaan met de tijd zoals Netflix dat al doet met zijn 4k signaal (wat wellicht UHD is maar dit is beter dan 1080i). Het zou me geweldig storen als ik meer moest betalen (omdat 4k tvs duurder zijn) en mijn beeld dan ook nog eens "lelijker" word dan de oude beeldbuis Tv's door het upscale probleem dat nog steeds niet volledig is verholpen.

 

En ik vind het raar dat Telenet zich nog steeds richt op de HD Ready Tv's van 5-6 jaar terug..

 

http://www.digitaltrends.com/home-theater/1080p-vs-1080i-whats-the-difference/

9 reacties
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

"""En nu het erge nieuws is dat men aan de overgang begonnen is dus binnenkort kunnen we enkel nog 4K tvs kopen """.

Dat lijkt mij nog verre toekomstmuziek en daar maak ik mij geen zorgen over.

Merken die 4K tv's verkopen zouden wel willen maar ik ken (verbeter mij als ik verkeerd ben) geen enkele provider in Europa die nu al 4K zou uitzenden al was het maar om de bandbreedte die eigenlijk alleen kan bereikt worden via glasvezel.

En eerlijk gezegd zijn 9 op de 10 mensen niet in staat het verschil te merken tussen 1080i of 1080p.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Als je met je neus maar ver genoeg van het scherm blijft,merk je weinig of geen verschil

En je ziet evenveel.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Er zijn nog maar weinig producenten die programma's en films maken in 4 K. En eerlijk gezegd zolang je TV niet boven 1.5 meter diagonaal gaat en je op 3 tot 4 meter van je TV zit zal je niet echt veel verschil zien.

En Upscalen is nog nooit een goed idee geweest. Je kan tenslotten van een ezel geen koerspaard maken. Je kan er hem wel zo doen uitzien maar daarvoor is die het nog niet. We gaan ng jaren naar programma(s moeten kijken die op 1080 gemaakt zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Er zijn zelfs nog te veel zenders die nog in SD uitzenden dus geen HD laat staan van 4K.

Men mag dus beginnen met alle SD zenders in HD om te zetten en dan kunnen we eventueel naar 4K gaan.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

En je brengt Netflix ter sprake. Heb je al eens gekeken hoeveel bandbreedte je daar voor zult nodig hebben en hoeveel volume, als je elke dag nog maar 1.5 uur in 4K zou kijken. Je zal maar wat blij zijn als je een Telenet Whoppa of Fluo abonnement zal hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Een full hd beeld zonder compressie op haalt al 30.000 kb/s aan bitrate op satelliet van live feeds dat gebruikt word in de bioscoop soms voor opera beelden wat ik al eens heb bekeken en 1 minuut heb van opgenomen,

als je dan weet dat bv vrt maar 1/3 haalt bij telenet aan bitrate zegt dat genoeg.

de kabelbandbreedte is voorlopig nog te beperkt in het grote deel van belgie om meer hd zenders op te zetten,

mpeg4 heeft wel wat bandbreedte vrijgemaakt per mux maar zoveel scheelt dat niet echt als je ziet wat ze allemaal aan hd zenders op een mux maar zetten.

eens de netwerf volledig klaar is kan men aanpassen en uitbreiden.

of men moet zenders verwijderen 😉 of een analoge zender of 3 verwijderen.

0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

ik zocht op coolblue naar de betere TVs en daarop bleek dat er meer 4k tvs waren dan HD (bijna geen HD) en op een engelstalige site liet men weten dat men van zin was om de export naar 4k op te drijven en HD te mijden. Kort nadien bemerk ik inderdaad dat er in een korte tijd meer 4k tvs in de handel zijn en een pak minder HD tvs, bij sommigen zijn ze bijna helemaal uit het assortiment.

 

Gewoonlijk kloppen de berichten van de technische sites wel omdat zij de markt opvolgen via data die zij verkrijgen van de producent zelf. Igvfer en ik denken dat het Telenet zijn doel was om klanten op Whop of Whoppa te krijgen 😛

0 Likes
BD69
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

Iemand een inzicht welke resolutie yelo play op pc haalt, als de uitzending zelf bijvoorbeeld HD of 4 K (bijvoorbeeld loslopend wild op VRT) is? Kunnen we maw het wachten op de nieuwe boxen vermijden?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?

kwaliteit is beperkt en soms geen HD waardig via yelo, dus vrees dat je daar evenwaardige HD of 4K gaat krijgen zoals op de nieuwe komende box volgend jaar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes