Nog geen enkele zender in (echte-full) HD?
Ik bemerk dat iedere digicorder maar tot 1080i gaat, en niet tot 1080p (echte HD).
Waarom spreekt men overal over tientallen HD zenders terwijl er geen enkele zender FULL HD aanbied?
De markt noemt het High Def. Ongeacht het feit dat het om een inferieure vorm gaat...
Dit voorbeeld zie je ook bij 4k T'vs waar men van UHD beweert dat het identiek is aan 4k, echter is de resolutie van UHD minderwaardig aan 4k (3800 pixels vs 4000 pixels).
Is dit niet een vorm van klanten bedrog? Want 1080i en 1080p is heus niet identiek hetzelfde zoals je op onderstaande link kan lezen (kennis Engels vereist). En nu het erge nieuws is dat men aan de overgang begonnen is dus binnenkort kunnen we enkel nog 4K tvs kopen (weg HD tvs) en het probleem is dat deze tvs problemen hebben met het upscalen van 720p en 1080p resoluties... echter zitten we nog met 1080i resoluties.. wat dus inhoudt is dan ons beeld er lelijk uit zal zien...
Gaat Telenet binnenkort minstens overschakelen op Full HD, of meegaan met de tijd zoals Netflix dat al doet met zijn 4k signaal (wat wellicht UHD is maar dit is beter dan 1080i). Het zou me geweldig storen als ik meer moest betalen (omdat 4k tvs duurder zijn) en mijn beeld dan ook nog eens "lelijker" word dan de oude beeldbuis Tv's door het upscale probleem dat nog steeds niet volledig is verholpen.
En ik vind het raar dat Telenet zich nog steeds richt op de HD Ready Tv's van 5-6 jaar terug..
http://www.digitaltrends.com/home-theater/1080p-vs-1080i-whats-the-difference/