Onduidelijkheid kabelaansluiting
Hey allen,
Ik heb een onduidelijke situatie en vraag jullie mening.
Wij zijn bezig met een verbouwing volledig huis afgebroken en nu nieuw aan het plaatsen. In het huis ligt momenteel nog geen kabel voor telenet.
dit willen we nu graag voorzien echter is hier een vraag over. Zoals je kan zien op de foto’s komt er van een paal iets verder dan de buren hun huis zo kabels toe op onze gevel. Je kan zien dat we een stroomvoorzienings kabel op de gevel hebben liggen en deze gaat zo ons huis binnen. Echter zie je ook op de gevel een zwarte kleine kabel naar rechts lopen. Deze loopt namelijk naar de buren en zo de garage van hun binnen. Ik vermoed dan ook dat dit hun kabel aansluiting is?
nu is de vraag :
dienen wij gewoon een coax kabel te voorzien van binnen uit, deze zo door de gevel boren (naast de stroomkabel) en kan telenet dan deze aansluiting maken op onze gevel?
of :
dienen wij een coax kabel van binnen uit, onder de grond in een wachtbuis te voorzien tot aan de rooilijn, en dat telenet zelf de nodige graaf werken zal uitvoeren op het openbare domein om zo de kabel aan te sluiten op de paal iets verder gelegen dan onze buren hun huis?
zoals je kan zien op de foto’s is er een aftakking op de paal maar al deze kabels gaan naar boven.
kunnen jullie hiermee helpen? Op die manier kunnen we het meteen op de juiste manier voorzien. Voor ons persoonlijk zou het makkelijkste zijn via de gevel en dat telenet daar hun aansluiting maakt maar ik weet niet of dit mogelijk is?
bedankt
Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: Nieuwe kabelaansluiting onduidelijk
Opgelost! Ga naar oplossing.