Beantwoorden
Jagitc03
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

Hallo,

ik heb thuis 2 tv's met een kaartje (Telenet). Boven een Sony waar ik recent de zenderlijst heb moeten scannen wegens aan aanpassing bij Telenet. Zonder problemen worden all zenders gevonden en klaargezet.
Beneden staat een LG die tot voor kort geen problemen. Bij de laatste scans naar de zenders echter ontbreken enkele zenders zoals 31 en 32 (Nickelodeon).
Ik heb al enkele keren opnieuw geprobeerd om te scannen maar steeds met hetzelfde resultaat.
Bij het scannen gebruik ik de settings zoals ze aangegeven worden door Telenet voor zover ze in te stellen zijn bij LG. Wel vraagt Lg ook een max frequentie die ik nergens kan terugvinden. Wanneer ik het hoogst mogelijke ingeef wijzigt hij het zelf naar een lager getal wat ik dan vermoed het maximum is.
Blijkbaar zijn de zenders verhuisd naar "de mux op 402Mhz" wist iemand me te vertellen op userbase. Ik zou ze manueel moeten kunnen scannen maar vind nergens de frequentie of meer info om de zenders terug te vinden via manueel scannen.

Iemand een idee hoe ik de ontbrekende zenders kan toevoegen en terug bekijken?

Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje


@Jagitc03  schreef:

...
Bij het scannen gebruik ik de settings zoals ze aangegeven worden door Telenet voor zover ze in te stellen zijn bij LG. Wel vraagt Lg ook een max frequentie die ik nergens kan terugvinden.


Aangegeven door Telenet: is dat zoals in het doosje staat van de CI+ of zoals op de wibsite van Telenet is aangegeven?

 

De frekwentie die nu gebruikt wordt voor deze zenders is de hoogste Telenet frekwentie en is inderdaad 402 Mhz of 402000 KHz. Mogelijk dat het werkt als je deze waarde ingeeft als max frekwentie.

 

Het gaat om volgende zenders:

  • TLC
    MTV VL
    Nickelodeon/Spike HD
    Nick Jr.
    MENT TV
    Stories
    vlaamsparlement.tv
    DOBBIT TV
    Plug RTL
    AB3
    Radio Maria

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

telenet gebruikt voor het digitaal aanbod ook nog frequenties boven de 402 Mhz hoor, ze gaan momenteel tot in de 600Mhz met zender aanbod (alsook de tijdelijke zenders voor op aanvraag materiaal van klanten met een box die nog niet Telenet box 4K is) 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

Ik beweer niet dat Telenet geen hogere frekwenties voor andere zaken gebruikt. Ik beweer enkel dat in het dvb-c aanbod 402 Mhz de hoogste gebruikte frekwentie is. In deze bewering houd ik dus geen rekening met de service kanalen, vermits die voor rechtstreeks dvb-c kijken niet relevant zijn. 

Trouwens bij een snelle scan van de zenders, zoals Telenet voorschrijft, worden geen service kanalen ontdekt.

Nog een beperking van mijn bewering: Het gaat uitsluitend over het zenderaanbod in Vlaanderen. 

0 Likes
Jagitc03
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

Net nog wat testen gedaan en de tv's verwisseld boven en beneden. De Sony speelt perfect alle posten af en de LG weigert ook boven om de ontbrekende zenders te scannen.
Manueel scannen levert ook niets op. Wanneer ik bij manueel scannen 402000 ingeef bij de frequentie komt hij zeggen dat er geen signaal is. Ik heb even gezocht en de LG verliest blijkbaar het signaal boven de 371120 frequentie. Alles daaronder geeft aan dat er nog een signaal is. Alles erboven zegt hij dat er geen signaal meer is.

Ik vermoed dat het puur een probleem met de tv is.
Bedankt iedereen!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

@Jagitc03  Daar ben ik nog niet zo zeker over. Ik heb een Samsung van 2011 (dus pré tv met een kaartje). In mijn menu heb ik een "Optie kabel zoeken". Hier kan ik volgende zaken ingeven: Startfrequentie, Stopfrequentie, Symboolfrequentie en Modulatie. In de andere menu items ben ik beperkt tot de waarden die hierin staan. Frequenties buiten deze limieten worden niet opgenomen.

Misschien heb je ook iets van dien aard.

 

0 Likes
Jagitc03
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

@janne_man Bedankt voor de suggestie. Helaas heb ik die ook allemaal geprobeerd. Heb een ticket geopend bij LG. Zal eens kijken wat ze daar voorstellen. Anders is Telenet altijd welkom om mijn oude tv te ruilen voor een nieuwe zodat ze dit kunnen onderzoeken *lol*

Jagitc03
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

Ontbrekende zenders op LG tv met een kaartje

Even voor de volledigheid indien er nog gebruikers zijn die het probleem hebben. De oplossing is het land te wijzigen naar Finland of Zweden (in mijn geval had ik die niet en ben ik voor Nederland gegaan en als provider "andere" gekozen)

Daarna de zenders scannen met de gekende instellingen zoals door Telenet gegeven en alle posten zijn terug aanwezig. In mijn geval zoekt hij enkel digitaal omdat Nederland als land gekozen werd dus de analoge posten worden niet meer gescand.

 

Groeten en bedankt iedereen!