Beantwoorden
Bolle187
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Op welke software draait tv uit Telenet Klantenprijs?

Ik zou een tv toestel willen aankopen uit de telenet shop.

Nu heb ik de vraag of deze tv dan op de software van telenet werkt of op de versie van het merk ?

In het verleden kocht ik een smartphone, en deze kon niet geupdated worden omdat telenet zijn versie van software erop stond en niet deze van het gekochte merk.

Er waren nog updates voor mijn smartphone van het merk zelf, maar door de telenet software onmogelijk om nog te updaten.

Nu wil ik niet dezelfde slechte ervaring hebben bij de aankoop van een tv !

Kan iemand uitsluitsel geven of alle toestellen draaien op software van de fabriek uit of ik toch terug tegen het probleem van telenet software aanloop ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet tv toestel, welke software ? telenet of fabriek

0 Likes
21 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Ik weet niet over welke updates je het hebt. Er zijn updates van Android, beveiliginsupdates, en nog andere.

Wat Android betreft kijk hier eens. Voor een toestel van 2018 zal er geen ondersteuning meer zijn. Trouwens elk merk heeft zijn eigen beleid en beslist zelfs of het al dan niet Android updates gaat geven en hoeveel en hoelang. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@janne_man  Bij orange is dat ook, een software versie gelinkt aan de provider dat om de zoveel tijd wordt aangepast.

het bestaat nog maar wordt minder en minder gedaan, zijn promo telefoons dat bijna uit de roulatie gaan omdat einde ondersteuning, is Max 1 a 2 jaar dat die nog updates krijgt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Is nieuw nog nooit gezien dat is een toestel dat je krijgt bij abo vroeger

Wel raar moet de aanbieder elke keer updates maken of kopen bij het merk

Je zal dit toestel kunnen jailbreak en update

Wand eigenlijk is dit nu ook gebeurt door de aanbieder 

Ik dacht dat het niet mocht deze zaken

0 Likes
Bolle187
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Klopt dat je deze kan jailbreaken rooten, maar dan werken apps zoals itsme enz niet meer.

Destijds was dit niet bij een abo van telenet, maar gewoon een aangekocht toestel met klantenkorting.

Eigenlijk zou dit altijd in grote letters moeten vermeld worden bij de aankoop van zo een toestel, maar toen was dit bijna niet geweten.

Gezien de mooie kortingen op de tv toestellen dacht ik dat het ook zo een geval ging zijn, maar blijkbaar is het niet zo.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Neen op tv is dat niet en de telefoons ook niet meer

Als veel app's wil gebruiken zorg dat er op de tv Android TV of Google TV op staat

heb je veel vrijheid en werkt de tv app van telenet op

Dat staat niet op Lg of Samsung de rest moet je zien sommige wel sommige niet

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55  Orange doet dit soms nog, vorig jaar heeft m’n pa nog een nieuwe smartphone gekocht bij orange en daar zit firmware op van orange zelf met updates voor het toestel.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Goed voor te weten

Eigenlijk zou dit verboden moeten worden zeer gevaarlijk voor de updates die duren langer

Moeten op maat gemaakt worden en er kunnen fouten in zitten

Zou afraden om bank zaken te doen op deze telefoons omdat het over veel geld gaat dat niet veilig is

En je hebt niets te zegen

0 Likes