Beantwoorden
Jacky1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Goeiendag , ik heb een samsung tv met een kaartje waar  play 7 afgestemd was op nr 21 AVS Eeklo was afgestemd op nr 28.

Nu met de komst van Play Crime is deze nu afgestemd op nr21 en play 7 is nergens meer te vinden (AVS staat nog op nr28).

Wat is het probleem ?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: welke nummer heeft zich play crime en play 7

6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Stem je TV eens opnieuw af. Als Telenet kanalen verandert dan volgt TV met een kaartje niet automatisch zoals een digicorder.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Dat hangt af van jouw toestel en de instellingen. Meestal kan je dat instellen of je al dan niet automatische updates wilt.

Als je natuurlijk de zendervolgorde hebt gewijzigd naar jouw persoonlijke voorkeur, zijn automatische updates niet altijd gewenst.

Ikzelf wijzig nooit de zendernummering. Het went wel ... en je hebt dan op al je toestellen en apps altijd dezelfde nummering.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Ik heb 3 Samsung TV's (verschillende modellen) en kan nergens instellen om de zenderlijst automatisch te updaten. Ik twijfel er zelfs aan of dit op een TV mogelijk is.

Ik heb de TV als voor verschillende kennissen hun TV (allerlei merken) afgestemd en nooit de mogelijkheid gezien voor een automatische update van de preselecties.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Dan zal play 7  staan na de eerste vrij plaats na nr 28

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?


@Janneke_Dust  schreef:

Ik twijfel er zelfs aan of dit op een TV mogelijk is.

Ik heb de TV als voor verschillende kennissen hun TV (allerlei merken) afgestemd en nooit de mogelijkheid gezien voor een automatische update van de preselecties.


Bij mijn simpele Medion (Aldi) TV staat dat in het Menu "Installatie instellingen" > Dynamische kanaalupdate. (AAN/UIT).

Als er nieuwe zenders bijgekomen zijn, komt het zendernummer en de naam "Nieuwe zender" (SD, HD of Radio). Als je er dan de eerste keer naartoe zapt haalt hij de nieuwe zendernaam op.

Ik heb die instelling zeker ook al op Philips (DVB-C) toestellen gezien. Op andere toestellen heet dat de NIT tabel updaten

 

IMG_20240209_002255.jpgIMG_20240209_002241.jpg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Op welke zender wordt Play 7 uitgezonden?

Quasi alle toestellen bieden automatische updates aan. Ik heb een Philips van 2009 automatische updates. Twee totaal verschillende Samsungs (waarvan één verkocht werd als monitor met tuner) automatische updates. Bij anderen waar ik de tv ingesteld heb altijd automatische bijwerking van de zenders. Meestal is het de verstekwaarde (default value).

Het enige wat vervelend is, is dat de veel toestellen (oudere?) alle lokale zenders overnemen en dat doen ze alfabetisch. De eerste komt op kanaal 8 en al de volgende vullen de gaten. Dan wis ik alle lokale zenders behalve die van de regio en die verplaats ik naar kanaal 8.

Doorgaans exporteer ik de kanalen op een usb stick en op pc pas ik de lijst aan met chansort en daarna terug importeren.

Edit.

Nog een aanvulling. Dit gaat enkel over digitale zenders die geïnstalleerd zijn op de vlugge manier (netwerk-id, frequentie, QAM, en symbool frequentie). Als je een scan doet over alle frequenties of op bepaalde frequenties dan gaat dat niet.