Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Daar het analoog signaal voor de radio weggaat heb ik mijn digicorder DC-AD2200 aan mijn versterker aangesloten.

Nadeel natuurlijk wanneer ik muziek wil beluisteren en mijn digicorder aanzet dan springt ook de tv aan wat niet de bedoeling is. Zet ik de tv dan uit springt ook de digicorder weer uit en heb ik geen muziek meer.

Echter wil ik deze functie ook graag behouden wanneer ik de digicorder aanzet de tv automatisch mee opspringt.

Bestaat er hier een andere oplossing voor ?

0 Likes
7 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Als je de tv nog echt met een knop kan aan- en uitzetten (zodat ook het standy-by lampje uitgaat) dan kan je de Digicorder normaal aanzetten wanneer de tv volledig uit staat zonder dat de tv ook opstart. Anders zal je CEC moeten uitzetten volgens mij waardoor de tv dus ook niet meer automatisch opstart als je de Digicorder aanzet voor echt tv te zien. Zowel de Digicorder als de tv kunnen namelijk niet weten wanneer je de Digicorder opstart voor muziek te luisteren en wanneer om tv te zien.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Ja, die oplossing had ik ook al bekeken en zou ideaal zijn maar volgens mij kan onze LG 55EG910V niet volledig uitgezet worden.

0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Een on - off schakelaar tussen de voeding plaatsen!

eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Dan moet je natuurlijk wel het kanaal van de radio kennen. Dan kan je op de digicorder wel nog het kanaalnummer intikken om de radio te selecteren. Op de tv box heb je de tv nodig om het radiokanaal te selecteren, maar op deze afstandsbediening kan je de tv uit zetten, onafhankelijk van de tv box.

 

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Box uit is tv uit.

Een aan/uitschakelaar had ik ook al aan gedacht en lijkt mij de enige oplossing.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

Je moet uw keuze maken:

- ofwel met een schakelaar met het risico dat je die vergeten hebt die aan te zetten en dan vloeken als je de Digicorder aanzet en er geen beeld komt op je tv, terug opstaan uit de luie zetel, schakelaar aanzetter, terug neerzitten en tv toch aan met de afstandsbediening

- ofwel met de CEC functie uit en Digcicorde en tv steeds afzonderlijk aan- en uitzetten.

 

Zoals je misschien weet kan je mogelijk beide toestellen bedienen met de afstandsbediening van de Digicorder

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Oplossing automatisch aanzetten tv ?

De tv-digicorder wordt het meest gebruikt en de versterker veel minder.

Ik ga eens kijken om een extra schakelaar tussen de tv te plaatsen.

0 Likes