Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

Vandaag tijdens voetbal op Canvas toch een opmerkelijk tafereel, een schets: 

 

Tijdens Black Friday een nieuwe LG tv gekocht (50UN70006LA) als tweede TV (voor PlayStation).

Occasioneel was ik ook van plan hier voetbal (Play Sports) op te kijken, maar om hier nu een tweede box voor te huren (die overigens niet beschikbaar is), een extra abonnement te nemen voor TV met een kaartje (2x Play Sports betalen is ronduit belachelijk) of te casten, wat ik een van de meest onhandigste en slechtste oplossingen vindt, bleef er niet echt een goede oplossing over. 

 

Los daarvan, vandaag was er een match in de Europa League die uitgezonden werd op Canvas. Aangezien er een coax kabel ligt heb ik die even aangesloten om te zien hoe slecht het beeld ging zijn (analoog is meestal erbarmelijk), was ik zéér aangenaam verrast. Dit was Full HD beeld, zeer goed allemaal. Er is géén CI+ module ingeschakeld in de tv, al heeft deze wel een optie toe.

 

Echter, kon ik alleen zenders van de openbare omroep bekijken, en deze waren allemaal perfect beeld. Met de vorige tv kon ik elke basis zender bekijken (ook vtm, vier, ...), maar dan in super slechte kwaliteit.

 

Als ik wou zappen naar vtm of vier, kreeg ik de foutmelding "geen actieve CI+ module". 

 

Toch vreemd...HD zonder CI+, maar alleen openbare zenders kunnen kijken... Iemand een verklaring hiervoor? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
20 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@janne_man  schreef:

@m-jan20  schreef:

 

Voor de bekende merken Sony & Philips (Android TV), LG & Samsung zou toch een systeem kunnen worden uitgewerkt door Telenet om CI+ genoeg interactief te maken voor Play Sports, of een bepaalde CI+ kaart met Play Sports alleen op een bepaald adres te kunnen laten afspelen...


CI+ is niet interactief. Telenet kan helemaal niet weten waar uw CI+ gebruikt wordt.


Goed om te weten
  • Heb je ook Telenet-internet? Dan kan je…
    • films en series opvragen via de Yelo Play-app, Telenet TV-app of yeloplay.be als je Streamz of Streamz+ hebt.
    • live sport kijken via de Play Sports-app of playsports.be als je Play Sports hebt.
  • Heb je TV met een kaartje? Dan kan je de zenders van Streamz, Streamz+ of Play Sports live kijken op je tv.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@janne_man  schreef:

@m-jan20  schreef:

 

Voor de bekende merken Sony & Philips (Android TV), LG & Samsung zou toch een systeem kunnen worden uitgewerkt door Telenet om CI+ genoeg interactief te maken voor Play Sports, of een bepaalde CI+ kaart met Play Sports alleen op een bepaald adres te kunnen laten afspelen...


CI+ is niet interactief. Telenet kan helemaal niet weten waar uw CI+ gebruikt wordt.


ci+ is idd niet interactief

juist voor de extra pakketten werkt het anders 

 

bij digicorders heb je play sports en play more bvb op alle decoders (per DTV lijn : 4 decoders)

 

bij CI+ is dit een lijn apart, wordt geactiveerd via serienummer kaart, dus denk dat 2 x ci+ met play sport probleem is

 

had ook eens een klant zonder modem, zonder interactiviteit dus die enkel 1 decoder had met een actief extra pakket (dacht play more) en de themazenders werkte gewoon 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken

En kan dat opnemen met een CI+ module ook? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@m-jan20  schreef:

En kan dat opnemen met een CI+ module ook? 


Als je tv dat kan, ja. De tv zal dan ook de time-shift functie hebben. Je moet een schijfje aansluiten aan de usb-poort van de tv. 

Ik kan me niet uitspreken over alle tv's. Met mijn Samsung tv kan ik gemakkelijk opnemen via de programmagids, maar ... De tv heeft geen voorziening om standaard een vroegere opnametijd in te stellen en om langen op te nemen dan het voorzien eindnuur. Eens ik de opname geprogrammeerd heb, kan ik wel de tijden veranderen. Er is nog een tweede probleem als je opneemt terwijl de tv in standby staat. Bij een gecodeerde uitzending (dus alle zenders behalve de drie vrt zenders) duurt het effe eer de CI+ geactiveerd wordt. Hierdoor mislukken opnames. Ik heb al eens geprobeerd door een opname te doen van één minuut onmiddellijk voor de opname van het gewenste programma. Je zal zelf moeten experimenteren hoe het op jouw tv werkt. Als ik de time-shift functie aanzet kan ik steeds overschakelen naar opnemen en dan krijg ik de vraag of het voorbije gedeelte ook moet opgenomen worden (dus met de beperking van het theoretisch beginuur). De opname zal stoppen op het theoretische einduur.

Je kan (tenzij de tv 2 CI+ kaarten heeft) geen programma opnemen en terzelfde tijd naar een ander programma kijken.  

Ex-Netweter
 

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@janne_man  schreef:

Je kan (tenzij de tv 2 CI+ kaarten heeft) geen programma opnemen en terzelfde tijd naar een ander programma kijken.  


Niet noodzakelijk 2 CI+ kaarten, maar wel tenminste 2 tuners.

- Met 1 CI+ kaart kan je bijvoorbeeld kijken naar een versleuteld kanaal, terwijl je een niet-versleutelde kanaal opneemt.

- Er bestaan ook TV toestellen die versleuteld opnemen, en achteraf de opname decoderen van zodra de CI+ kaart "vrij" is ...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opmerkelijk tafereel analoog tv kijken


@Ex-Netweter  schreef:

@janne_man  schreef:

Je kan (tenzij de tv 2 CI+ kaarten heeft) geen programma opnemen en terzelfde tijd naar een ander programma kijken.  


Niet noodzakelijk 2 CI+ kaarten, maar wel tenminste 2 tuners.

- Met 1 CI+ kaart kan je bijvoorbeeld kijken naar een versleuteld kanaal, terwijl je een niet-versleutelde kanaal opneemt.

- Er bestaan ook TV toestellen die versleuteld opnemen, en achteraf de opname decoderen van zodra de CI+ kaart "vrij" is ...

 


Mag ik veronderstellen dat je met 'wel tenminste 2 tuners' 2 tuners DVB-C tuners bedoeld. 

Voor de ingewijden: Tegenwoordig heeft zowat elke tv meerder tuners: 

  • DVB-T tuner
  • DVB-C tuner
  • DVB-S tuner
  • analoge tuner

Voor iedereen: Vermits we hier een forum zijn van hoofdzakelijk Telenet gebruikers en Telenet enkel uitzend met DVB-C gaat het om 2 DVB-C tuners. Een tv toestel met 2 CI+ sleuven heeft altijd minstens 2 tuners van elke DVB signaal (C, S en T) die het ondersteund.