Beantwoorden
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname tv met een kaartje

Ik heb op mijn tv een digicorder aangesloten, maar ook tv met een kaartje hetgeen ik gebruik om eventueel een 3e programma te kunnen opnemen.  Regelmatig krijg ik in mijn 'Opnamefoutlijst' de melding: 'Evenement niet opgenomen.  Copiebescherming geactiveerd door provider'.  Is dit dus Telenet zelf die de opname belet en waarom geldt dit ook voor tientallen jaren oude films, soms wel ,soms niet.  Is het niet mogelijk om in de programmagids te vermelden d.m.v bv een of ander teken dat er een copiebescherming aanwezig is?  Eventuele opnames die door de tv zelf gebeuren zijn enkel en alleen op die bewuste tv af te spelen(tv plaatst hiervoor beperkende software op opnameapparaat)

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opname tv met een kaartje

Ik denk dat je op het goede spoor zit. Als ik onmiddellijk na het aanzetten van de tv, naar een gecodeerd programma wil kijken, krijg ik ook gedurende een paar tellen de melding dat het programma gecodeerd is.

Het is dus zeer aannemelijk dat hetzelfde gebeurt bij een geprogrammeerde opname.

CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opname tv met een kaartje

De opname door een korte opname laten voorafgaan hielp niet.  Wanneer de laatst geselecteerde zender om te kijken ongecodeerd is bv één of canvas , dan wordt alles wel zonder problemen opgenomen.  Blijkbaar is er een te trage opstart van de ene gecodeerde zender naar de andere voor opname met een fout tot gevolg.