Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

Hoi,

 

Sinds enkele weken heb ik 2 bijkomende Digiboxen (AD220) gekocht voor onze slaapkamer, en deze van de zoon 

Alles schijnt nu goed te werken, ik kan normaal gezien perfect alles doen wat ik ook in de living kan doen, dus dat is prima.

 

De beide Digiboxen zijn rechtstreeks met de Telenet Modem verbonden, zowel wat betreft COAX als Internet aansluiting, dus geen gedoe met powerlinks, aftakkingen, splitters, switches, ....

 

De installatie van de beide DigiBoxen is recent, en de software is "up-to-date".

 

In mijn living heb ik een Digicorder (AD2100), waar we met regelmaat programma's opnemen.  Ook de digicorder is qua COAX en UTP rechtstreeks verbonden met de Telenet modem.

 

Ik zit namelijk in een nieuwbouw, waar ik geprofiteerd heb om naar alle kamers COAX en UTP te laten trekken.

 

Probleem nu : als ik op één van de Digiboxen een opname wil zien die op de Digicorder staat, dan gaat dit goed gedurende een 8-tal minuten (soms iets langer).  Dan "bevriest" het beeld.  Enige oplossing is de Digibox even uit- en aanzetten, de opname opnieuw zoeken, en kiezen voor "verder kijken", waarna ik opnieuw de opname 8 minuten of langer kan bekijken.

 

Niet echt ideaal dus.

 

Herkennen jullie dit, en hoe hebben jullie dit opgelost ?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

@Hellothere1963 

"Probleem nu : als ik op één van de Digiboxen een opname wil zien..."

Heb je dat probleem op een van de twee of op beide? maw Is dat steeds hetzelfde toestel dat het probleem vertoont?

In dat geval, wissel ze eens om.

Als het probleem van plaats verandert kan je hem best omwisselen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

Het probleem doet zich voor op beide boxen.  Ik heb eerst de eerste box geactiveerd op onze slaapkamer, deze had het probleem toen al.  Nadien deze box verhuisd naar de kamer van de zoon, en de nieuwe tweede box geactiveerd, ook deze had het probleem.

 

Ook de zoon heeft het probleem.  Het ligt dus zeker niet aan de box.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

@Hellothere1963 

Dan lijkt het probleem eerder te zoeken bij uw digicorder.

Heb je die ook eens herstart?

Of teruggezet naar fabrieksinstellingen MET BEHOUD VAN OPNAMES?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

@louishufk Inderdaad, daar heb ik nog niet aan gedacht.  Probeer ik vanavond gelijk even uit.  Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

Sorry voor het late antwoord.  Door tal van andere zaken nog geen tijd gehad om de Digicorder opnieuw in te stellen, en dan nog eens op de Digibox lang genoeg naar een opname te kijken.  Ik probeer dit zeker eerstdaags.

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames van digicorder "haperen" op Digibox

Hallo Allemaal,

 

Excuses (alweer) dat ik niet eerder antwoordde op mijn post, dacht dat ik dit inmiddels al gedaan heb.

Inmiddels heb ik de digicorder herinstalleerd (met behoud van de opnames).

 

Voor degenen die deze post nuttig vinden en dit ook willen doen : opletten dat je de geplande opnames opnieuw instelt, want deze zijn wel weg na herinstallatie.

 

Nadien lijkt het probleem opgelost, dus ik ga dit dan ook als oplossing markeren.  Mocht het probleem opnieuw opduiken, dan zal ik ongetwijfeld een nieuwe post lanceren.