Beantwoorden
Boeske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Ik kijk momenteel tv in de mobilhome op een tablet (4g). Aangezien het scherm toch wat klein is wil ik mij een tv aanschaffen. Zijn er 12 volt smart tv's waarop ik de telenet tv yelo app (heb thuis digibox) kan installeren met gebruik van hotspot op gsm of kan ik mij best een chromecast aan schaffen en een gewone 12v tv?

 

Titel gewijzigd door DeTuinNick (mod) | Vorige titel: Smart tv mobilhome 

0 Likes
13 reacties
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

De Yelo tv app kan je niet op een smart tv installeren.  Wel de Telenet tv app, maar dan moet je thuis een TV Box hebben ipv. een digicorder.  Best een Chromecast (39 € of de nieuwe 79 €) of een tv met ingebouwde chromecast.  Enkele modellen : 12volttv.nl/tv.html 

Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Wij hebben een 12V 22inch tv van philips, dit in combinatie met de Chromecast 2020 met AB, werkt perfect. Zoals bestaat yelo tv niet voor de chromecast of andere tv-hardware. Maar wel vtm go, vrt nu, netfllix,.. Wij hebben wel de yeloplay app "gesideload" zodoende dat die ook werkt op de chromecast. Raad je dus wel zeker de chromecast 2020 met AB aan, daar je dan maar één toestel nodig hebt voor werking. In ons geval een degelijk 4G router, namelijk de Huawei B818-263 die ook rechtstreeks op 12V kan werken.

Boeske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Thanks, ik heb reeds een chromecast dus was benieuwd of ik deze echt nodig had. Op mijn pc kan ik gewoon via de browser naar de yelo.telenet.be gaan om tv te kijken. Gaat dit ook op de philips smart tv, dus gewoon via de browser en niet via een app?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

@Boeske je kan uw laptop ook via HDMI aansluiten op je tv. Op uw pc gewoon via de browser Yelo tv opstarten en dan zie je dit ook op je scherm. Natuurlijk een heel gedoe als je dit zou doen. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Boeske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Met een laptop en HDMI heb ik in het verleden reeds gedaan en dat werkt inderdaad goed maar dan zit je nog met drie toestellen (laptop, tv en gsm of mifi) en natuurlijk kabels. Blijkbaar is er ook een mogelijkheid om gsm met bepaalde kabel aan hdmi te koppelen maar mogelijk zou dit ook niet (altijd) lukken met telenet.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Telenet app via de gsm en dan naar chrome cast werkt toch prima. 

0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Met Chromecast heb je toch helemaal geen kabel of laptop nodig. Chromecast in de tv, instructies volgen op het scherm, (app Google Home heb je nodig) en dan kan je vanuit de yelo app aanduiden wat je wil zien via de Chromecast. Je kan ook YouTube of andere stream aanbieders bekijken op je tv daarmee. Echt een handig ding. En geen gedoe met kabels of laptops.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

@StefkeDB klopt je hebt geen kabels nodig maar je moet wel een hotspot aanmaken en je chromecast met dezelfde wifi verbinden, anders gaat dit niet werken.(tenzij je de guest mode opzet op je chromecast)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Klopt, maar dat moet je dan met een laptop ook doen.  Chromecast is zeer eenvoudig zonder poespas.

0 Likes
Boeske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

De chromecast oplossing kende ik al, de vraag was of dit ook rechtstreeks op smart tv kan. Heeft iemand een android smart tv die dan gebruik maakt van yelo tv rechtstreeks via internet browser en dus zonder app.

0 Likes
StefkeDB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Yelo heeft geen app voor smart tv's. Wil je een app dan moet je thuis de digicorder wegdoen en een tv box van Telenet gebruiken. !! Dan kan je de app Telenet TV gebruiken.  Die app werkt voorlopig enkel op smart tv's met Android tv. Dus geen LG bv. Wel Philips en Sony.

0 Likes
Boeske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

En kan men op die Android tv via webbrowser kijken?

0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Opstelling Yelo TV-app binnen Mobilhome

Dit doe ik dan ook weer via mijn chromecast 2020. Je kan hier via KODI "side-loaden" van de yeloplay app. Zodoende kan ik de Yeloplay app gebruiken op mijn chromecast. Maar in de praktijk werkt dit niet zo vlot of aangenaam. Gebruik vooral netflix, vtm app en vrt app op deze chromecast. Maar bovenstaande had ik U reeds gemeld. Dus opnieuw, koop je gelijk welke TV of zelf monitor en plaats hierop de chromecast 2020 met afstandsbediening, en je hebt de "smartste" TV.

 

0 Likes