Beantwoorden
StefMakingSense
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

Mijn moeder (89+) heeft een 'oude' Panasonic TX-L47FT60 televisie uit 2013 en kijkt momenteel digitale TV via een digibox. Probleem is dat soms de digicorder niet aanslaat en de TV wel of omgekeerd en dan raakt ze in paniek. Ze gebruikt nochtans al één afstandsbediening die beide toestellen gelijktijdig aan- of uit zet, maar dan moet ze wel min of meer goed mikken en dat lukt dus niet altijd. Digitaal kijken rechtstreeks op de TV (via DVB-C) is geen oplossing, want dan mist zij sommige zenders. Dus overweeg ik een CI+-kaartje te installeren. In de lijst met geschikte toestellen op de Telenet-website komt haar toestel niet meer voor. Echter op de website van Coolblue staat het toestel nog wel (uiteraard niet meer leverbaar) én stond bij de specificaties dat het (toen) geschikt zou zijn voor Telenet CI, Ziggo, ... Kan iemand daar uitsluitsel over geven, zodat ik niet tevergeefs 69 euro betaal voor het CI+ kaartje bij Telenet? Of heeft iemand een andere oplossing? 

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

@StefMakingSense  Je kan al op zijn minst eens in de menu gaan zien naar de zenderafstelling. Kan je daar kiezen voor digitale afstelling naast het analoge dan moet je dat eens uitproberen. Als dat lukt zal je op zijn minst een 7-tal niet gecodeerde zenders vinden zoals EEN, Canvas, Arte. Dan ben je quasi zeker dat een CI+ zal werken als je daarvoor een sleuf hebt achteraan je TV.

 

En ik zie hier: https://nl.hardware.info/televisies.57/panasonic-tx-l47ft60.183076#specificaties  dat er eeen DVB-C tuner in zit.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

Indien u online het kaartje bij Telenet besteld en vervolgens afhaalt in een Telenetcenter mag u dit terugbrengen.     https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

@CDTI Maar het mag niet geactiveerd zijn 😉

 

@igvfer er is enkel nog de VRT zenders en vlaamseparlementtv dat open staan in het zenderaanbod met een kaartje, de rest is gecodeerd 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

@Master-Magic  dat van niet geactiveerd zijn geldt enkel als je het rechtstreeks in de winkel kocht


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

@Wheng  Ik weet niet hoe het nu zit maar tot een paar jaar geleden was het zo dat een kaartje online besteld onder de wetten van online verkopen viel en dat je dus een teruggave recht had. Rechtstreeks in de winkel heb je dat recht niet, voor geen enkel product tenzij de verkoper dit toestaat.

@Master-MagicHet kan zijn dat er nu maar 3 zenders meer open staan vroeger waren dat er meer maar die zaten ver verspreid. Bvb Arte moet je al ver in de lijst gaan zoeken. En ik meen ook dat vroeger RTBF er ook bij zat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

@igvfer  Inderdaad.  Vandaar mijn opmerking 😉


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Panasonic TX-L47FT60 geschikt voor Telenet CI+ kaart?

ik zou de zenders inladen heb je beeld op de VRT zenders

koop een kaart dan

dan ben je zeker

 

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

 

 

 

0 Likes