Beantwoorden
DJ_Joery
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

Beste Netweters,

 

Sedert een paar weken ben ik een trotse bezitter van een Philips Hue Sync Box en een aantal lampen.  Dit maakt TV kijken echt leuker.

De eerste weken werkte alles zonder problemen, maar sedert een tweetal weken, wanneer we via de Telenet box kijken, schakelt het Hue-systeem zichzelf uit.  Op de app is dan te lezen dat er verbinding probeert gemaakt te worden.  De app kan dan niet gebruikt worden om naar een ander systeem over te schakelen zoals de Google Chromecast of de PS4.

Wanneer we dit manueel doen via het knopje op de Hue Sync box, dan springen de lampen meteen aan bij gebruik van PS4 (om Disney+ te kijken) of de Google Chrome Cast.

Als we dan terug overschakelen naar de Telenet box, vallen de lichten terug uit.

Vrijdag nieuwe highspeed HDMI-kabels geïnstalleerd op aanraden van een kennis, maar helaas lost dit het probleem niet op.

Zijn er hier mensen die hetzelfde ervaren hebben en het probleem kunnen oplossen hebben?

Alvast bedankt voor enige hulp.

Joery

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Problemen met Philips Hue Sync box.

0 Likes
6 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

@DJ_Joery 

Ik ben van plan om ooit zo een set te kopen, en kan deze set ook nog is koppelen met 4zijdige ambilight op philips oled tv. (Eens ooit zo tv gekocht en kan niet meer zonder... Films en games krijgen echt een nieuw dimensie. Je kan het als lounge licht gebruiken, voor films (bv iemand in film wijst met zaklamp links, en links gaat dan de tv op die hoogte wit ligt verder uitstralen enz) of voor gamings dan knallen de kleuren even snel als de game(zit je bv in gta in politie wagen met rood/blauw zwaailicht kun je al voorstellen)

Men vraag aan jou is jou ervaring met de hue? Is het echt zo een verrijking? Kan het alleen op lounge stand of volgt die ook de kleuren van bv disney+/films... ?

Groetjes

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DJ_Joery
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

Dag Delliano,

Ik vind het wel een leuk extraatje ja.  We hebben ook een 5.1 surround systeem, dus als we films kijken is het altijd met surround en sedert kort de hue lichten.  Het creëert echt een leuke sfeer.

Begin deze maand werd onze dochter 11 en had thuis een klein feestje.  Ik heb toen een dj-set opgezet en de Hue lampen laten meewerken op de muziek.  Dat vonden ze allemaal geweldig.

Het is een prijzig systeem maar echt wel leuk.  Helaas kunnen we het nu dus niet helemaal benutten via de Telenet TV-box 😕  Die we dus ook gebruiken om Netflix te kijken.

Ik hoop dat er snel iemand met een oplossing komt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

@DJ_Joery 

En die hue box is dan gekoppeld aan de tv box neem ik aan maar ook aan het internet of hoe is die setup gemaakt ? 

Want het heeft gewerkt zeg je zelf dus er is toch ergens iets dat er dan verkeerd gegaan is dat het niet meer werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DJ_Joery
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

Dag Patrick,

Vanaf de Telenetbox loopt een Highspeed HDMI kabel naar een input op de Hue-box, van de Hue out loopt ook zo een kabel naar mijn tv.  Via de Hue sync app op mijn gsm dien ik te switchen tussen de 4 verschillende inputs.

De hue sync box maakt draadloos verbinding met de hue bridge (wifi) en stuurt zo de hue lampen aan.

Op alle inputs werkt dit vlot, behalve als ik de telenet box kies om te kijken.  Dan schakelen de lichten zich uit en zegt de app dat er geen verbinding kan gemaakt worden met de hue sync box.

Ik vermoed ergens een beveiliging om geen beelden te kunnen opnemen na de telenetbox.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

De Telenet TV-box stuurt standaard via HDMI een 4K-resolutie uit terwijl de Telenet Digicorder een 1080i-resolutie uitstuurde.
Mogelijks "verwacht" je tv-toestel of de Philips Hue Sync Box nog steeds een 1080i-resolutie op de HDMI-poort.
De Philips Hue Sync Box terugzetten naar fabrieksinstellingen is mogelijks een oplossing.

Voor de toestellen die 4K-resolutie ondersteunen moet de verbinding met HDMI-kabels gebeuren die snelheden tot 18 Gbps ondersteunen.

Je kan ook de Telenet TV-box instellen op een andere HDMI-resolutie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beeld-optimaal-instellen-voor-telenet-tv/

EDIT:  Ik lees ondertussen dat alleen HDMI-poort 2 en poort 4 van de Philips Hue Sync Box 4K-resolutie zouden ondersteunen?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Philips Hue Sync box schakelt zichzelf uit

@DJ_Joery 

Bedankt voor de info.

Als je ooit de mogelijkheid hebt, en wil tv nog wat spannender majen kan je bv hue ledstrips achteraan rond je tv doen, en connecten met de hue box

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes