Beantwoorden
Wim99
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

Hallo, ik heb sinds een jaar een Samsung smart tv met cl+ module, waar ik nooit problemen mee heb gehad. Vorige week ben ik verhuisd, en heb het kaartje voor alle veiligheid uit mijn tv getrokken.  De installateur van Telenet heeft dan alles netjes aangesloten op mijn nieuw adres. Blijkt dat ik geen enkele zender meer kan ontvangen op dit toestel.  Ik heb dan ook de installatieprocedure opnieuw doorlopen, alle settings juist gezet, en hoofdprobleem is dat de tv geen enkele digitale zender meer vindt ( dus tijdens de installatie, vooraleer ik de cl+ module in de tv mag steken). Ik heb vanalles geprobeerd, zelfs de tv gereset, maar bij het zoeken naar digitale zenders is het resultaat "0 zenders gevonden, controleer de aansluiting"... de coax is goed aangesloten, want deze vindt hij....ik heb als test ook eens een paar zenders analoog gezocht, en hij vindt er 10, wel ZEER erbarmelijke kwaliteit. Zou mijn kaartje dan toch OPNIEUW moet geactiveerd worden, of ligt het aan iets anders? Hopelijk vinden jullie een oplossing voor mij....

0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

@Wim99 

Slechte bekabeling of een te zwak signaal. Versteek eens de coax aan de NIU. Tenminste als je een NIU hebt met vier tv aanslutingen. Hiervan zijn er twee die niet versterkt zijn en twee die wel versterkt zijn. 

Voor dat je dit doet controleer uw antennekabel. Steekt die goed in de tv en steekt het andere eind goed in de wandcontactdoos? Gebruik eens een andere kabel.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

@Wim99 of misschien nog beter als dit nog niet is, eens testen met een kabel van de NIU rechtsreeks naar de tv zonder tussen stukken tussen, kan zijn dat de wandcontactdoos ook de fouten geven.

je kan het maar allemaal eens testen voor je telenet laat komen, je hebt nog een garantie periode (om het een benaming te geven) dat je na aansluiting en binnen bepaalde tijd je nog problemen hebt je kosteloos ze kan laten komen om alles nog eens te checken, maar daarvoor bel je best eens met telenet dan voor de zekerheid, in slechtste geval rekenen ze je 85 euro aan om langs te komen.

maar test eerst eens met je kabel of het niet verbeterd, kan zijn dat de kwaliteit in de nieuwe woonst minder sterk is, er kan buiten ook een probleem zijn in de paddestoel bv in hun materiaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wim99
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

Ik heb een andere coaxkabel geprobeerd, maar resultaat blijft zelfde. Goed om weten is dat mijn andere tv met digibox perfect beeld geeft. Wat betreft de NIU, ik ken dit niet, maar veronderstel dat dit het zwarte doosje is,  zie foto. Welke kabel moet ik dan versteken?

20200713_230809.jpg

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

Sluit uw TV die niet werkt eens aan op de plaats waar de combinatie TV digibox wel werkt.

Als uw kaartje niet meer geactiveerd is dan moet je nog altijd de ongecodeerde zenders (Eén,CANVAS,Ketnet,CNN,...) kunnen ontvangen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

@Janneke_Dust CNN is gecodeerd 😉 

 

heb een site gemaakt met welke nog open te zien zijn digitaal op https://tv-digitaal.site


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2708
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

de eerste 2 kabels blijf je af de 2 kabelsIMG_20200714_014531 (2).jpg in  midden zijn +4 db de laatste  zijn 0db zie foto

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

@Wim99 

Je zit al op het versterkt signaal (4 db, de twee die vrij zijn 0 db versterking).

Je kan de beide 4 db aansluitingen eens wisselen. Heb je daarmee een slecht signaal op je Digibox en een goed signaal of de tv die niet werkte, dan zit het probleem in de NIU. Blijft het signaal goed op je Digibox en slecht op je andere tv, dan is het probleem in de kabel of de tv.

Als je voor die tv als test eens de antennekabel die nu in de Digibox steekt in de voorlopig niet werkende tv steekt (dus tv effe installeren waar de Digibox staat). Probeer daar af te stemmen. Als het goed is, dan is het probleem in de kabels naar de oorspronkelijke plaats van die tv en als het slecht blijft is er een probleem met de tv.

Uw CI+ heeft niet te maken met het afstemmen. Dat doet uw tv. De CI+ zorgt er enkel voor dat een versluierd beeld zichtbaar wordt. Als een CI+ een zekere tijd uit de tv genomen is of in een tv blijven steken is waar de stroom volledig afgesloten was, dan is de CI+ niet meer bijgewerkt en dus niet meer actief. Om terug te activeren zijn er twee mogelijkheden: bellen naar Telenet en heractivatie vragen of gewoon niets doen en in een tv laten steken die aan of in standby staat. Na een tijdje (enkele dagen als er een bijwerking gestuurd wordt van de ontsluiringscode) zal uw kaartje terug actief zijn.

Met uitzondering van de drie VRT tv zenders zijn er geen andere tv zenders meer die vrij te ontvangen zijn als je afstemt voor 'tv met een kaartje'.

Ex-Netweter
 

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis


@Wim99  schreef:

Vorige week ben ik verhuisd, en heb het kaartje voor alle veiligheid uit mijn tv getrokken.  De installateur van Telenet heeft dan alles netjes aangesloten op mijn nieuw adres.


Oei … 

De Telenet technieker is vertrokken zonder te checken of alles werkte?

In dit geval: Telenet bellen, ze moeten terugkeren en alles (gratis) in orde maken!

 


@Wim99  schreef:

....ik heb als test ook eens een paar zenders analoog gezocht, en hij vindt er 10, wel ZEER erbarmelijke kwaliteit. Zou mijn kaartje dan toch OPNIEUW moet geactiveerd worden, of ligt het aan iets anders? Hopelijk vinden jullie een oplossing voor mij....


Dit ligt niet aan de CI+ module.

Zelfs zonder werkende module moet de TV alle zenders vinden (je krijgt alleen geen beeld op de versleutelde zenders).

Je hebt een slecht signaal op die kabel ☹️.

 

@Wim99  schreef:

Ik heb een andere coaxkabel geprobeerd, maar resultaat blijft zelfde. Goed om weten is dat mijn andere tv met digibox perfect beeld geeft. Wat betreft de NIU, ik ken dit niet, maar veronderstel dat dit het zwarte doosje is,  zie foto. Welke kabel moet ik dan versteken?

20200713_230809.jpg

 

Op de foto is duidelijk te zien dat er maar 2 coax kabels aangesloten zijn, en beide nu reeds op de +4dB uitgang zitten. Hier kan je niet veel meer aan verbeteren.

Je ziet ook de connectoren van het type zijn dat Telenet gebruikt, dus door de technieker aangebracht.

 

Het kan natuurlijk altijd zijn dat zo'n connector er niet goed op staat (draadje afgekraakt), of dat de connector niet goed aangebracht is (middelste pinnetje geplooid).

Ik zou die kabel eens losnemen en nakijken ...

 

Wat ook mogelijk is dat de kabel ergens onderbroken is (tussen NIU en wandcontactdoos).

Bestaande woning of nieuwbouw?

In een bestaande woning weet je nooit wat een vorige bewoner gedaan heeft (onderbreking achter verborgen wand, aftakking, …) .

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2708
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Problemen met installatie Cl+ module na verhuis

wissel de 2 witte kabels eens om met elkaar om te zien wat er gebeurt

0 Likes