Beantwoorden
fba0512
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Hallo,

Ik heb nu ruim een jaar mij Google Chromecast.  Deze werkte tot voor kort heel goed.

Als ik nu tv wil zien via Chromecast, krijg ik geen verbinding meer.  

Na telkens een harde reset van de Chromecast, krijg ik de melding op mijn gsm dat ik de AP-isolatie op mijn router moet uitzetten.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?  Het heeft dus wel goed gewerkt.

Na een x-aantal keren de harde reset en herinstallatie van Chromecast, lukt het heel soms dat er wel verbinding is met mijn Wifi...

Net gezien dat de Chromecast is verbonden met een Wifi-Powerline.

Alvast bedankt voor de hulp.

4 reacties
mcoene
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Niet helemaal hetzelfde, maar ik vermoed gerelateerd:
Sinds 1 week werken mijn google nest mini's niet meer. Wanneer ze op mijn wifi netwerk verbonden zijn, kunnen ze geen commando's meer uitvoeren.  Wanneer ik ze laat verbinden met mijn mobiele hotspot, werken ze perfect... 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling... 

Google heeft me vanalles laten checken, en zij denken ook dat er iets in mijn netwerk zit dat een goede werking van de google producten blokkeert... is er iets veranderd?

mcoene
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Google gaf me volgende settings om te checken:

Could you try checking your Wi-Fi settings?

1. Channel interference (channel congestion from too many devices, optimal channels for 2.4GHz is 1,6, or 11).

2. UPnP should be enabled.

3. AP Isolation should be disabled.

4. Make sure a VPN or Proxy Server isn't configured on the network.

5. Confirm distance between router and Nest Mini are optimal.

6. MAC Filtering shouldn't be enabled on the router.

7. Preferred DNS settings are 8.8.8.8 and 8.8.4.4

8. Ports that should be open are

a. Outgoing UDP Multicast on port 1900 and 5353,

b. Incoming UDP Unicast on arbitrary ports > 53 and 123, and

c. Outgoing HTTP on port 8008, 8009, 80 and 443

 

Ik heb al enkele zaken kunnen checken, maar bvb die poorten... ?

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

Heb je een eigen router of enkel de modem/router van telenet?

Welke router heb je?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met instellen Chromecast - AP isolatie router

"AP isolatie" wil zeggen dat de verschillende apparaten die draadloos met het wifi Access-Point verbonden zijn niet onderling met elkaar kunnen communiceren. Ze kunnen enkel met het achterliggende wired netwerk communiceren. De GSM en de chromcast zouden beide met het internet kunnen communiceren, maar niet onderling. Iets wat je natuurlijk wel nodig hebt, om vamaf de GSM naar de chromecast te streamen.

Eigenlijk lijkt me het me onwaarschijnlijk dat dit het probleem is, omdat het soms voor korte tijd wel werkt, en ik er vanuit ga (gezien je beschrijving) dat je niets hebt veranderd aan de instellingen van het access-point.

Misschien geen echte oplossing voor je probleem, maar ik zou overwegen over te stappen naar de nieuwere chromcast met google tv. Die zijn veel gebruikersvriendelijk. Via de afstandsbediening kun je deze configurreren, apps installeren etc. Je hoeft dan niet langer via de GSM te streaamen. De prijzen zijn schappelijk (40 euro, of 70 voor de 4K versie)

 

"Net gezien dat de Chromecast is verbonden met een Wifi-Powerline."

Indien zowel de chromcast alsook de gsm verbonden zijn met deze Wifi-Powerline zou dat geen probleem mogen zijn. Maar, wat mogelijk kan zijn; misschien is de chromecast verbonden met de power-line, maar heeft de powerline geen verbinding met het internet. Dit terwijl de GSM verbonden is met het wifi van de HGW zelf. Dat zou dan verklaren dat ze elkaar niet vinden. Probeer eens de powerline te resetten en kijk of die verbinding heeft.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.