Beantwoorden
taillie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Vernieuwde Telenet Webmail?

Programma verandert van zender tijdens opname

Ik had misschien beter moeten opletten maar maandag had ik ingesteld om iedere aflevering op te nemen van de World Grand Prix Darts... 

Nu wou ik de opname van dinsdag bekijken, de eerste wedstrijd (van de 😎 was nog niet volledig afgelopen en de uitzending gaat plots door op een andere zender...

 

Doordat ik dit al van maandag ingesteld had, had ik dat niet in de gaten en hoe vaak gebeurt het ook dat een uitzending plots gaat veranderen van zender? Dus had ik daar totaal geen rekening mee gehouden maar zo heb ik wel 7 matchen gemist. 

 

Hier zal waarschijnlijk geen oplossing voor zijn (behalve dat ik het handmatig doe/zie) maar is het mogelijk indien een (live)uitzending plots veranderd van zender, dat de opname ook verder gaat opnemen op die andere zender?

 

Dus als feedback/suggestie zou het wel handig zijn mocht dit automatisch gebeuren of dat je een melding krijgt dat een geplande opname switch van zender tijdens een uitzending. Als men op voorhand al weet dat een live uitzending moet gaan switchen van zender, zend dan meteen uit op die zender en zeker als je weet dat dit na 1/8ste van de uitzending al gaat moeten gebeuren!

 

Titel aangepast door CaroDW(Mod) |Originele titel:  Programma veranderd van zender tijdens opname

 
0 Likes
4 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Programma verandert van zender tijdens opname

@taillie 

Ik moet je helaas hierin teleurstellen, maar dit kan niet bereikt worden. Je stelt je digicorder/tvbox in op een vast kanaal, met vast programma keuze, dus gaat hij deze ook aanhouden en blijven onthouden, zodat als er bv een seizoen voorbij is, hij volgend jaar (indien kanaal zelfste blijft) verder opneemt met nieuw seizoen.

Zou bv inderdaad handiger (voor het geval zich voordoet als bij jouw geval is) zijn, dat je een programma kon aanklikken om elke aflevering te volgen en je toestel puur op programma naam of unieke achterliggende id van dat programma zou volgen. Maar dan heb je bv weer de kans dat als de titel afwijkt, of de id veranderd/fout is ingegeven je toestel weer niet kan volgen.

Gelukkig valt dit zelden voor, maar int verleden heeft zich dat nog voorgedaan, dat ze ineens besluiten om op ander zender verder te gaan.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
taillie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Vernieuwde Telenet Webmail?

Programma verandert van zender tijdens opname

@DeLLiAnO 

 

Gebeurd inderdaad heel weinig dus snap ik ook dat hier geen tijd ingestoken word om zoiets te voorkomen(als zou het wel handig indien het wel voorvalt hehe.) + is eerder een "fout" van het productiehuis die beslist wat, wanneer en waar uitgezonden wordt.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Programma verandert van zender tijdens opname

Ik heb zo een vermoeden dat je dan een probleem zou krijgen met series die op verschillende zenders uitgezonden worden, dikwijls een andere jaargang. Met uw voorgestelde instelling zou het toestel wellicht uit zichzelf wel eens al die andere seizoenen op andere zenders ook gaan opnemen, en dat is dan toch ook weer niet de bedoeling ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Programma verandert van zender tijdens opname

Inderdaad wat better opletten. In de programma bladen staat dit eengegeven eerst 1/2h op VTM2 en de rest op VTM4. Als liefhebber van darts zou je toch moeten weten dat die uitzendingmeer dan een 1/2 h duurt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes