Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Met die encoders eens te herstarten is dat een groot werk of iets van korte duur?

Als dat niet zo is kunnen ze dat toch wel eens doen zeker.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Het is inderdaad hier ook zeer duidelijk aanwezig, in Vlaams-Brabant. Ook gisteren nog tijdens de voetbalwedstrijd op VTM2. En ook bij mijn ouders die enkele straten verder wonen.

 

Voor mensen die enkel films bekijken, is de kans groot dat ze het niet gaan merken. Het is maar wanneer er sport wordt uitgezonden (met hogere frame rate en dus meer en snellere beeldwisselingen), dat het zeer duidelijk wordt

0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Heb dit ook opgemerkt tijdens de match Leipzig - Brugge.  Heb dat fenomeen ook reeds geruime tijd ervaren (digibox / digicorder) bij sportwedstrijden.   @Suzy Is dit een probleem gekend bij Telenet ?  Blijkbaar hebben hier wel meer mensen last van.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Voor de personen die het ook eens willen checken vanavond weer voetbal op "VTM 2" om 21.00 uur.

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Heb dat probleem ook snelle beelden voetbal bij VTM 2 is zeer slecht zeg. Gister Leipzig-Brugge gekeken. Echt niet fijn kijken zo heb dit bij verschillende zenders als er snelle beelden bij komen zien die er zeer slecht uit.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Naar Telenet bellen mensen zodat ze weten dat dit een algemeen probleem is en ze er dan toch eindelijk iets aan gaan doen.

Nogmaals check het vanavond weer maar eens even bij het voetbal op VTM 2 om 21.00 uur.

 

Zelfs in het vtm nieuws bij de samenvattingen is het ook zichtbaar.

0 Likes
KOLA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Hier identiek probleem bij live sport oa nu Juventus-Chelsea. Telenet Digicorder 2200.

Vooral goed zichtbaar bij ingezoomde beelden . Ook rugnummers en namen zijn soms zeer onscherp en storend.

Is al enige weken dat mij dit opviel maar ik dacht eerder aan settings TV of slechte kabels .µ

Telenet graag dringend werk van maken. Prijzen van combi's zijn herhaaldelijk gestegen dus moet de kwaliteit top zijn.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@KOLA Best eens bellen en melden, hoe meer het melden hoe sneller ze het merken dat er een probleem is, waarschijnlijk een probleem met de encoder op de play en vtm zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Je merkt het ook bij bvb "Coucke en Verhulst show" op Play4 bij optredens  op het einde van het programma.

 

Dan is het ook onscherp en storend.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@KOLA: weken is al een maand of 2 ongeveer.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Zonet een berichtje ontvangen van "Telenet" dat ze het dossier geopend hebben en het normaal gezien binnen de 7 dagen moet opgelost zijn.

 

Ben benieuwd.

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ooh ben ik eens benieuwt als er iets aan gedaan zal worden. Maar vrees ervoor dat het opgelost zal geraken. Wisten ze waar het probleem aan kan liggen ?

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Gingen het onderzoeken. Maar als er meer personen zitten met dit probleem bel a.u.b naar telenet zodat ze er druk achter kunnen zetten.

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ja heb zelf al dingen geprobeerd heb beeldverbeteraars uitgezet en aangezet om daar wat mee te spelen maar geen verbetering zichtbaar. 

Heb een LG Tv  weet niet welk merk jullie hebben ?

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Heeft er niets mee te maken.

Ik heb hier al gehoord van LG-Philips-Sony.

Heb jij al gebeld naar Telenet?

0 Likes