24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Goedemiddag,
we hebben sinds enkele dagen een nieuwe TV, Samsung Qled QE55Q9FNALXXN, maar ondervinden voornamelijk problemen bij het kijken naar voetbal. Dan hapert het beeld zeer hard. Nu heb ik gekeken naar de instellingen van het beeldscherm op de digicorder AD2200, de resolutie stond op 1080i, we hebben deze aangepast naar 760p en toen was het zichtbaar beter maar ik zou denken dat je met deze tv toch op de hoogste resolutie kan kijken of ben ik mis. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt voor de moeite.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste,
Zoveel mogelijk met bedrading werken, liefst niet draadloos.
Als het beeld goed is, blijf er dan af
@Stefanovic schreef:Goedemiddag,
we hebben sinds enkele dagen een nieuwe TV, Samsung Qled QE55Q9FNALXXN, maar ondervinden voornamelijk problemen bij het kijken naar voetbal. Dan hapert het beeld zeer hard. Nu heb ik gekeken naar de instellingen van het beeldscherm op de digicorder AD2200, de resolutie stond op 1080i, we hebben deze aangepast naar 760p en toen was het zichtbaar beter maar ik zou denken dat je met deze tv toch op de hoogste resolutie kan kijken of ben ik mis. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt voor de moeite.
Zoveel mogelijk met bedrade aansluitingen werken.
Als het beeld goed is, blijf er dan af
Alles is bedraad, niks draadloos.
@LucDB schreef:Zoveel mogelijk met bedrade aansluitingen werken.
Als het beeld goed is, blijf er dan af
De klassieke Digicorder / Digibox heeft geen WiFi aan boord. Dat is nieuw voor de TV-Box.
En... niet vergeten, bij de instellingen van je TV (onder beeld,enz..., de juiste plaats weet ik niet uit het hoofd) op vloeiend zetten. Veranderen van 1080i naar 720p maakt niets uit.
🙂
Bij mijn beide smartTv’s staat dit of heb ik de mogelijkheid om de beeld correctie op auto te zetten. Hier geen problemen. Ik heb een SAMSUNG 4K en een LG 4K.
Je zet je Digicorder op 1080i:
Ik raad je volgende instellingen van je TV aan:
Schrijf de oude instellingen op zodat je nog terug kan.
De onderstaande instellingen die op UIT staan zijn het belangrijkste voor jouw probleem.
Je gaat naar de instellingen van je TV en kiest Beeld.
Hier kier je Beeldmodus: Film.
Dan kies je expertinstellingen:
Achtergrondverlichting: 14
Helderheid: 0
Contrast: 45
Scherpte: 0
Kleur: 25
Tint: 0
Clean Digital View: UIT
Automotion Plus: UIT
Lokaal Dimmen: Standaard
Contrast verbetering: UIT
HDR+ : UIT
Fimmodus: Auto1
Kleurtint: Warm1
Gamma: BT.1886
RGB-modus: UIT
Kleurruimte: Auto
Ik wens je nu veel kijkplezier met je perfecte beeld.
Als dit jouw probleem oplost duid het ook aan als oplossing aub.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, had nog met Telenet gebeld hierover, ze raden me aan om met een nieuwe HDMI kabel te proberen, dit had ook al een veel beter resultaat maar toch nog onnatuurlijke bewegingen... dus heb ik uw instellingen allemaal geprobeerd en dit gaf mij een beter resultaat, enkel scherpte heb ik een beetje hoger gezet maar nu ben ik tevreden over het beeld, nogmaals dank.