Beantwoorden
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Samsung UE40H6400: Tv met een kaartje werkt niet

Vandaag kocht ik in een Telenet-shop een CI+ module.

Ik ging dus aan de slag en installeerde de module.

Wanneer ik alles had gedaan wat mij gezegd was ontving ik 13 digitale zenders.

13!  Op de verpakking stond: veel meer tv zenders en 30 extra radio zenders. Evenveel als bij een digicorder.

Nu heb ik ook een tv met een digicorder. Hierbij heb ik Eén, canvas, vtm, ... wel digitaal.

Oplichterij! Of ligt het probleem bij Samsung?

Hopelijk komt er snel duidelijkheid. (Heb nu enkel Nationalgeographic en nog een paar zenders digitaal en in HD)

Model: UE40H6400AW

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Samsung UE40H6400: Tv met een kaartje werkt niet

Ik heb al op een aantal (±9) Samsung TV's een kaartje geinstaleerd en die werken alle zonder problemen.

Het kan wel een tijd (±30 min)  duren voor ge beeld krijgt op de gecodeerde zenders.

IK laat de TV dan op een gecodeerde zender staan en wacht tot het beeld komt.

Deze wachttijd is er enkel de eerste keer bij het gebruik van een kaartje. Kan later ook voorkomen als je het kaartje enkele maanden niet gebruikt.

 

Als de module en het kaartje goed in de TV zit krijg je ook een melding dat ze zich op elkaar afstemmen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Samsung UE40H6400: Tv met een kaartje werkt niet

Johan9, het CI+-kaartje bepaalt niet hoeveel zenders er op je TV staan. Dit decodeert de zenders alleen maar waarop je geabonneerd bent.

 

Had je al (digitale) TV? Zoneen, dan zou het kunnen zijn dat er buiten nog een filter zit die je kabelsignaal nog tegenhoudt. In dat geval moet er nog even een technicus langskomen om deze te verwijderen. Je kan hiervoor dan best bellen naar de klantendienst.

 

Welke zenders kan je dan wel ontvangen? 

Afhankelijk van welke zenders je hebt, zou het kunnen zijn dat het signaal op de TV niet zo goed is op één of meerdere frequenties. Check zeker eens je kabels en probeer desnoods eens een andere kabel, of plaats je TV eens op een andere plaats waar je wel al een werkende TV hebt.

 

Als bovenstaande 2 OK zijn, dan ligt het vermoedelijk aan de TV. Want zelfs zonder een kaartje in de TV te steken zou je meer dan 13 zenders moeten hebben.

Wat je dan best doet:

- Haal het kaartje terug uit je TV.

- Factory reset van je TV ( https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnieuw-naar-fabrieksinstellingen-tv-toestel/ )

- TV laten scannen naar zenders ( https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-samsung-tv/ )

 >> hierna moet je eigenlijk al alle zenders in je TV zitten hebben (zelfs zonder kaartje).  Als je er naar zapt zal je uiteraard wel een foutmelding krijgen.

- steek het kaartje terug in.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung UE40H6400: Tv met een kaartje werkt niet

Het is zoals Gianni zegt.

Zeker de juiste procedure volgen.

Zorgen dat de laatste software op je TV staat.

Zeker zijn dat je goed signaal hebt want analoog mag bij wijze van spreken met kiekendraad aangsloten zijn, je zal nog beeld hebben.

Indien je nog twijfelt eventueel naar een Center terug meenmen zodat ze dat daar in een andere TV kunnen testen.

Eventueel een herpairing laten uitvoeren want ik merk dat er de laatste dagen nogal wat stroefheid is in het pairen en activeren. Voor een kaartje soms tot 2 - 3 keer herpairen nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Samsung UE40H6400: Tv met een kaartje werkt niet

Na in totaal bijna 5 uur dit forum door te gaan,jullie antwoorden te lezen en het internet rond te speuren, heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd.

Zo heb ik ergens gelezen de tv eens een uurtje uit het stopcontact te trekken, nog een stuk of 10 keer het kaartje eruit te trekken en erin opnieuw in te steken, een paar andere instellingen uit te proberen en nieuwere software te intalleren. Al deze dingen heb ik uitgeprobeerd en een van bovenstaande dingen moet het gedaan hebben: plots had ik op een keer alle zenders (rond de 150) ter beschikking. Allen waren ze in HD en zonder storingen. Ik heb het zo gelaten en alles verloopt nu oké.

Heel erg bedankt voor de zéér snelle antwoorden.Smiley Vrolijk

0 Likes