Beantwoorden
michel78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

ik weet dat er soortgelijke post staan, maar ik heb ze allemaal gelezen en de tips gebruikt die daar geven waren maar mijn probleem is er nog steeds, ik kocht onlangs een nieuwe samsung tv na installatie werkte alles perfect, maar na een paar dagen herkende de tv de digicorder niet meer waardoor de afstandsbediening van de tv die gekoppeld was nog maar enkel te gebruiken is om de tv aan en af te zetten, kanalen verzetten gaat niet meer. ik heb alles geprobeerd hdmi verstoken, reset van de tv, handmatig instellen niks lukt, ik had telenet gevraagd om het merk en type van de digicorder om zo misschien te zien of het merk en type in de lijst op de tv staat, ze hebben veel gezegd maar dat juist niet. weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

0 Likes
12 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

@michel78  om met de afstandbediening van Telenet je tv te bedienen moet je merkcode 436 gebruiken.

Je kan de volgende handleiding volgen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-afstandsbediening-instellen-voor-mijn-tv

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
michel78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

het gaat mij er niet alleen om de afstandsbediening te gebruiken, maar ook dat de tv de digicorder herkend, dit werkte de eerste dagen, nadien meld hij bij het signaal als onbekend terwijl daar de eerste dagen gewoon telenet stond

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

@michel78 De box al eens herstart ook en behoud van instellingen de box resetten bv, 
als het een Telenet box is eens fabrieksinstellingen kiezen.

ik lees op het forum veel problemen met Samsung tv’s, misschien is dit een bug dat nog steeds niet is opgelost.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
michel78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

Gisteren de digicorder terug naar de fabrieksinstellingen gezet maar probleem niet opgelost, ik zou gewoon het merk van de digicorder willen weten om alles handmatig in te stellen 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

@michel78 Als we het over de niet Telenet box hebben dan is het de ADB, type kan je vinden op je box op de sticker of ergens op de box zelf 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
michel78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

De tv herkent de digicorder terug en het is heel simpel. Als de afstandsbediening wil koppelen (op de tv) ook al werkt de afstandsbediening niet op ja klikken en staat er terug telenet 

0 Likes
JohanU
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

Ik heb een gelijkaardig probleem met een Medion Smart TV. Mijn vorige digicorder AP 2200 deed het prima, maar raakte versleten (traag edm) en was dus aan vervanging toe. Nieuw exemplaar gekregen, maar die raakt niet meer op het scherm (de constellatie is nochtans exact dezelfde). Ik zie soms een flits van een 10de seconde, en dan wordt alles terug zwart... 

Iemand een oplossing?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

@JohanU dat is de HDMI link met de tv, beveiliging dat de tv waarschijnlijk niet aankan van de HDMI,

staat de CEC aan ???

al geprobeerd met een andere HDMI kabel ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer


@Master-Magic  schreef:

@JohanU dat is de HDMI link met de tv, beveiliging dat de tv waarschijnlijk niet aankan van de HDMI,

staat de CEC aan ???

al geprobeerd met een andere HDMI kabel ????


klopt wat je zegt, zie vaak dit probleem bij Samsung tv's 

 

hdmi communicatie tussen tv en decoder (grijs scherm met foutmelding: bron niet herkend ofzo) 

 

klik je gewoon op annuleren of met remote back en je hebt terug beeld

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

0 Likes
JohanU
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

Bedankt, @master-magic01! Een 4K-HDMIkabel heeft het probleem opgelost.

Groet,

Johan

Danielwbe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Jij bent af! Goed gevonden! Netjes!

Samsung UE55TU7000WXXN herkent de Digicorder niet meer

U gaat naar het menu bron dan gaat u naar universele afstandsbediening. dan klikt men op nieuw apparaat! Uw kiest kabel en satelliet ontvanger en dan kan uw kiezen voor rechtstreeks op tv en dan vult u uw postcode in. Dan kunt u gaan naar: zoeken naar uw service provider en daar toets u UPC en kan je kiezen tussen UPC, UPC CABLECOM of UPC DIRECT ze werken alle 3 . Dan kiest u uw aansluiting en u volgt de stappen en de arris dcx960 werkt. Veel succes 😉

0 Likes