Beantwoorden
Hans-Tine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Happy New Year! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Schema aansluiten 2 TV toestellen

Nu heb ik een router staan van telenet voor mijn internet ( sedert 4 jaar) en zou graag deze gebruiken om mijn TV's aan te sluiten.

Ik heb 2 TV toestellen één in de living en één op de slaapkamer. Deze had ik graag als volgt aan gesloten.

In de living zou ik de digirecorder aansluiten op de eerste tv.

De digibox zou ik boven op de slaapkamer bij de tv plaatsen.

Welke kabels moet ik voorzien?

Op mijn router is geen coax kabel aansluiting voorzien (enkel één aansluiting die gebruikt is voor de kabel die van de straat komt).

Is deze router te gebruiken voor digitale tv? 

Ik heb op de site gekeken of er schema's bestaan hoe je 2 tv's aansluit maar niets gevonden.

0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Schema aansluiten 2 TV toestellen

Je hebt minstens de antenne kabel nodig voor de digicorder. Wil je in de kamer ook tv kijken, dan heb je daar ook een antenne kabel nodig. De digicorder moet met een netwerkkabel aangesloten zijn aan de router van Telenet. Als je in de kamer ook opnames wil zien die opgenomen zijn op de digicorder, an moet uw digibox ook aangesloten zijn op het netwerk.

Je gaat bij Telenet een setje powerlines halen, die je gratis huurt. De eerste powerline zet je dicht bij de router van Telenet (je verbindt ze et een netwerkkabel, die bij de set hoort). In je kamer zet je de tweede powerline en die verbindt je met je digibox.

 

Dus om iets te kunnen zien is er altijd een antenne kabel nodig. Voor communicatie tussen digibox en digicorder moeten ze beiden verbonden zijn met het netwerk.

Wil je minder kabels, dan kan je nog altijd in de  kamer een tv voorzien die een dvb-c tuner heeft en een ci+. In dat geval is er enkel een antenne kabel nodig in de kamer, maar kan je uiteraard geen opnames van de digicorder in de living zien in de kamer.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Schema aansluiten 2 TV toestellen

Normaal gezien heb je een NIU staan waarop uw modem/router is aangesloten met in het slechtste geval 1 TV aansluiting en onderaan een extra aansluiting voor een 2e TV. In het beste geval heb je een NIU waarop terug je modem/router is op aangesloten en 4 aansluiting voor TV. Vanaf elke aansluiting kan je een coax kabel leggen tot op de plaats waar de TV staat. NOOIT coaxkabels splitsen met een splitter of doorlussen. Zeer negatief voor digitale TV.

Ethernet aansluiting vanaf de modem router doe je het best met UTP kabel. Als dit beter uitkomt mag je in dit geval wel vertrekken vanaf de modem/router met 1 kabel tot bijvoorbeeld boven en daar dan een switch plaatsen om verder te gaan naar elke TV en of digibox. Want je kan zowel je TV als je digibox verbinden met het internet indien gewenst en de TV een smartTV is.

Je kan ethernet/UTP kabel ook vervangen door Powerline.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hans-Tine
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Happy New Year! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Schema aansluiten 2 TV toestellen

Dag,

Mag ik aan de NIU starten met zo'n fiche (foto) en verder gaan met een standaert coax kabel?

De uitleg over de aansluitingen was duidelijk.Smiley Vrolijk

Adaptateur-Antenne-Coaxial-Onearz-Cable-Gear.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Schema aansluiten 2 TV toestellen

Ik kan de afbeelding pas zien nadat die goedgekeurd is.

Voor de binnenbekabeling kijk je best op https://www2.telenet.be/nl/business/bedrijvenzone/uw-aansluiting/binnenbekabeling/

Ik meen me te herinneren dat de grote doehetzelfzaken (Brico, Gamma, Hubo, ...) bij de coax-kabels vermelden als ze voldoen aan de telenet normen.

 

De fiche die je moet gebruiken is een f connector, als voorbeeld zie https://www.coaxkabelwinkel.nl/digitale-televisie-kennisbank/installatie/f-connector-aansluiten/#.XF...
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Schema aansluiten 2 TV toestellen

@Hans-Tine

 

Ja hoor, dat is een coax fiche, dus geen probleem. De F-connector waarvan hoger sprake is bedoeld om rechtstreeks op de coax-kabel zelf (dus een kabel zonder fiche) aan te sluiten. Hetgeen jij toont is gewoon een adapter van schroefaansluiting naar steekaansluiting, en dat werkt prima om er een standaard coax (dus met fiche) op aan te sluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes