Beantwoorden
Tjeerd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Goedenavond,  ik heb een Sharp aquos smart tv gekocht en nu heb ik via de digirecorder geen geluid maar wel beeld. Als ik de.voeding van de digibox eruit trek en er dan weer in doe, dan heb ik na het opstarten nog 1 sec wel beeld en geluid.  Daarna alleen beeld en dus geen geluid.

 

Nu heb ik hier al rond gekeken  en las iets over de HDMI aanpassen. 

Je zou de tijd voor de HDMI ingang moeten uitzetten.

Nu is mijn vraag, hoe doe ik dat bij de Sharp aquos.  Ik heb volgens mij overal al gekeken bij instellingen, maar nix gevonden.

 

Heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd en de Telenet technieker is ook al langs geweest, maar heeft ook nix kunnen vinden.

 

Alvast bij vo

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Hallo,

 

Heb je dit op alle zenders?

Je kan alvast eens het volgende nakijken of dolby digital op Nee staat (Instellingen > Digibox/Digicorder > Aansluitingen > Dolby Digital). In de instellingen kan je soms ook HDMI instellingen hebben en dan een optie modus 1 of 2, bij andere TV's heb je ook instellingen voor de HDMI poort waarop je decoder is aangesloten op HDMI 1.4 te zetten of HDMI 2.0 zet dit eens op HDMI 1.4. Wat je ook eens kan testen of het soms werkt op een andere HDMI poort op je TV. Geef anders eens het type nummer van je TV, dan kan ik eens kijken hoe je instellingen in elkaar zitten.

 

MVG

Tjeerd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

@JonasRT  heel erg bedankt voor de tip. Het is idd dat ik hem.op 1.4 moest zetten. Ik heb nu beeld en geluid.

Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp.

 

Groetjes 

Tjeerd

Easyman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Ik heb hetzelfde probleem met sharp aquos model 40BL2EA. Ik vind niet waar ik kan kiezen tussen hdmi 1.4 en 2.0. Kan je me helpen?

0 Likes
Tjeerd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Zeker wel. Je gaat eerst naar instellingen, daar kies je apparaatvoorkeuren.

Dan kies je ingangen en dan ga je naar beneden. Onderaan zie je HDMI EDID-versie.

Die klik je aan en zet hem van 2.0 naar 1.4 en druk op ok.

 

Zo werkt het tenminste bij mijn tv dus.

Ik hoop bij die van jou ook.

Succes 

Mikey1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Beste, hier hetzelfde probleem maar ik kan de EDID-versie niet veranderen. Dit staat in het donker grijs?! Hoe kan ik dat veranderen? (Staat nu op 2.0)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

@Mikey1 

Als je het niet kan veranderen is dit mogelijk ofwel omdat die HDMI op dat ogenblik in gebruik is, ofwel omdat die HDMI op dat ogenblik niet in gebruikt is. Zulke zaken verschillen van merk tot merk en zelfs van model tot model.

 

0 Likes
Shana-4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

@Mikey1  Geachte, Hoe heb jij dan het probleem opgelost met wel beeld geen geluid. 

Want wij hebben nu een nieuwe tv Sharp 50BL2EA en hebben enkel beeld en geen geluid.

Ik kan in de Hdmi instellingen niet aanpassen van 2.0 naar 1.4 zie dat jij hetzelfde probleem had en veronderstel dat dit ondertussen in orde zal zijn bij jou??? 

 

Dank bij voorbaat 

 

 

0 Likes
Mikey1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Nee, helaas hebben wij dit probleem niet kunnen oplossen. We hebben de nieuwe tv terug moeten brengen. 

0 Likes
Shana-4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Sharp aqous smart tv: wel beeld geen geluid

Geachte, 

 

Ook contact opgenomen met Sharp zelf?? of wat zei de winkel hierop? 

Wij hebben bij Krefel deze nieuwe tv gekocht, is wel vreemd dat dit helemaal niet zou werken. 

 

Bedankt voor de antwoorden en hulp

0 Likes