24748
netweters
|
152284
antwoorden
|
20688
vragen
|
probeer de HDMI kabel eens in een andere HDMI poort te steken op uw tv,
kan zijn dat de HDMI versie van de telenet box nieuwer is dan die op uw tv en op sommige tv's word deze versies op de ene poort wel gezien en een andere niet.
waardoor soms het beeld en geluid wegvalt.
UTP kabel
Lijkt mij eerder een probleem met de coax kabel?
Enkel interactiviteit gaat over de utp kabel, alle TV en geluid e.d. gaat over coax.
Heb je deze al eens proberen vervangen? Of misschien is de aansluiting in de muur niet meer oké?
Hoi Cornelk,
Mogelijk heb je inderdaad een coax probleem.
Je zou even moeten controleren via
Huisje --> Allerlei --> Instellingen --> Digibox /Digicorder -> Technische Informatie --> Signaalsterkte
hier zie je info over je verbinding via de coax kabel. (deze info kan variëren van zender tot zender aangezien deze een andere mux gebruiken )
In principe
Kwaliteit zou op elke zender 100% moeten zijn
foutieve pakketten zou altijd op 0 moeten blijven.
Indien foutieve pakketten oploopt krijg je haperingen in je beeld.
Dit komt doordat je een probleem hebt op je coax bekabeling / of mogelijk een probleem op het straat.
Heb je meerdere boxen en heb je het op ze allemaal --> vermoedelijk op straat
Heb je het maar op 1 --> vermoedelijk de coax die naar die box loopt
Heb je maar 1 decoder kan je best even de coax al even vervangen en de wandcontactdoos controleren.
Groeten,