Beantwoorden
SDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Signaal switch: op zoek naar degelijk radio signaal....

Hallo,

Ik luister vaak naar de radio met een HiFi installatie met degelijke speakers.

Nu binnenkort het FM signaal via Coax wordt afgesloten, ben ik zoek naar een kwaliteitsvol alternatief.

DAB+ noch FM via antenne zijn geen optie daar ik een nieuwbouw woon en bijgevolg quasi geen ontvangst heb (door de dikte van de isolatie).

De geluidskwaliteit van de radiozenders via de digicorder is heel zwak en een immens verschil met de kwaliteit via de Coax kabel.

Heeft er iemand een idee of de geluidskwaliteit via de aangeboden Vistron DVB-C VDR 211DVB-C tuner beter zou zijn?

Ik kan nl nergens de kbps terugvinden voor deze DVB-C tuner....

De enige cijfers die ik kon terugvinden:

CD 1.400.000 bps

FM via antenne idem- via kabel iets minder

MP3 320.000 bps (bv spotify)

DAB+ 96.000 bps

Internetradio 128 of 96.000 bps

Alle tips zijn welkom!

Stephan

0 Likes
15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaal switch: op zoek naar degelijk radio signaal....

@Michel7 

Welke mogelijkheden zijn er om rechtstreek tv te ontvangen (eventueel met CI+ in de tv):

- met de ether: DVB-T2 met TV-Vlaanderen, nodig tv met DVB-T2 tuner en CI+interface, een antenne (bonnen of buiten, plaatsafhankelijk)

- met de kabel: DVB-C met Telenet, nodig tv met DVB-C tuner aanbod vergelijkbaar met TV-Vlaanderen via de ether. Met uitzondering van VRT zenders alles in SD kwaliteit. (Compact signaal)

- met de kabel: DVB-C met Telenet, nodig tv met DVB-C tuner en CI+ interface, ongeveer 80 tv zenders

- met sateliet: DVB-S met TV-Vlaanderen, nodig DVB-S(2) tuner, schotelantenne en CI+

 

Enkel met bovenstaande aanbieders is het mogelijk om meer dan één tv aan te sluiten waarbij je programma keuze hebt op elke tv.

Orange geeft ook digitale tv met de kabel en je hebt hetzelfde als Telenet Compact signaal. Voor het ruimere aanbod van Orange heb je een externe decoder nodig.

Telenent voorziet direct met de meeste NIU's dat je vier antenne aanslutingen hebt. Mogelijk is dat ook zo voor Orange vermits die de kabel van Telenet gebruikt.

 

Al de aanbieders die het netwerk van Proximus gebruiken (dus Proximus inbegrepen) geven geen signaal dat rechtstreeks door de tv ontvangen wordt. Je hebt altijd een externe decoder nodig per gelijktijdige tv.

 

Wil je maximale onafhankelijkheid en gebruik je meer dan één tv dan is het aanbod beperkt. Door hetgeen je meegeeft van je installatie is op dit ogenblik uw beste keuze beperkt tot Orange en Telenet (Compact signaal). Mogelijk ook TV-Vlaanderen via de ether, zeker als het werkt met een binnenantenne bij elke van je tv's. Ik weet echter niet of je bij TV-Vlaanderen meer dan één CI+ kunt koppelen aan één abonnement.