Beantwoorden
fg2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

Beste

Heb 2 C+ kaarten geinstaleerd dit werkte een aantal weken goed tot er plotseling problemen waren, sinds  ongeveer de overstap van anloog naar digitaal  zijn er 3 zenders BRT1-BBC first en  zender Animal planet ? als mijn vrouw op haar tv deze zenders kiest valt bij mijn tv het signaal weg (alleen alleen als ze 1 van de 3 zenders kiest ) rara ???

Deze 2 tv zitten op 1 lijn die ik heb gesplits met een splitter een aantal jaren geleden in de muur, daar het aangrenzende kamers waren dit was geen probleem met analoog is er een oplossing  met een versterker aan de bron te plaatsen en hoe komt dit ???

Alvast bedankt voor de reactie-s 

fg2

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: C1+ kaart

0 Likes
7 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1569
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg


@fg2  schreef:

Deze 2 tv zitten op 1 lijn die ik heb gesplits met een splitter een aantal jaren geleden in de muur, daar het aangrenzende kamers waren dit was geen probleem met analoog is er een oplossing  met een versterker aan de bron te plaatsen en hoe komt dit ???


Dat komt omdat de coax op een onprofessionele manier gesplitst werd, en er waarschijnlijk signaalverlies is (wat voor analoge TV niet zo'n probleem was).

 

Een versterker aan de bron zou dit kunnen oplossen.

Een normale Telenet installatie bevat een versterker op de inkomende kabel (NIU). Deze heeft 4 uitgangen, waarvan er 2 versterkt zijn (+4dB).

Misschien is jouw probleem opgelost als je de coax die naar deze 2 TV's lopen op de versterkte uitgang aansluit. Het signaal is normaal sterk genoeg om 2 TV's aan te sluiten.

 

Indien er bij jouw geen NIU geplaatst is, dan moet je Telenet vragen om die te komen plaatsen, want dat behoort tot de "basis installatie"

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2557
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

kijk de aansluitingen ook eens na daar kan veel oplossen

anders een versterker kan helpen

meer info zie link

https://www.hirschmann-multimediastore.nl/hmv41-antenneversterker-shop.html

 

0 Likes
fg2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

Beste mensen 

Allemaal  bedankt voor de tip als er een oplossing bij is zal ik het graag vermelden

mvg

fg2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

Beste mensen heb intussen geprobeerd de kaarten te wisselen onderling ??? geen resultaat de tip om de kabels te switchen onderling gaat niet daar de kabel van de 2 slpk als eerste gekoppeld is dus te kort om te switchten naar 3de -4de-en 5de en 6de aansluiting de 2de om switchen ging maar gaf geen resultaat dus maar een mail gestuurd naar telenet of er een versterker aanwezig is ben 72 en niet zo vertrouwd met zulke toestanden .

Dus wachten we op antwoord van telenet 

mvg

0 Likes
fg2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

Beste

Daar ik geen oplossing heb gevonden met het contacteren van telenet (zij waren niet te spreken over de netweters ) en zij raden mij aan om een electricien te contacteren maar hebben geen oplossing en inderdaad zijn er 2 uitgangen die versterkt zijn maar zoals vermeld is de lijn die ik gebruik te kort, maar zodoende had ik graag wat meer informatie over de antenne versterker waarvan u een link hebt vermeld  Hebt uzelf deze versterker geinstaleerd over welk model hebt u het ,de belgische goegekeurde door telenet of het andere model met opgaande db versterking per uitgang, moet de versterker van telenet verwijderd worden en die nieuwe dan in de plaats komen schept dit dan geen probleem voor mijn andere aansluitingen ? 

Bestaat er geen versterker voor 1tv te plaatsen achter het toestel vb of tussen de versterker van telenet misschien domme vraag .

mvg

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2557
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

of wel verleng je de kabel

dit is iets dat je achter tv zet

https://www.bol.com/be/nl/p/technetix-bda-02-opsteek-verst/9200000081764961/?bltgh=mMZ9iPYyFXGVMW5z9...

 

hou wel rekening dat de slechte kabels de grote reden zal zijn

dit toestel kan het oplossen zo ver het signaal goed doorkomt

0 Likes
fg2
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Sinds signaalswitch valt signaal op CI+ module weg

Beste Netweters

Bedankt om mee te denken aan een oplossing , heb verschillende testen gedaan o.a  de toestellen onderling verplaatst  alsook de coax kabeltjes van de tv naar de muur , heb ook een langere kabel aangekocht om te verbinden uit nog een andere kamer en het signaal was in orde ,wat bleek het korte kabeltje van mijn tv toestel dat ik al had vervangen 2x zelfs gaven te weinig signaal door voor digitaal ontvangst want met analoog gaven deze geen probleem,dus een nieuw kort kabeltje van een goede kwaliteit aangekocht en alles werkt weer zoals vroeger .

Nogmaals bedankt voor de tips intussen en was dit voor mij positieve informatie .

Mvg